• 1
  • 2
2018-12-13, 20:04
Medlem
hej! imorgn ska jag på dejt och behöver tips på vad jag ska göra och säga,,,,,, då det inte är min starkaste sida så att säga. det är akuuuuut
Citera
2018-12-13, 20:12
Medlem
Dr_Dollars avatar
Vad som helst men inte bio.
Ta en fika, eller gå och käka nånstans, och då inte Donken.
Fråga henne vem hon är, vad hon gör, intressen, musik, hobbies, syskon, skola, jobb.

Nått sånt.
Citera
2018-12-13, 20:14
Medlem
En dejt är inte annorlunda än vilket annat möte mellan människor som helst, var dig själv bara.
Citera
2018-12-13, 20:17
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Var dig själv. Men var inte övertrevlig bara för att. Det gillar inte tjejen. Ett tips är att berätta bra historier om dina kompisar. Då tänker hon att om du är kompis med så bra vänner måste du själv vara ganska bra.
Citera
2018-12-13, 20:37
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmulle1312
hej! imorgn ska jag på dejt och behöver tips på vad jag ska göra och säga,,,,,, då det inte är min starkaste sida så att säga. det är akuuuuut

Gå ut och ät och drick något. Ställ frågor om henne. Kvinnor brukar älska att prata om sig själva i evighet (+ lite skvaller om sina bekanta). Säg bara "-Ja, vad intressant, berätta mer" nån' gång ibland. Det är jätteenkelt, det svåra är att få det att låta trovärdigt (för henne alltså, du behöver inte tycka det hon säger är intressant).

Lycka till!
Citera
2018-12-13, 22:21
Medlem
Bra med rörelse då en mysig promenad med en dryck i handen.
Citera
2018-12-14, 07:21
Medlem
Jag brukar föreslå en fysisk aktivitet, och vanligtvis en kaffepromenad.

En middag, eller att ses på en öl kan bli konstlat, där man sitter mitt emot varandra och måste hålla ögonkontakt och man brukar ofta bete sig onaturligt för att ge bättre intryck.

- Vid promenad, kan du vandra med blicken bäst du vill, du slipper tänka på hur du ser ut, och får du slut på saker att prata om kan ni alltid prata om omgivningen som ständigt förändras.
- Den fysiska kontakten är också väldigt lätt att initiera; t.ex. en lätt touch på armen samtidigt som du säger "titta på dem där gulliga ankungarna".
- Jag utgår empiriskt från mina egna dejter, och måste säga att vid kaffepromenad har jag haft bäst framgångar. Du får veta mer om personen, och deras personlighet då de slipper tänka på ytliga faktorer.
- Det magiska med en promenad är att du kan bygga upp förväntningar i förväg, och är du säker nog i dig själv och området ni kommer promenera i, kan du säga åt henne att hon kommer få en "privat tour genom Östermalm" där kan du visa intressanta hus eller butiker/restauranger eller prata om saker du känner till om området.
- Det är också en extremt billig första dejt, och att promenera är bra för kroppen, vilket kommer lämna henne med en känsla av välbehag efter er första träff - helt gratis.
- Väldigt lätt att säga hej då, då ni redan är på språng
- Ser ni en intressant bar/butik kan ni alltid gå in i den

Som du ser är en kaffepromenad oerhört underskattad och fördelarna är otroligt många
Citera
2018-12-14, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StepOnMyCouchBill
Jag brukar föreslå en fysisk aktivitet, och vanligtvis en kaffepromenad.

En middag, eller att ses på en öl kan bli konstlat, där man sitter mitt emot varandra och måste hålla ögonkontakt och man brukar ofta bete sig onaturligt för att ge bättre intryck.

- Vid promenad, kan du vandra med blicken bäst du vill, du slipper tänka på hur du ser ut, och får du slut på saker att prata om kan ni alltid prata om omgivningen som ständigt förändras.
- Den fysiska kontakten är också väldigt lätt att initiera; t.ex. en lätt touch på armen samtidigt som du säger "titta på dem där gulliga ankungarna".
- Jag utgår empiriskt från mina egna dejter, och måste säga att vid kaffepromenad har jag haft bäst framgångar. Du får veta mer om personen, och deras personlighet då de slipper tänka på ytliga faktorer.
- Det magiska med en promenad är att du kan bygga upp förväntningar i förväg, och är du säker nog i dig själv och området ni kommer promenera i, kan du säga åt henne att hon kommer få en "privat tour genom Östermalm" där kan du visa intressanta hus eller butiker/restauranger eller prata om saker du känner till om området.
- Det är också en extremt billig första dejt, och att promenera är bra för kroppen, vilket kommer lämna henne med en känsla av välbehag efter er första träff - helt gratis.
- Väldigt lätt att säga hej då, då ni redan är på språng
- Ser ni en intressant bar/butik kan ni alltid gå in i den

Som du ser är en kaffepromenad oerhört underskattad och fördelarna är otroligt många
Vad händer efter dina kaffeprommenader? Går ni hem till någon av er och har sex, blir ni tillsammans, blir ni kompisar eller vad händer?
Citera
2018-12-14, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Vad händer efter dina kaffeprommenader? Går ni hem till någon av er och har sex, blir ni tillsammans, blir ni kompisar eller vad händer?

Det beror så klart på situationen. Jag har en vanlig rutt som jag kan väl och som jag kan mycket intressanta udda grejer om, där det är väldigt lätt att inte bara ta en promenad, utan drömma sig bort med hjälp av lite kreativitet. Det uppskattar mina dejter, och de får något de inte har möjligheten att uppleva med andra.
Rutten ligger nära mitt hem, dels av bekvämlighet, men även av den enkla anledningen att det är väldigt enkelt att gå dit, om vi klickar och hellre går hem till min säng.

För att svara på din fråga är det absolut vanligaste som sker dessa scenarion i turordning:
- En andra dejt
- Jag känner ingen anledning att se dem igen
- Vi går hem till mig
- Sist men inte sämst, vi blir kompisar
Citera
2018-12-14, 18:45
Medlem
Vill även tillägga att en promenad kan man bli hungrig av, så skryt lite förväg om din "grymma jävla anksoppa" du kan laga som är det godaste någon någonsin käkat. Kommer ämnet på tal om att äta, kan du alltid droppa idén att gå hem till dig så hon får smaka. Därför är det bra att promenaden ligger nära hemmet.

Det slutar i 9 fall av 10 i att ni inte äter utan hamnar i säng. Är hon game på att gå hem och käka din anksoppa, är hon egentligen game på att ligga. Annars kommer hon säga att hon är sugen på något annat. Det är alltså ett väldigt diskret sätt att fråga om hon vill ligga.
Citera
2018-12-15, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StepOnMyCouchBill
Vill även tillägga att en promenad kan man bli hungrig av, så skryt lite förväg om din "grymma jävla anksoppa" du kan laga som är det godaste någon någonsin käkat. Kommer ämnet på tal om att äta, kan du alltid droppa idén att gå hem till dig så hon får smaka. Därför är det bra att promenaden ligger nära hemmet.

Det slutar i 9 fall av 10 i att ni inte äter utan hamnar i säng. Är hon game på att gå hem och käka din anksoppa, är hon egentligen game på att ligga. Annars kommer hon säga att hon är sugen på något annat. Det är alltså ett väldigt diskret sätt att fråga om hon vill ligga.
Hon kanske bara var ute efter att ligga, finns de kvinnorna med.
Efter du legat med dom vad händer då?
Är det ett ONS?
Det finns kvinnor som bara är på Tinder för att ragga ligg.

Men vad är vanligaste utfallet av din promenad dejt, är det kompisfacket eller är det en andra dejt eller är det att det var bara 1 dejt och inget mer?
Citera
2018-12-15, 23:26
Medlem
V-Ds avatar
Hur gick det då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto