Jag har gått i tankarna gällande att börja att göra samhällskritisk webbradio (i stil med Granskning Sverige). Men, eftersom vi bor i DDR-Expo-Sovjet-Sverige, så vill man ju helst inte gå ut med sin röst, om det finns andra lösningar att ta till.
Vad jag eftersöker är tekniska lösningar / instrument (någon sa något om en s k octaver/octavier/octaiver?) som används inom musikbranschen om jag inte missuppfattade personen ifråga, som alltså kan ändra om ens röst så att man låter som någon annan generisk person, dvs som inte på något vis distorterar rösten, utan helt enkelt gör så att man inte låter som sig själv.
Ett annat alternativ är väl någon slags mjukvara/datorprogram? Vilket i så fall?
Notera att det måste vara på professionell nivå, och det ska inte lätt kunna gå för andra som lyssnar på / laddar ned radioprogrammet/ljudfilen, att ändra tillbaka min röst, eller hur man nu ska uttrycka det.
Jag har inga problem att lägga uppåt 20 000 kr för utrustning, bara det funkar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!