Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-13, 00:29
  #85
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Vid jämförelse med låtsashuliganblattarna, ja.

Dom har kommit en bit längre än att det småkriminella slödder som skriver inläggen på insta. Det är så enkelt som att dom inte är roliga. FATTA, HORUNGE!

(Du behöver inte bli vred över det sista i stycket, det är en blinkning åt mina idoler i REDAKTIONEN).

Jag tycker det finns en del självdistans och reflekterande över dekadensen dom ganska träffsäkert beskriver. Skulle nog kalla det finess.
Citera
2018-12-13, 00:45
  #86
Medlem
Loquitas avatar
J*ns P*rsson (*=e)
Pont*s Ba*er (*=u)
var det någon som viskade i mitt öra..
Men är de verkligen kändisar?
Citera
2018-12-14, 00:17
  #87
Medlem
Deadwoods avatar
Oj, vad massa jävla puritaner det har börjat hänga här på flashback. Vad är det frågan om? Frireligiösa torrbollar, eller?

Krita.n.5a är så jäkla kul och det är helt beroende av ens referensramar. Jag är inte det minsta ung längre, men kommer från Botkyrka, är numera högutbildad OCH bajare och bara ääääälskar krita.n.5a. Så klockrena. Att nyväckelse-puritanerna här inte greppar humorn, säger mer om dem än om den.

Jag förstår exakt varje ord på detta instagram-konto och igenkänningsfaktorn är 100%. Och då är jag närmre 50 nu Lägg aldrig ner krita.n.5a
Citera
2018-12-14, 14:43
  #88
Moderator
najass avatar
Trådrubrik nu rättstavad

/mod
Citera
2018-12-14, 22:46
  #89
Medlem
JaredLetos avatar
Genialiskt? Helt vanligt IG-konto med en massa random bilder. Trodde helt seriöst att det var någon som lät en krita en femma. Det om något hade varit genialiskt. Kan tänka mig att många barn skrattar åt kontots innehåll.
Citera
2018-12-14, 23:15
  #90
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Genialiskt? Helt vanligt IG-konto med en massa random bilder. Trodde helt seriöst att det var någon som lät en krita en femma. Det om något hade varit genialiskt. Kan tänka mig att många barn skrattar åt kontots innehåll.

Har du någonsin träffat en alfahanne som är rolig och som har någon originellt att komma med?
Citera
2019-01-11, 14:03
  #91
Medlem
Det visade sig alltså att killen jobbar åt staten, public service granskningsnämnd enligt samnytt.
Citera
2019-01-11, 14:37
  #92
Avstängd
Haverisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redness
Det visade sig alltså att killen jobbar åt staten, public service granskningsnämnd enligt samnytt.
Det här är ju faktiskt väldigt väldigt allvarligt. Johannes Wik är alltså en statsanställd tjänsteman som idoliserar och romantiserar drogbruk, alltså en kriminell handling som den stat han arbetar för har lagstiftat emot och bedriver kamp mot. Det är verkligen anmärkningsvärt på flera olika plan.

Också intressant att den vänsterblivne juden Jack Werner, även han mångårigt anställd inom statens mediebolag, känner behov av att "sända lite stöd och kärlek" till sin revolutionsromantiske och drogvurmande kollega när denne blir avslöjad. Werner benämner avslöjandet som "propaganda", vilket är lite lustigt med tanke på sitt eget engagemang i den så kallade Viralgranskaren, en avdelning av tidningen Metros utgivning som berömmer sig med att försöka motarbeta falska nyheter. Att då kalla ett medialt avslöjande av en korrupt statstjänsteman för "propaganda" är magstarkt.
https://samnytt.se/kokainist-med-afa...kningsnamnden/

Something is rotten in the state of Sweden...
__________________
Senast redigerad av Haverism 2019-01-11 kl. 14:55.
Citera
2019-01-11, 15:15
  #93
Medlem
Fantastiskt att han Johannes jobbar åt granskningsnämnden, blir en extra botten till detta instakonto. Patetisk, yes indeed - men visar hur sorglig svensken egentligen är.

Vad krävs det för utbildning till detta jobb?
Citera
2019-01-11, 20:33
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Fantastiskt att han Johannes jobbar åt granskningsnämnden, blir en extra botten till detta instakonto. Patetisk, yes indeed - men visar hur sorglig svensken egentligen är.

Vad krävs det för utbildning till detta jobb?

Ingen, alltså köpte överheten ut honom. Det är helt sjukt.
Citera
2019-01-12, 00:13
  #95
Medlem
Luckyhorses avatar
Utan igenkänningsfaktorn tror jag humorn faller platt för mig men sålänge andra finner humor i det är det väl helt okej
Citera
2019-01-12, 12:03
  #96
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redness
Ingen, alltså köpte överheten ut honom. Det är helt sjukt.
Någon form av juridisk utbildning behöver man nog.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback