Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-08, 15:30
  #49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Ställer mig helt emot det här. Den som gapar efter mycket osv. Söt och sexig går INTE att kombinera, och man kan inte få allt här i världen.

Angående sex, ja det är klart det måste funka, men så länge man HAR sex och ingen är missnöjd så behöver det knappast vara den ultimata sexuella fantasin varenda gång man knullar, imo. Har mycket hellre en vettig brud som ger mig ett lugnt liv än en jobbig brud där varje sexakt är 10/10.

Man ska nog inte bygga hela sitt förhållande kring sex.
Citera
2018-12-08, 15:32
  #50
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Det är rätt lätt utomlands, så han kan definitivt ha det kravet. Jag sökte även efter detta, och fann det, och det var inte ens överdrivet svårt.


Tror att det är ovanligt att vara oskuld i ett land som Sverige. Jag blev utskrattad att jag var oskuld. Min man uppskattade dock en traditionell kvinna.

Det handlar om att dela något värdefullt tillsammans och inte hoppa i säng med dittan och dattan för att man drivs av lust
Citera
2018-12-08, 15:54
  #51
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Givetvis inte men man är i ett förhållande för att man vill njuta av bra sex/kärlek varje kväll. Annars kan jag lika gärna bo med min bästa vän
Här håller jag faktiskt med Dixie. Visst så går livet upp och ner och sexfrekvensen också men för mig så är ett rikt sexliv superviktigt i en relation, det är något som för oss närmare varandra, det är skönt och avslappnande. Det är ett sätt bland många att visa kärlek.

Sen så är folk olika när det kommer till lust såklart, för vissa är det helt enkelt inte särskilt viktigt
Citera
2018-12-08, 16:20
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Ställer mig helt emot det här. Den som gapar efter mycket osv. Söt och sexig går INTE att kombinera, och man kan inte få allt här i världen.

Angående sex, ja det är klart det måste funka, men så länge man HAR sex och ingen är missnöjd så behöver det knappast vara den ultimata sexuella fantasin varenda gång man knullar, imo. Har mycket hellre en vettig brud som ger mig ett lugnt liv än en jobbig brud där varje sexakt är 10/10.
Jag har ofta fått höra att jag är både söt och sexig så det går absolut att kombinera.

Personligen så skulle jag inte vilja välja bort varken härlig personlighet hos min partner eller möjligheten att ha härligt sex och förverkliga sexuella fantasier tillsammans med honom. Än så länge har mitt sätt att ”gapa efter mycket” fungerat alldeles förträffligt, så jag ser ingen som helst anledning till att välja bort något av det och nöja mig med ett förhållande som bara funkar.
Citera
2018-12-08, 17:09
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Jag har ofta fått höra att jag är både söt och sexig så det går absolut att kombinera.

Personligen så skulle jag inte vilja välja bort varken härlig personlighet hos min partner eller möjligheten att ha härligt sex och förverkliga sexuella fantasier tillsammans med honom. Än så länge har mitt sätt att ”gapa efter mycket” fungerat alldeles förträffligt, så jag ser ingen som helst anledning till att välja bort något av det och nöja mig med ett förhållande som bara funkar.

Kvittar vad du hört, det finns ingen vetenskaplig definition på detta, och i min mening går det inte att kombinera. Angående resten, visst, kör på, jag säger bara hur jag gör för att minimera stressen i mitt liv.
Citera
2018-12-08, 17:37
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Kvittar vad du hört, det finns ingen vetenskaplig definition på detta, och i min mening går det inte att kombinera. Angående resten, visst, kör på, jag säger bara hur jag gör för att minimera stressen i mitt liv.
Vetenskaplig definition? Att en och samma person kan ha betydligt fler egenskaper än två torde vara allmänt känt och en vedertagen sanning...

Ja, så länge både du och din partner är nöjda med ert val så är det ju rätt val för er!
Citera
2018-12-08, 17:39
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Vetenskaplig definition? Att en och samma person kan ha betydligt fler egenskaper än två torde vara allmänt känt och en vedertagen sanning...

Ja, så länge både du och din partner är nöjda med ert val så är det ju rätt val för er!

Man kan inte vara både varm och kall samtidigt.
Citera
2018-12-08, 17:40
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Fitta som fitta.


Är du muslim?
Citera
2018-12-08, 17:54
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Man kan inte vara både varm och kall samtidigt.
Man kan vara varm ibland och kall ibland, ingen har samma läge hela tiden och de flesta av oss har väldigt många olika sidor.

Personligen brukar jag (oftast) anpassa mig efter situationen. Mitt beteende är t.ex. helt olika om jag tröstar någon, ber någon dra åt helvete, eller förför någon. Person 1 skulle beskriva mig som varm och omtänksam, person 2 som kall och hård, och person 3 skulle ha för fullt upp för att säga något alls...
Citera
2018-12-09, 01:09
  #58
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Verkligheten är inte tankeexempel. I verkligheten så kan man anta, och ha rätt oftare än att man har fel, att den personen som klär sig slampigare förmodligen är slampigare.
Döm inte hunden efter håren.
Citera
2018-12-09, 01:31
  #59
Medlem
En sexpartner behöver bara duga för sex, dvs ser hon hyfsad ut så räcker det. Jag skiter fullständigt i hennes intelligensnivå, om hon är social eller har något vettigt att säga, är utbildad eller inte, om hon har några intressen eller vad de är.

En livspartner/ förhållande material är någon som jag förutom att vara fysiskt attraherad av också vill spendera tid med utanför sängkammaren. Vi kan prata om intressanta eller komplicerade ämnen, vi delar värderingar om saker som vad föräldrarollen skulle innebära, hur hushållets ekonomi bör skötas/delas upp, vilka omgivningar vi söker oss till tillsammans eller enskilt osv.

Man vill också ha någon som är resonlig nog för att det ska kunna gå åt helvete utan att det blir ett helvete. Tex säg att man skulle skiljas åt när man har 2 barn på 3 och 5 år gamla. Då är det jävligt viktigt att hon är någon som går att resonera och förhandla med för man har minst 15 år kvar innan de två projekten blir tillräckligt oberoende av henne för att hon inte ska vara någon faktor.
Citera
2018-12-09, 03:25
  #60
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hihowru
När ni väljer sexpartner, vad letar ni efter?
När ni väljer livspartner, vad letar ni efter?

Vad är ni villiga att acceptera och inte acceptera?

Hur mycket tänker ni kring det här egentligen? Eller är det bara
någonting som sker "automatiskt" och impulsivt bara för att ni
råkade jobba på ett speciellt ställe och en viss person vad där just då?
Tänker ni att det beror på ödet?
Han ska förmå tillfredsställa mina kvinnliga behov i kärleksliv så väl som sexliv.
Han ska vara i kontakt med verkligheten, våga möta motstånd och ha en stabil grund personlighet.

Tolerans och lojalitet är viktigt i ett äktenskap så jag accepterar allt förutom otrohet och kriminalitet.

Kärlek är någonting som händer och tycker att man tar det därifrån.
Ibland kan det kännas ödesbestämt då den kärlek jag har är så stark, genuin och endast växer med tiden.
__________________
Senast redigerad av FM2018 2018-12-09 kl. 03:27.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback