2018-12-09, 21:09
Medlem
jori9900s avatar
Det stora misstaget var att ge kvinnor rösträtt...säga vad man vill om tex saudi arabien men dom förstår att hantera kvinnor, ingen rösträtt och inga körkort till kvinnor. Dom är enbart till för att behaga mannen...
Citera
2018-12-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nej - du gör det. Vi andra som lever i den faktiska verkligheten undrar varför feminister välkomnar och inte sällan samarbetar just med islamister. Kan du svara på det?
Jag är feminist men har aldrig samarbetat med islamister. Inte heller välkomnar jag islamister. Däremot står jag för ett humant Sverige.
Citera
2018-12-09, 21:12
Medlem
fskers avatar
Storbritanniens utrikesminister verkar tro att det är en anfallsteknik i alla fall, som går ut på att hjärntvätta fienden så deras samhälle kollapsar:

https://www.youtube.com/watch?v=z3Fjmpf_evI
Citera
2018-12-09, 21:13
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Däremot står jag för ett humant Sverige.

Och vad betyder den fina klichén - rent konkret?
Citera
2018-12-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och vad betyder den fina klichén - rent konkret?
Det beror på situationen i vår omvärld och situationen i vårt eget land. Så i nuläget restriktiv invandringspolitik för att om läget stabiliseras i landet lätta på densamma. Vi kanske får klimatflyktingar från södra Europa inom en tioårsperiod. Då skall vi ställa upp.
Citera
2018-12-09, 21:24
Medlem
F.Hansens avatar
Feminister vågar inte öppna truten över den islamiska diktaturen Saudiarabien där de hugger huvudet av folk, hänger folk, diskriminerar kvinnor grovt dagligen allt enligt sharialagar.

Håller med om att de flesta feminister har psykisk ohälsa som avspeglar sig i låga ambitionsnivåer i livet förutom att pladdra på om "alla mäns fel" och patriarkat. Att våga kritisera islam gör de inte, för tänk om det läcker ut att de är anti-islam, då kommer de bli förföljda, våldtagna och dödade.

Att våga klanka ner på svenska män, det går bra. För då riskerar de inte gruppmongonas vrede.
Citera
2018-12-09, 21:35
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Absolut, fortsätt lev i din filterbubbla. Vi andra med högre ambitioner fortsätter utan dig och vi kommer inte sakna dig heller.

Men förstår du inte poängen med vad jag säger? Det är ju exakt detta som alla ni som påstår att det finns en allians mellan feminism och radikal islam gör. Det är lätt att motbevisa men framförallt helt omöjligt att hitta något som styrker, ändå fortsätter en massa idioter att upprepa det.
Citera
2018-12-09, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Men förstår du inte poängen med vad jag säger? Det är ju exakt detta som alla ni som påstår att det finns en allians mellan feminism och radikal islam gör. Det är lätt att motbevisa men framförallt helt omöjligt att hitta något som styrker, ändå fortsätter en massa idioter att upprepa det.
https://www.google.se/search?q=gudrun+schyman+sl%C3%B6ja&source=lnms&tbm =isch&sa=X&ved=0ahUKEwj_oqHLzpPfAhUBCywKHQczCVsQ_A UIDigB&biw=1536&bih=754#imgrc=lginEzWu2ejcXM:
Citera
2018-12-09, 21:45
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Här kom väl alliansen till sitt slutgiltiga progressiva destination:

https://samnytt.se/film-visar-hur-utpekad-ssu-ordforande-agerar-aggressivt-vid-mote/

Kompromisser existerar då inte längre, roligt att islamister haft total makt över SSU Skåne i 4 år utan att någon feminist/vänster yppade ett ord. Liknande scener har vi sett även i MP.

SSU är inte samma sak som feminismen. Vissa delar av SSU har varit märkliga och det verkar hålla på att justeras nu men det är inte relevant för det här ämnet. SSU har haft stora problem väldigt länge med att få är intresserade av att gå med, trots att S är det största partiet. De uppfattas som för tråkiga för ungdomarna helt enkelt, och då är de tacksamma för de medlemmar de kan få. Det är väl ett ämne värt att diskutera men det är inte relaterat till påståendet att det finns en allians mellan feminism och radikal islam.
Citera
2018-12-09, 21:46
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
https://www.google.se/search?q=gudrun+schyman+sl%C3%B6ja&source=lnms&tbm =isch&sa=X&ved=0ahUKEwj_oqHLzpPfAhUBCywKHQczCVsQ_A UIDigB&biw=1536&bih=754#imgrc=lginEzWu2ejcXM:

Har du någon poäng med det där? Du får gärna utveckla isåfall.
Citera
2018-12-09, 21:47
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Om du som feminist står sida vid sida med en islamist och kritiserar Svensson för att vara en patriarkal rasistisk förtryckare, vad är det om inte en ohelig allians?

Och om jag som feminist inte står sida vid sida med en islamist och kritiserar Svensson för att vara en patriarkal rasistisk förtryckare, är det även då rättvist att tala om en ohelig allians?
Citera
2018-12-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Har du någon poäng med det där? Du får gärna utveckla isåfall.
Du menar att du inte förstår ironin med Sveriges största feministiska ikon iklädd slöja, något muslimska kvinnor bär för att vara anständiga och se till att inte väcka mäns sexuella begär?

Jag skulle kunna hitta 100-tals exempel på islamförsvar och muslimskt vurmande från svenska feminister. Vad fattas dig? Är du lat? Bara dum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in