2024-11-11, 15:39
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Fr att?

Fr att alla uppskattningar kring sales sger att det slt kring 500k, vilket oavsett vad man tycker om kvalitn p spelet knappast r ngon succ fr ett spel som Dragon Age.

https://steamdb.info/app/1845910/charts/

https://thatparkplace.com/sources-su...ilguard-sales/

Citat:
After hearing that news from Endymion, I couldnt help but reach out to a source at BioWare to find out if that was true, SmashJT said in his own video, linked above. And, yes, according to them this is confirmed. About 500,000 units have sold through, and theyve had plenty returns as well."

Visst att streamers kan hitta p och inte direkt hnger ut sina kllor fr att visa att dom talar sanning, men ihop med datan frn div. tjnster som rknar spelare samt hur f spelare det har p steam ser det ut att vara rtt trovrdigt.

Det ligger just nu 11 p steam sales charts, mellan spel som Icarus och Age of Wonders 4, vilka absolut inte sljer mer n 500k just nu, Age of Wonders 4 har funnits ute ett bra tag och rkar vara p Rea just nu fr att en ny expansion slppts.
Senast redigerad av zBr9 2024-11-11 kl. 15:41.
Citera
2024-11-15, 19:20
Medlem
Christopher.s avatar
Sg lite p youtube om spelet, efter att ha kpt katastrofen diablo 4 s r jag mer noggrann nu fr tiden.
Gillade inte vad jag sg p youtube s passar p spelet.
Citera
2024-11-16, 13:05
Medlem
VelvetThornss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Lter inte troligt? Det lg som tionde mest slda p steam (most revenue) veckan innan det slpptes och p andra plats veckan det slpptes (fre Call of Duty)

Spelet hade en rapporterad budget p 250 miljoner dollar. Rknar man med marknadsfring s brukar notan landa p det dubbla nr det kommer till AAA-spel. Delar man det p $60 per sld kopia (utan att rkna med avdrag frn Steam osv) s landar vi p nstan 8,5 miljoner slda kopior innan break-even. S mycket har det inte slt vad vi vet.
Citera
2024-11-21, 07:50
Avstngd
Horrorgrams avatar
Hr kommer min recension fr spelet.

Hade oerhrt kul dom frsta 20-30h in i spelet. Rent visuellt var det en fantastisk upplevelse att ka runt till de olika vrldarna och utfra nya uppdrag.
Combat systemet r vldigt kul och jag krde som en mage, det flt p riktigt bra och det nrmaste jag har att jmfra med r vl Hogwarts Legacy nr det kommer till combat systemet.

Uppdragen i sig var varierande och jag fokuserade mycket p sidequests(bde fr mina companions men ven i de olika vrldarna). Krde ven en stor del av main questen tills man fr ett val att antingen fortstta kriga mot gudarna eller fortstta gra side quests vljer man inte de valet s kan du inte g tillbaka till efter du r klar med main storyn.

Och dr ngonstans trttna jag. Gjorde klart alla companion quests och ven de olika vrldarna. Varfr trttna jag?

1 Spelet blir vldigt repeterande. Det r ingen strre variation mellan fiender du mter.

2 Det r ingen ppen vrld s sett, det r linjrt s att utforska och loota blir snabbt trkigt.

3 Du kan inte, som i Dragon Age: Inquisition exempelvis, styra dina companions p samma stt. Det du kan gra r att bestmma vilka attacker som de gr mot din fiende i princip. Du kan ven vlja skills fr dina companions med det r det enda.

4 Nr du lootar saker s ser du direkt om det r till dig eller dina companions. Inte s att du kan hitta en skld som passar bttre till dina companions eller vad som vilket blir vldigt trkigt med.

5 Det mest irriterande. Konversationer. Du kan prata med dina companions vilket r sjukt trkigt, du fr ingen xp heller fr det. Varfr inte gra det av en del av ett uppdrag istllet?

6 I The Lighthouse dr dina companions r s fr man uppdrag, om det nu r en konversation bara och inget mer d frsvinner alla quests fr dina companions och du mste d ka till en annan vrld sen tillbaka till The Lighthouse och d dyker uppdragen upp p nytt.
Jag har googlat p detta och inte funnit ngon som helst lsning, man borde ju rimligtvis kunna vila i sitt rum och flytta fram tiden fr att uppdragen p nytt ska dyka upp?

Lng post. Men frgan r, rekommenderar jag spelet? Nej. Lgg dina pengar p annat.
Citera
2024-11-22, 08:10
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Hr kommer min recension fr spelet.

Hade oerhrt kul dom frsta 20-30h in i spelet. Rent visuellt var det en fantastisk upplevelse att ka runt till de olika vrldarna och utfra nya uppdrag.
Combat systemet r vldigt kul och jag krde som en mage, det flt p riktigt bra och det nrmaste jag har att jmfra med r vl Hogwarts Legacy nr det kommer till combat systemet.

Uppdragen i sig var varierande och jag fokuserade mycket p sidequests(bde fr mina companions men ven i de olika vrldarna). Krde ven en stor del av main questen tills man fr ett val att antingen fortstta kriga mot gudarna eller fortstta gra side quests vljer man inte de valet s kan du inte g tillbaka till efter du r klar med main storyn.

Och dr ngonstans trttna jag. Gjorde klart alla companion quests och ven de olika vrldarna. Varfr trttna jag?

1 Spelet blir vldigt repeterande. Det r ingen strre variation mellan fiender du mter.

2 Det r ingen ppen vrld s sett, det r linjrt s att utforska och loota blir snabbt trkigt.

3 Du kan inte, som i Dragon Age: Inquisition exempelvis, styra dina companions p samma stt. Det du kan gra r att bestmma vilka attacker som de gr mot din fiende i princip. Du kan ven vlja skills fr dina companions med det r det enda.

4 Nr du lootar saker s ser du direkt om det r till dig eller dina companions. Inte s att du kan hitta en skld som passar bttre till dina companions eller vad som vilket blir vldigt trkigt med.

5 Det mest irriterande. Konversationer. Du kan prata med dina companions vilket r sjukt trkigt, du fr ingen xp heller fr det. Varfr inte gra det av en del av ett uppdrag istllet?

6 I The Lighthouse dr dina companions r s fr man uppdrag, om det nu r en konversation bara och inget mer d frsvinner alla quests fr dina companions och du mste d ka till en annan vrld sen tillbaka till The Lighthouse och d dyker uppdragen upp p nytt.
Jag har googlat p detta och inte funnit ngon som helst lsning, man borde ju rimligtvis kunna vila i sitt rum och flytta fram tiden fr att uppdragen p nytt ska dyka upp?

Lng post. Men frgan r, rekommenderar jag spelet? Nej. Lgg dina pengar p annat.
Jag kan hlla med om detta. Jag har bara spelat lite ver 20 timmar och gr ngra till innan jag byter ver till STALKER 2. Gillar man denna kategorin av spel r det kanske bra men jag vill ha mer rena RPG eller fps.
Andra saker att anmrka p r att jag inte riktigt gillar utrustningssystemet eller craftingen. Knner inte att jag riktigt fr frstelse fr vilken skillnad de olika skadekategorierna gr. El, eld, frost mm fr jag liten uppfattning om vilken skillnad det egentligen gr. Jag vet inte heller vilken skillnad det gr att f upp styrkan p de olika fraktionerna men det kanske r avgrande i slutstriden.
Citera
2025-05-08, 20:45
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Kpte spelet p rean som r nu, spelade drygt en timme och begrde terbetalning. Varfr? Vrdelsa strider, tryck s mnga gnger p musen som du kan och du vinner, exakt noll taktik. Snyggt absolut, men noll sjl. Men framfrallt blev jag uttrkad, det bdar inte gott fr en spelupplevelse som ska vara mnga, mnga timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in