• 1
  • 2
2018-12-05, 22:58
Medlem
Tjena!

Jag startade upp Volvon imorse och krde ivg, efter ca 50 meter krandes s STENdog motorn och batterilampan brjade lysa.

Batteriet r laddat och ser bra ut, startmotorn funkar men motorn kommer inte igng.. vad kan det vara som pajjat?

Obs. Jag r riktigt keff nr det kommer till bilar :O
Citera
2018-12-05, 23:07
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrtskrt47
Tjena!

Jag startade upp Volvon imorse och krde ivg, efter ca 50 meter krandes s STENdog motorn och batterilampan brjade lysa.

Batteriet r laddat och ser bra ut, startmotorn funkar men motorn kommer inte igng.. vad kan det vara som pajjat?

Frgasare eller insprutning ? ge lite mer info s kanske folk kan hjlpa..
Citera
2018-12-05, 23:25
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Tjena!

Lter som avbrott eller dlig kontakt ngonstans. Mt med voltmeter om du har spnning dr det ska finnas spnning.
Citera
2018-12-05, 23:53
Medlem
Generator kanske?
Citera
2018-12-06, 00:01
Moderator
Arne.Ankas avatar
Har du gnista till att brja med.
Citera
2018-12-06, 06:36
Medlem
2560ps avatar
Batrerilampan ska lysa nr motorn inte r igng. Lyssna s du hr soppapumpen nr du vrider p tndningen. Ev. har du tv (som 240/740), en under och en i tanken. Kolla s de funkar.
Citera
2018-12-06, 10:50
Medlem
Megaforces avatar
Om det r renaultmotorn B14 i den s r ett typfel att jordfltan till motorn rostar bort, och nr den lossnar funkar inte tndningen. Ganska ltt att fixa men man br byta fltan (kostar nn 50-lapp p biltema). Gr att testa ganska ltt genom att koppla en startkabel mellan motorn och chassiet eller batteriets minuspol.
Citera
2018-12-06, 15:36
Medlem
Baalzamons avatar
Kan ocks vara kamrem, utan mera info kan vi bara gissa
Citera
2018-12-06, 18:01
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Tjena!

Har du bensin i tanken?
Citera
2018-12-06, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Om det r renaultmotorn B14 i den s r ett typfel att jordfltan till motorn rostar bort, och nr den lossnar funkar inte tndningen. Ganska ltt att fixa men man br byta fltan (kostar nn 50-lapp p biltema). Gr att testa ganska ltt genom att koppla en startkabel mellan motorn och chassiet eller batteriets minuspol.
r startmotorn separat jordad. Fr just elfel var det enda jag valde bort just fr att startmotorn gr runt.
Annars r det riktigt logiskt att strmmen tog slut.
Citera
2018-12-07, 09:02
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
r startmotorn separat jordad. Fr just elfel var det enda jag valde bort just fr att startmotorn gr runt.
Annars r det riktigt logiskt att strmmen tog slut.

Det r vanligt att det r en minuskabel mellan batteriet och startmotorn och att jordfltan till motorn sitter mellan startmotorns minuskontakt och motorns jordanslutning. Jag minns inte hur det ser ut p 340 men man br allts kolla alla jordfltor som sitter i motorn.
Citera
2018-12-07, 13:14
Medlem
Brja felskningen med att kolla om du fr gnista och bensin.
Om den bara dr brukar det tyda p totalhaveri av ngon pryl. kamrem, brnslepump, mm.
Bilen borde ha mer n en jordflta, men skadar inte att kolla om dom r hela!

Rkade sjlv ut fr att brnsleledningen gick av. Trodde det var kamremmen som gick d den bara dog knall och fall mitt i allt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in