2018-12-06, 11:56
Medlem
theEndNotes avatar
Funderar på att köpa något gott att dricka. Normalt sett dricker jag mig aldrig full. Har hänt någon enstaka gång, bryter isen på ex. behandlingshem. Jag funderar på någon sorts rom, kanske Captain Morgans' och någon Coca-cola att kyla ned och krossa lite is. Min plan är att förbereda mig för något som kan orsaka ångest eller trigga fram en obalanserad reaktion. Hålla mig lugn, fokuserad och härda ut under en jobbig period. Själva processen att framställa groggen ska ta en stund så att det inte endast går ut på att ta en stadig en. Behärskningen är central.

Det viktiga är att inte bli alkoholist på köpet. Vill inte sluta kl. 09:30 utanför Systemet för enkelköp av Explorer. Kan detta fungera? Att prata med läkare gör jag inte längre.
Citera
2018-12-06, 12:08
Medlem
antiprofeminists avatar
Din plan kan funka. Jag har läst att åderlåtning eller blodavtappning användes som unversialmedicin under medeltiden... Eller var det bara en sketch?

Jag kan inte se skillnad på åderlåtning och alkohol för självmedicingring. Om det funkade för människor på medeltiden, varför ska det inte funka för dig? Kör hårt!
Citera
2018-12-06, 16:58
Medlem
Kickexs avatar
Det är inget jag skulle våga mig på.
Men vin i små mängder ger ju vissa positiva effekter. Samt med vissa sprit sorter.
Jag har ingen större koll på de negativa effekterna med små mängder under en längre tid men jag skulle inte vilja ta reda på det heller.
Sen att dessutom regelbundet dricka cola skulle jag inte heller göra.
Citera
2018-12-06, 20:01
Medlem
sommarlovs avatar
Jag tror inte alls alkohol har den effekten du påstår!

Dessutom är alkohol extra förrädiskt då det verkar harmlöst, men tar över dig på sikt...
Citera
2018-12-07, 02:19
Medlem
NioLivs avatar
Stor risk att bli alkolist när man dricker av ”fel” andledning. Ett helvette och sluta med oxå.

Mvh
Citera
2018-12-07, 02:40
Medlem
Är du död inombords så kan alkohol tillfälligt faktiskt få dig att tro att du har ett värde.

Kör på, men underskatta inte dragningskraften när du väl inser att det fungerar, det är då det skenar och blir problem.

/90 dagar i rad samt överkonsumtion i tidig ålder
Citera
2018-12-07, 07:17
Medlem
Kajahs avatar
Min läkare sa att alkohol är den bästa ångestdämpande som finns, för stunden. Precis som benzo sopar den bara skiten under mattan för att så småningom, när det inte funkar som det ska, komma tillbaka tio gånger om.
Citera
2018-12-07, 23:31
Medlem
angestmannens avatar
Alkohol ja. Mig veterligen finns det ingen medicin som kickar in efter 20 minuter och ger ångestfrihet straxt efter. Men i långa loppet är den förädisk, man märker inte att man är alkis innan det redan har hänt. Men det tar iofs flera år, just det som är det farliga, man har kontroll i flera år...
Citera
2018-12-08, 19:53
Medlem
NioLivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Alkohol ja. Mig veterligen finns det ingen medicin som kickar in efter 20 minuter och ger ångestfrihet straxt efter. Men i långa loppet är den förädisk, man märker inte att man är alkis innan det redan har hänt. Men det tar iofs flera år, just det som är det farliga, man har kontroll i flera år...

Ja för mig började det pga att jag satt och väntade på min rättegång, vilket gjorde att jag i stort sätt hade ångest varje dag.
Så dem dagarna det va som jävligast köpte jag öl för att slippa må skit varje dag.
Nu tio år senare mår jag relativt bra.
Men det spelar liksom ingen roll, jag känner ändå att jag vill dricka.
Förrädisk är nog ordet som beskriver alkohol bäst.

Mvh
Citera
2018-12-21, 06:49
Medlem
Danlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theEndNote
Funderar på att köpa något gott att dricka. Normalt sett dricker jag mig aldrig full. Har hänt någon enstaka gång, bryter isen på ex. behandlingshem. Jag funderar på någon sorts rom, kanske Captain Morgans' och någon Coca-cola att kyla ned och krossa lite is. Min plan är att förbereda mig för något som kan orsaka ångest eller trigga fram en obalanserad reaktion. Hålla mig lugn, fokuserad och härda ut under en jobbig period. Själva processen att framställa groggen ska ta en stund så att det inte endast går ut på att ta en stadig en. Behärskningen är central.

Det viktiga är att inte bli alkoholist på köpet. Vill inte sluta kl. 09:30 utanför Systemet för enkelköp av Explorer. Kan detta fungera? Att prata med läkare gör jag inte längre.

Tyvärr är alkohol ett av de sämsta alternativen för att lindra. Är man deprimerade eller har ångest så lindrar bara alkohol en kort stund innan det förvärrar alltihop, känslorna blir starkare, ångesten kraftigare, så man dricker mer, och mer och mår sämre och sämre. En ond spiral som aldrig kommer ta dig framåt. Finns bara två alternativ, förändra sin livssituation eller börja ta mediciner. Själv har jag självmedicinerat med det mesta och även fått läkemedel utskrivna, tyvärr leder det aldrig framåt utan blir om man har tur att man står stilla i nåt slags vakum, eller mår sämre än innan. Kanske låter fruktansvärt tråkigt.. men jag rekommenderar träning och motion. Börja jogga eller styrketräna. Själv föredrar jag konditionsträning, det kan ha en så kraftig effekt på min ångest att lättnaden när jag har joggat färdigt och ångesten är borta att jag börjar gråta av lycka/lättnad. Ge dig ut och spring tills du kräks, jag lovar, du kommer må som en kung efteråt.
Citera
2018-12-25, 16:42
Medlem
theEndNotes avatar
Min erfarenhet är nu att alkohol kanske dämpar för stunden, men att stå bland alkisarna på lördagsmorgonen utanför systemet är ingen hit. Havanah Club var en bra början men det slutade med Explorer på kort tid och mer pundande. Bättre att vara totalt nykter om man ska vara drogfri. Har lagt ned allt och tänker inte ta till flaskan igen. Ingen självkontroll är ingen bra kombination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in