2018-12-06, 08:24
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...23-brak-malmo/

Citat:
05 december 22.23, Bråk, Malmö
Rosengård. Bråk i lägenhet.

Polisens regionledningscentral får samtal om bråk i en lägenhet på Von Rosens väg. Enligt initial uppgift ska en person bära ett vapenliknande föremål och en person vara skadad. Polis och ambulanssjukvård larmas till adressen.

En man har på okänt vis obehörigen tagit sig in i en lägenhet och när lägenhetsinnehavaren upptäcker intrånget, uppstår tumult. En person är skadad och är avförd till sjukhus med ambulans, Polisen har ingen uppgift om skadeläge.

Två personer är gripna. Det förmodade vapnet är anträffat. Brottsrubriceringen är just nu grov misshandel, troligtvis tillkommer ytterligare brottsrubricering.

Vet någon mer om händelsen?

Vad kan sägas om området?
Citera
2018-12-06, 08:39
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://polisen.se/aktuellt/handelse...23-brak-malmo/

Vet någon mer om händelsen?

Vad kan sägas om området?

Rosengård... du hör väl på namnet att det är ett lugnt och blommigt ställe. Kan föreställa många kulturella nuanser med inslag av Mellanöstern och Nordafrika.
Citera
2018-12-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Rosengård... du hör väl på namnet att det är ett lugnt och blommigt ställe. Kan föreställa många kulturella nuanser med inslag av Mellanöstern och Nordafrika.

Det är ju så 90% av TS nästan 1000 trådstarter ser ut.
Citera
2018-12-07, 19:54
Medlem
Alltså, om en inbrottstjuv tar sig in i bostaden och stoppar in en pistol i ens sjuårige barns mun, så blir man ju arg. En person som ständigt är i slagsmål vet precis hur mycket våld som behövs för att angriparen ska sluta slå tillbaka. Alla vi andra gör det inte. Nu sitter pappan i häktet.
Citera
2018-12-07, 20:26
Medlem
Blir så arg att jag kokar när jag läser detta. Hur kan man anhålla en familjefar som vill skydda sin familj? Har eftersökt vem pappan är och skall stötta hans familj. Spelar ingen roll om lagen säger att han gjort fel, i mina ögon har han gjort rätt, och staten som gjort fel när det stryker runt pundare som stoppar pistoler i småbarns munnar. Den där pundaren lär ju haft klippkort på finkan tidigare.

Återkommer när jag vet vem pappan är så kan ni andra också stötta honom (dem som vill)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in