Hallå! Jag har en fundering, jag har druckit kaffe varje dag i många år och aldrig haft några problem med det. Men nu helt plötsligt när jag bara dricker en kopp så blir jag jätte yr, får ont i magen och blir jättetrött!
Har jag blivit känslig för kaffet eller lär jag bara skippa koppen ett par dagar? Och har detta hänt någon annan?
Tacksam för svar!
för känslig har du väl inte blivit. Har vänner som druckit kaffe varje dag i 10 år. 5 koppar om dan. Ingen har blivit ''för känslig''. Tvärtom, dem tål jävligt mycket mer än mig som inte dricker kaffe.
Men testa en dag utan kaffe då? kan väl inte va svårt. Känns det bättre då, va utan nån vecka. Sen testar du en kopp och ser om det blir likadant
för känslig har du väl inte blivit. Har vänner som druckit kaffe varje dag i 10 år. 5 koppar om dan. Ingen har blivit ''för känslig''. Tvärtom, dem tål jävligt mycket mer än mig som inte dricker kaffe.
Men testa en dag utan kaffe då? kan väl inte va svårt. Känns det bättre då, va utan nån vecka. Sen testar du en kopp och ser om det blir likadant
Gamla människor blir ofta trötta av kaffe, dvs tvärtom mot yngre och medelålders.
Jag blir med dålig av kaffe, enda sedan början. Bröstsmärtor, hungrig, trött och lättirriterad. 23 år just nu. Kaffe är bara inte för alla, känns som tjackrus utan nöjdheten.
Det är troligen ihop med mat av nåt slag Du reagerar negativt . Eller hur varmt eller kallt kaffet är..
Skriv upp vad Du äter förutom kaffet, ta också med ev. socker, sötningsmedel, mjölk ,grädde ,eller smör eller kokosolja.. Tidpunkten Du inmundigar detta. Troligen är det variation på "det negativa".. Lycka till 🙏 !
Hallå! Jag har en fundering, jag har druckit kaffe varje dag i många år och aldrig haft några problem med det. Men nu helt plötsligt när jag bara dricker en kopp så blir jag jätte yr, får ont i magen och blir jättetrött!
Har jag blivit känslig för kaffet eller lär jag bara skippa koppen ett par dagar? Och har detta hänt någon annan?
Tacksam för svar!
Skulle tro att du blivit känslig mot koffein. Testa koffeinfritt kaffe och se om det gör skillnad.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!