• 1
  • 2
2018-12-10, 18:35
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Jag har allt i Sverige. Karriär, barndomsvänner, föräldrar, syskon osv. Min plan är att flytta ut i skogen så vad som händer i storstäderna stör mig inte så mycket. Om det bara handlade om mig så kunde jag leva bekvämt i det här landet. Men sen kommer tankar på att man någon gång kanske kommer skaffa barn.

Någon gång kommer ens potentiella döttrar bli tonåringar och bokstavligen bli hämtade av polisen för att spendera sina 8 timmar om dagen i samma byggnad som våldtäktsmän från Mellanöstern.

Hur ska man hantera dessa tankar? Jag vill inte bara flytta utomlands och lämna allt för då har man ändå ingenting att leva för och flytten blir meningslös. Om jag stannar och fortsätter förbättra mitt liv ökar ju chanserna för att man blir investerad i samhället.
Citera
2018-12-10, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Jag har allt i Sverige. Karriär, barndomsvänner, föräldrar, syskon osv. Min plan är att flytta ut i skogen så vad som händer i storstäderna stör mig inte så mycket. Om det bara handlade om mig så kunde jag leva bekvämt i det här landet. Men sen kommer tankar på att man någon gång kanske kommer skaffa barn.

Någon gång kommer ens potentiella döttrar bli tonåringar och bokstavligen bli hämtade av polisen för att spendera sina 8 timmar om dagen i samma byggnad som våldtäktsmän från Mellanöstern.

Hur ska man hantera dessa tankar? Jag vill inte bara flytta utomlands och lämna allt för då har man ändå ingenting att leva för och flytten blir meningslös. Om jag stannar och fortsätter förbättra mitt liv ökar ju chanserna för att man blir investerad i samhället.

Vad menar du med att polisen ska hämta dina döttrar? Varför skulle dom göra det
Citera
2018-12-10, 18:39
Medlem
SkadeskjutenEkorres avatar
Inse att risken var att något hemskt händer fortfaranfe är väldigt väldigt liten.
Citera
2018-12-10, 18:41
Medlem
Du kommer förmodligen inte att få något barn så du behöver inte oroa dig. Varför skulle polisen hämta dina döttrar? Du verkar snurrig.
Citera
2018-12-10, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Vad menar du med att polisen ska hämta dina döttrar? Varför skulle dom göra det

Skolplikt. Propagandan ska in vettu.
Citera
2018-12-10, 18:48
Medlem
holmiums avatar
Citat:

Det ser ju inte grannt ut just nu. Men vi Nordbor får börja sluta oss samman och verka för en ändring.

Främmande makters politiska partier i vår riksdag för inte nordmännens talan, så släng ut dom ! Det är inte våra partier.

Vi fick Nordens länder av våra fäder, dags att sparka ut dom som försöker ta det som är vårt ifrån oss.

Det är inte läge att deppa ihop, det finns många likasinnade som har fått nog.
Inga psykbryt, det hjälper inte, och vi har inte tid med det heller.
Citera
2018-12-10, 18:55
Medlem
Du är utsatt för psykologisk krigföring min vän, biologisk krigföring om du tittar ut genom fönstret och psykiskt utsatt
Citera
2018-12-10, 19:01
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Du kommer förmodligen inte att få något barn så du behöver inte oroa dig. Varför skulle polisen hämta dina döttrar? Du verkar snurrig.

Skolplikt. Det har alltid varit min dröm att leva "utanför" samhället men när jag inser att det kommer leda till ensamhet vet jag inte vad jag ska göra.
Citera
2018-12-10, 19:28
Medlem
Citat:
Skolplikt. Det har alltid varit min dröm att leva "utanför" samhället men när jag inser att det kommer leda till ensamhet vet jag inte vad jag ska göra.

I Danmark er der ikke Skolplikt.

Der er undervisningspligt, så forældrene må gerne undervise deres børn selv, hvis deres undervisning bevirker at børnenes kundskabsniveau til enhver tid er tilsvarende jævnaldrende børns niveau.
Citera
2018-12-10, 21:40
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
I Danmark er der ikke Skolplikt.

Der er undervisningspligt, så forældrene må gerne undervise deres børn selv, hvis deres undervisning bevirker at børnenes kundskabsniveau til enhver tid er tilsvarende jævnaldrende børns niveau.

Har läst på lite och det verkar väldigt sällsynt att ha så hårda regler som Sverige. Förmodligen blir det väl att flytta till Danmark eller Finland när och om det blir dags för barn.
Citera
2018-12-10, 22:39
Medlem
Citat:

Skaffa dig ett jävla jobb och bidra till samhället istället din jävla luffare.
Citera
2018-12-10, 23:10
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersfigur
Skaffa dig ett jävla jobb och bidra till samhället istället din jävla luffare.

Har du hjärnskada eller missade du där jag skrev "karriär"? Dessutom är jag trött på att "bidra till samhället" med andra ord försörja invandrare, pundare och betala för sociala "projekt".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in