• 1
  • 2
2001-06-22, 00:56
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag har ADSL kan jag gå in på annat abbonnemang ?

lol
Citera
2001-06-23, 03:43
Medlem

Vad är det som är så korkat med den frågan?
Är ju inte helt korkat att tänka sig att man kanske kan fiffla till det på nåt phreakervis så att man kommer upp i 8 Mbit mitt i allt.
Citera
2001-06-23, 12:14
Medlem

Jo, det är relativt korkat. Bredbandsbolaget bygger ju inte ens på samma teknik, där går ju inte uppkopplingen genom tele linan som den gör med adsl. Och det går ju inte att koppla upp med hjälp av en kabel som man inte har..
Citera
2001-06-23, 19:30
äldre konto (old)
Ej medlem

Man kan typ skaffa sig leech konton på felia, men jag tänker inte säga hur man gör det ;)

Citera
2001-06-23, 23:13
Medlem

Man borde väl i princip kunna använda ett Bonet konto :D
Citera
2001-06-23, 23:59
Medlem

Men nu får ni väl ändå ta och ge er!!!
Intefaan får du mer bandbredd hem till ditt uttag, beroende på hur du 'loggar in', eller vartfaan du 'loggar in'....
Citera
2001-06-24, 02:57
Medlem

möjligheten finns ju, om du kan logga in i modemets gateway.
Citera
2001-06-24, 11:25
Medlem

lol, lol, lol, lol *kiknar*...
Citera
2001-06-24, 14:31
äldre konto (old)
Ej medlem

va fan.. samma nick.

teoretiskt altså.. det beror ju helt på var dom konfigurerar hastigheten.. telnetta in i dit modem, sen behöver du bara tuta och köra.
Citera
2001-06-25, 13:50
äldre konto (old)
Ej medlem

Felia och Bonet kör på många håll (om inte alla?) på samma "linor". Med de linor som används idag klarar man hastigheter runt 2,5 mbit (minns ej det exakta), utgått från att man bor inom en radie på 2(?) kilometer från stationen. Ju längre ifrån desto mindre bandbredd.

Nåväl, Felia väljer att stympa bandbredden till ynkliga 512kbit medans Bonet använder allt som är möjligt. Dock klarar ju ADSL modemen klart hastigheter över 2,5bit (och såklart många gånger Felias ynk-fart ;).

Om man vill byta från Felia till Bonet måste man ju stänga av sitt felia abbonemnag, och sedan runt 3 veckor efter kan man få bonets abbonemnag.

Det låter ju som om det borde fungera att på något sätt ställa om modemet, men jag tror endå att felia har lagit beslag på din telelina från huset till stationen, och att de gjort så att ingen annan trafik ska vara möjlig där. Endast för att få behålla sitt monopol.
Citera
2004-03-02, 00:11
Medlem
Sarumans avatar
Ursäkta att jag väcker liv i en diskussion som kanske borde lämnats att dö ut i stilla frid.

Men.
Jag undrar följande:
1) Om man säger upp sitt ADSL-abonnemang, kopplar då leverantören fysiskt ur en ur telefonstationen?
2) Om den fysiska tråden lämnas ansluten i telefonstationen: är det då möjligt att använda någon annas användarnamn och lösenord (med samma ISP) för att surfa utan att betala.
3) Om punkt 2 fungerar - kan två stycken användare vara inne samtidigt på samma användarnamn och lösenord?
4) Om jag är fullständigt ute och cyklar på ovanstående punkter - är då användarnamnet och lösenordet en speciellt "hemlig" uppgift, eftersom ändå ingen annan har nytta av det? Eller har man någon nytta av någon annans användarnamn och lösenord (om man inte vill hacka utan att det i första ögonkastet på loggen kan härledas till en själv)

Tacksam för givande svar (dvs. inte: "ååhh, pucko", eller "haha garvar ihjäl mig", alternativt "hur dum får man bli", etc.)

/Saruman
Citera
2004-03-02, 07:37
Medlem
FoxOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ursäkta att jag väcker liv i en diskussion som kanske borde lämnats att dö ut i stilla frid.

Men.
Jag undrar följande:
1) Om man säger upp sitt ADSL-abonnemang, kopplar då leverantören fysiskt ur en ur telefonstationen?
2) Om den fysiska tråden lämnas ansluten i telefonstationen: är det då möjligt att använda någon annas användarnamn och lösenord (med samma ISP) för att surfa utan att betala.
3) Om punkt 2 fungerar - kan två stycken användare vara inne samtidigt på samma användarnamn och lösenord?
4) Om jag är fullständigt ute och cyklar på ovanstående punkter - är då användarnamnet och lösenordet en speciellt "hemlig" uppgift, eftersom ändå ingen annan har nytta av det? Eller har man någon nytta av någon annans användarnamn och lösenord (om man inte vill hacka utan att det i första ögonkastet på loggen kan härledas till en själv)

Tacksam för givande svar (dvs. inte: "ååhh, pucko", eller "haha garvar ihjäl mig", alternativt "hur dum får man bli", etc.)

/Saruman

1) Om de gör det kan du inte fortsätta att använda telefonen, eftersom xDSL ju går 'över' telelinorna..

2) Nej, inte om den som kopplade inte gjorde århundrades tabbe.. Och om det gjordes kommer det ganska snabbt att rättas till.

3) Nej, inte normalt sett.

4) Lösenordet är en hemlig uppgift, av en rad olika skäl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in