Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-08, 03:24
  #1
Medlem
Hallå där! Undrar om man kan få lite hjälp, eller om det är någon som har kolla på vart äns post hamnar om man inte har en adress. Är just nu folkbokförd, på min gamla adress ( flyttar ). Men eftersom det är en annan som bor där nu, så lär ju inte min post komma ditt. Så vart hamnar den egentligen?

Tacksam för svar=)
Citera
2018-12-08, 03:52
  #2
Medlem
Rennetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugo01
Hallå där! Undrar om man kan få lite hjälp, eller om det är någon som har kolla på vart äns post hamnar om man inte har en adress. Är just nu folkbokförd, på min gamla adress ( flyttar ). Men eftersom det är en annan som bor där nu, så lär ju inte min post komma ditt. Så vart hamnar den egentligen?

Tacksam för svar=)

Om ditt namn står på brevlådan, så levereras den diit.
Om du står (på brevet) som c/o den som står på brevlådan, så levereras den dit.
Om du inte står på adressen alls så returneras brevet som "mottagare okänd".
Citera
2018-12-08, 03:57
  #3
Medlem
Rennetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugo01
Kom även på en till sak, nu när jag är inne på ämnet. Beställt en rätt så värdefull sak från usa. Och angav min nya adress, men med fel postnr. Samt att det är nyproduktion , vilket gör det hela lite svårare ( om den är registrerad,giltig adress). Kan den hamna hos närmaste postombud tro isf? Om inte ,vad händer? skickas den tbx över hela jävla atlanten.... Den som har svar på tal swishar jag

Den bör, om PostNord distribuerar grejen i Sverige, hamna på det ombud som svarar mot det postnummer du angett. Har du ett kollinr. så kan du söka på det på PostNord.se, eller i appen PostNird, Hämtas den inte ut så går den i retur. Risken finns, att det ska betalas moms för försändelsen. I så fall skickas en räkning till den adress du angett (i så fall bör fel postnr. spela mindre roll) och paketet släpps från Örebro när momsen är inbetald. I detta fall bör du också aviseras via sms.
Citera
2018-12-08, 04:57
  #4
Medlem
Zaedrewss avatar
Det beror lite på. Är adressen lägenhet eller säg villa? Om det är villa så kvittar namnet. Allt till den adressen levereras ändå. Om det är lägenhet är det en annan femma.
Citera
2018-12-08, 07:54
  #5
Medlem
TS: Skriv en trådrubrik som berättar vad tråden handlar om. Tänk om alla boktitlar skulle vara "Bok" eller alla nyhetsrubriker skulle vara "Nyhet". Läsaren får då jättesvårt att söka, hitta och värdera vad den är ute efter eller hitta något nytt som är intressant. Och du som trådstartare får mindre hjälp.

Trevlig helg!
Citera
2018-12-08, 10:38
  #6
Medlem
carlpetersen73s avatar
Rubrik ändrad /Mod.
Citera
2018-12-08, 10:44
  #7
Medlem
Luxuss avatar
Finns inte ditt namn på brevlådan/dörren eller att du anmält på postkontoret att du bor där, så kommer breven att returneras till avsändaren.

I övrigt finns en del matnyttigt på

(FB) Måste man verkligen äga en brevlåda? (Om Postens ondskefulla förföljelser)
(FB) Måste man ha en adress?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback