• 1
  • 2
2018-12-08, 18:17
Bannlyst
Jag kan ibland känna en fysisk smärta till följt av att tänka på att jag inte kan krama en speciell person. Vet att det kanske låter konstigt, men det känns liksom på cellnivå och håller mig uppe om nätterna. Det gör verkligen så fysiskt ont, att jag inte vet vart jag ska ta vägen. När jag ser typ 2 karaktärer kramas i en film elr ngt, så känns det som att något vasst finns inne i mitt hjärta och skadar mig.

Är jag ensam om att känna detta? Det händer så ofta, och jag blir rädd. För det gör verkligen ont, inte bara psykiskt. Vafan är det för fel på mig?
Citera
2018-12-08, 18:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo det känns som du är ensam. Vill du fysiskt ärligt skada andra eller vad är fel med dig?
Citera
2018-12-08, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det känns som du är ensam. Vill du fysiskt ärligt skada andra eller vad är fel med dig?

Va? Nej, jag vill inte skada någon annan.
Citera
2018-12-08, 18:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utopiskutomjording
Va? Nej, jag vill inte skada någon annan.

Men det gör ju du om du inte kan krama dessa. Du skjuter ifrån dig kroppskontant och det måste ju vara något sjukt.
Citera
2018-12-08, 18:26
Medlem
Jellohs avatar
Psykisk och fysisk smärta fungerar lite liknande i hjärnan och bägge kan medicineras med tunga opiater.
Citera
2018-12-08, 18:29
Medlem
elopis avatar
Det är inget fel på dig. Tankar känslor och kropp hänger ihop. Det du känner är psykosomatiskt, alltså kroppsliga symtom som har sin grund i det psykiska.
Citera
2018-12-08, 18:33
Medlem
.Horus.s avatar
Som någon nämnde, psykosomatisk symptom som inte låter speciellt behagligt men det är nog inte så onormalt ändå.
Citera
2018-12-08, 20:14
Medlem
vadsadusadus avatar
När min häst dog kände jag en rent fysisk smärta under de tre första åren efter hennes bortgång så att jag ibland trodde jag hade en riktig hjärtattack. Jag har aldrig funderat över att det INTE skulle vara normalt att känna fysisk smärta orsakad av det psykiska lidandet. Kropp och själ hänger ihop, hur töntigt det än låter, och lidande i det ena kan ju såklart påverka lidande i det andra också.
Citera
2018-12-08, 22:10
Medlem
LittleFishs avatar
Jag upplever ångest vara den mest smärtsamma. Bröstet värker något så förbannat. Sedan jag börjat meditera har det nästintill försvunnit. Har dock inte haft några problem när jag kramat folk.
Citera
2018-12-09, 03:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men det gör ju du om du inte kan krama dessa. Du skjuter ifrån dig kroppskontant och det måste ju vara något sjukt.

Nej tvärtom, menar att jag saknar att få krama en person så mycket att det gör ont.
Citera
2018-12-09, 03:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Jag upplever ångest vara den mest smärtsamma. Bröstet värker något så förbannat. Sedan jag börjat meditera har det nästintill försvunnit. Har dock inte haft några problem när jag kramat folk.

Till följt av att Inte, kunna krama personen...
Citera
2018-12-09, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish

Meditation botar mycket!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in