Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-11, 15:39
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
För att?

För att alla uppskattningar kring sales säger att det sålt kring 500k, vilket oavsett vad man tycker om kvalitén på spelet knappast är någon succé för ett spel som Dragon Age.

https://steamdb.info/app/1845910/charts/

https://thatparkplace.com/sources-support-claims-of-dragon-age-the-veilguard-sales/

Citat:
“After hearing that news from Endymion, I couldn’t help but reach out to a source at BioWare to find out if that was true,” SmashJT said in his own video, linked above. “And, yes, according to them this is confirmed. About 500,000 units have sold through, and they’ve had plenty returns as well."

Visst att streamers kan hitta på och inte direkt hänger ut sina källor för att visa att dom talar sanning, men ihop med datan från div. tjänster som räknar spelare samt hur få spelare det har på steam ser det ut att vara rätt trovärdigt.

Det ligger just nu 11 på steam sales charts, mellan spel som Icarus och Age of Wonders 4, vilka absolut inte säljer mer än 500k just nu, Age of Wonders 4 har funnits ute ett bra tag och råkar vara på Rea just nu för att en ny expansion släppts.
Senast redigerad av zBr9 2024-11-11 kl. 15:41.
Citera
2024-11-15, 19:20
Medlem
Christopher.s avatar
Såg lite på youtube om spelet, efter att ha köpt katastrofen diablo 4 så är jag mer noggrann nu för tiden.
Gillade inte vad jag såg på youtube så passar på spelet.
Citera
2024-11-16, 13:05
Medlem
VelvetThornss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Låter inte troligt? Det låg som tionde mest sålda på steam (most revenue) veckan innan det släpptes och på andra plats veckan det släpptes (före Call of Duty)

Spelet hade en rapporterad budget på 250 miljoner dollar. Räknar man med marknadsföring så brukar notan landa på det dubbla när det kommer till AAA-spel. Delar man det på $60 per såld kopia (utan att räkna med avdrag från Steam osv) så landar vi på nästan 8,5 miljoner sålda kopior innan break-even. Så mycket har det inte sålt vad vi vet.
Citera
2024-11-21, 07:50
Medlem
Horrorgrams avatar
Här kommer min recension för spelet.

Hade oerhört kul dom första 20-30h in i spelet. Rent visuellt var det en fantastisk upplevelse att åka runt till de olika världarna och utföra nya uppdrag.
Combat systemet är väldigt kul och jag körde som en mage, det flöt på riktigt bra och det närmaste jag har att jämföra med är väl Hogwarts Legacy när det kommer till combat systemet.

Uppdragen i sig var varierande och jag fokuserade mycket på sidequests(både för mina companions men även i de olika världarna). Körde även en stor del av main questen tills man får ett val att antingen fortsätta kriga mot gudarna eller fortsätta göra side quests väljer man inte de valet så kan du inte gå tillbaka till efter du är klar med main storyn.

Och där någonstans tröttna jag. Gjorde klart alla companion quests och även de olika världarna. Varför tröttna jag?

1 Spelet blir väldigt repeterande. Det är ingen större variation mellan fiender du möter.

2 Det är ingen öppen värld så sett, det är linjärt så att utforska och loota blir snabbt tråkigt.

3 Du kan inte, som i Dragon Age: Inquisition exempelvis, styra dina companions på samma sätt. Det du kan göra är att bestämma vilka attacker som de gör mot din fiende i princip. Du kan även välja skills för dina companions med det är det enda.

4 När du lootar saker så ser du direkt om det är till dig eller dina companions. Inte så att du kan hitta en sköld som passar bättre till dina companions eller vad som vilket blir väldigt tråkigt med.

5 Det mest irriterande. Konversationer. Du kan prata med dina companions vilket är sjukt tråkigt, du får ingen xp heller för det. Varför inte göra det av en del av ett uppdrag istället?

6 I The Lighthouse där dina companions är så får man uppdrag, om det nu är en konversation bara och inget mer då försvinner alla quests för dina companions och du måste då åka till en annan värld sen tillbaka till The Lighthouse och då dyker uppdragen upp på nytt.
Jag har googlat på detta och inte funnit någon som helst lösning, man borde ju rimligtvis kunna vila i sitt rum och flytta fram tiden för att uppdragen på nytt ska dyka upp?

Lång post. Men frågan är, rekommenderar jag spelet? Nej. Lägg dina pengar på annat.
Citera
2024-11-22, 08:10
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Här kommer min recension för spelet.

Hade oerhört kul dom första 20-30h in i spelet. Rent visuellt var det en fantastisk upplevelse att åka runt till de olika världarna och utföra nya uppdrag.
Combat systemet är väldigt kul och jag körde som en mage, det flöt på riktigt bra och det närmaste jag har att jämföra med är väl Hogwarts Legacy när det kommer till combat systemet.

Uppdragen i sig var varierande och jag fokuserade mycket på sidequests(både för mina companions men även i de olika världarna). Körde även en stor del av main questen tills man får ett val att antingen fortsätta kriga mot gudarna eller fortsätta göra side quests väljer man inte de valet så kan du inte gå tillbaka till efter du är klar med main storyn.

Och där någonstans tröttna jag. Gjorde klart alla companion quests och även de olika världarna. Varför tröttna jag?

1 Spelet blir väldigt repeterande. Det är ingen större variation mellan fiender du möter.

2 Det är ingen öppen värld så sett, det är linjärt så att utforska och loota blir snabbt tråkigt.

3 Du kan inte, som i Dragon Age: Inquisition exempelvis, styra dina companions på samma sätt. Det du kan göra är att bestämma vilka attacker som de gör mot din fiende i princip. Du kan även välja skills för dina companions med det är det enda.

4 När du lootar saker så ser du direkt om det är till dig eller dina companions. Inte så att du kan hitta en sköld som passar bättre till dina companions eller vad som vilket blir väldigt tråkigt med.

5 Det mest irriterande. Konversationer. Du kan prata med dina companions vilket är sjukt tråkigt, du får ingen xp heller för det. Varför inte göra det av en del av ett uppdrag istället?

6 I The Lighthouse där dina companions är så får man uppdrag, om det nu är en konversation bara och inget mer då försvinner alla quests för dina companions och du måste då åka till en annan värld sen tillbaka till The Lighthouse och då dyker uppdragen upp på nytt.
Jag har googlat på detta och inte funnit någon som helst lösning, man borde ju rimligtvis kunna vila i sitt rum och flytta fram tiden för att uppdragen på nytt ska dyka upp?

Lång post. Men frågan är, rekommenderar jag spelet? Nej. Lägg dina pengar på annat.
Jag kan hålla med om detta. Jag har bara spelat lite över 20 timmar och gör några till innan jag byter över till STALKER 2. Gillar man denna kategorin av spel är det kanske bra men jag vill ha mer rena RPG eller fps.
Andra saker att anmärka på är att jag inte riktigt gillar utrustningssystemet eller craftingen. Känner inte att jag riktigt får förståelse för vilken skillnad de olika skadekategorierna gör. El, eld, frost mm får jag liten uppfattning om vilken skillnad det egentligen gör. Jag vet inte heller vilken skillnad det gör att få upp styrkan på de olika fraktionerna men det kanske är avgörande i slutstriden.
Citera
2025-05-08, 20:45
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Köpte spelet på rean som är nu, spelade drygt en timme och begärde återbetalning. Varför? Värdelösa strider, tryck så många gånger på musen som du kan och du vinner, exakt noll taktik. Snyggt absolut, men noll själ. Men framförallt blev jag uttråkad, det bådar inte gott för en spelupplevelse som ska vara många, många timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in