Jag kan ibland känna en fysisk smärta till följt av att tänka på att jag inte kan krama en speciell person. Vet att det kanske låter konstigt, men det känns liksom på cellnivå och håller mig uppe om nätterna. Det gör verkligen så fysiskt ont, att jag inte vet vart jag ska ta vägen. När jag ser typ 2 karaktärer kramas i en film elr ngt, så känns det som att något vasst finns inne i mitt hjärta och skadar mig.
Är jag ensam om att känna detta? Det händer så ofta, och jag blir rädd. För det gör verkligen ont, inte bara psykiskt. Vafan är det för fel på mig?
Det är inget fel på dig. Tankar känslor och kropp hänger ihop. Det du känner är psykosomatiskt, alltså kroppsliga symtom som har sin grund i det psykiska.
När min häst dog kände jag en rent fysisk smärta under de tre första åren efter hennes bortgång så att jag ibland trodde jag hade en riktig hjärtattack. Jag har aldrig funderat över att det INTE skulle vara normalt att känna fysisk smärta orsakad av det psykiska lidandet. Kropp och själ hänger ihop, hur töntigt det än låter, och lidande i det ena kan ju såklart påverka lidande i det andra också.
Jag upplever ångest vara den mest smärtsamma. Bröstet värker något så förbannat. Sedan jag börjat meditera har det nästintill försvunnit. Har dock inte haft några problem när jag kramat folk.
Jag upplever ångest vara den mest smärtsamma. Bröstet värker något så förbannat. Sedan jag börjat meditera har det nästintill försvunnit. Har dock inte haft några problem när jag kramat folk.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!