Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-13, 22:46
  #1
Medlem
Har sett att priset på iPad gått ner ganska mycket sen jag kollade senast. Går i funderingar på att under 2019 inskaffa en iPad. (Kommer aldrig någonsin skaffa mobil eller surfplatta med iOS igen) priset för 6th gen ligger runt 3500 iPad mini4 runt 4500. Kommer nästan enbart använda den till kolla cmore Netflix youtube o slösurfa, kolla lite nyheter osv. Vad föredrar ni som har erfarenhet av iPad är det en mini eller vanlig ni tycker är bäst? Kan man dela internet från mobilen till iPad enkelt? Eller går det bara om man har den med sim-kort? Kommer nästan enbart användas hemma med wi-fi men kanske någon gång delas via mobilens internet, om jag åker tåg/bil eller liknande. Sist men inte minst kommer det ut några nya iPads under 2019?
Citera
2018-12-14, 00:21
  #2
Medlem
De nya plattorna har ju precis släppts?

Varför ska du ha en mini för? Ska du ändå lägga dessa pengar så lägg lite mer och ta en pro modell i stället och få en trevligare upplevelse.
Citera
2018-12-15, 20:18
  #3
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curio2255
Har sett att priset på iPad gått ner ganska mycket sen jag kollade senast. Går i funderingar på att under 2019 inskaffa en iPad. (Kommer aldrig någonsin skaffa mobil eller surfplatta med iOS igen) priset för 6th gen ligger runt 3500 iPad mini4 runt 4500. Kommer nästan enbart använda den till kolla cmore Netflix youtube o slösurfa, kolla lite nyheter osv. Vad föredrar ni som har erfarenhet av iPad är det en mini eller vanlig ni tycker är bäst? Kan man dela internet från mobilen till iPad enkelt? Eller går det bara om man har den med sim-kort? Kommer nästan enbart användas hemma med wi-fi men kanske någon gång delas via mobilens internet, om jag åker tåg/bil eller liknande. Sist men inte minst kommer det ut några nya iPads under 2019?

Det går fint att dela internet till vilken ipad som helst.

Du vill alltså köpa en iPad men vill inte köpa en iOS-enhet igen? Något motsägelsefullt.

Skulle köpt en begagnad iPad Air 2 i ditt läge, räcker gott för streaming och surf och det finns många på Blocket = prutläge.
Citera
2018-12-15, 23:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Det går fint att dela internet till vilken ipad som helst.

Du vill alltså köpa en iPad men vill inte köpa en iOS-enhet igen? Något motsägelsefullt.

Skulle köpt en begagnad iPad Air 2 i ditt läge, räcker gott för streaming och surf och det finns många på Blocket = prutläge.

Håller med. En Ipad air 2 får man för knappt 1500-2000 kr idag med 4g. Håller sig bra ändå

Köpte en Pro 12.9 nu och är helnöjd trots ja pillat på den ca 1h på 1 vecka bara.
Citera
2018-12-16, 18:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Det går fint att dela internet till vilken ipad som helst.

Du vill alltså köpa en iPad men vill inte köpa en iOS-enhet igen? Något motsägelsefullt.

Skulle köpt en begagnad iPad Air 2 i ditt läge, räcker gott för streaming och surf och det finns många på Blocket = prutläge.

Menade såklart android vet inte vad jag tänkte på :/ älskar iOS men android går ju bara inte. Är som på datorn där jag kör linux är som natt o dag jämfört med Windows o ändå kan jag göra precis samma saker som Windows för mina behov.
Citera
2018-12-16, 18:12
  #6
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curio2255
Menade såklart android vet inte vad jag tänkte på :/

Ok 😁

Man får rätt mycket iPad om man väljer Air 2. Har tre stycken hemma, fördelat på olika familjemedlemmar. Det är spel och Netflix och Youtube och lite surf. Har nog betalat under 5000 kr för alla tre totalt.
__________________
Senast redigerad av Rassa 2018-12-16 kl. 18:14.
Citera
2018-12-16, 21:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Ok 😁

Man får rätt mycket iPad om man väljer Air 2. Har tre stycken hemma, fördelat på olika familjemedlemmar. Det är spel och Netflix och Youtube och lite surf. Har nog betalat under 5000 kr för alla tre totalt.

Okej sounds good. Ipad mini4 som jag är lite sugen på kom hösten 2015 o nu går vi snart in i 2019. Undrar lite hur modeller som kommit ut 2014-2016 står sig 2019 med uppdateringar o så.
Citera
2018-12-18, 12:20
  #8
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curio2255
Okej sounds good. Ipad mini4 som jag är lite sugen på kom hösten 2015 o nu går vi snart in i 2019. Undrar lite hur modeller som kommit ut 2014-2016 står sig 2019 med uppdateringar o så.

Den första mini har slutat uppdateras, men mini2, 3 och fyra uppdateras fortfarande och har därför senaste OS om man valt det.
Citera
2018-12-18, 21:24
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Den första mini har slutat uppdateras, men mini2, 3 och fyra uppdateras fortfarande och har därför senaste OS om man valt det.

Okey om jag skaffar iPad mini4 så är ju tanken ha den hemma för kolla nyheter surfa lite typ Netflix cmore osv, borde ifall uppdateras några år framöver. Skönt att ha en padda kunna streama från till tvn utan de drar extra batteri på telefon sen kunna svarta på samtal / sms medans man gör saker på paddan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback