• 1
  • 2
2018-12-05, 04:30
Medlem
Så det finns en kille som jag träffade på krogen för ca 2 veckor sen. Vi tog en promenad i 3 timmar tills vi till sist drog hem till honom. Vi hade sex men efter det så fortsatte vi prata. Vi liksom klickade och tröttnade inte på att prata. Sedan dagen efter så låg vi kvar i sängen och fortsatte prata ett tag tills jag till sist sa skämtsamt ”Alltså det är bara att kasta ut mig när du vill”. Men han ville att jag skulle stanna så vi låg kvar i sängen i 4 timmar och bara pratade och myste. Sen när vi till sist gick upp så lagade han pannkakor och sen följde han med mig till bussen. Vi hade addat varandra på snap och dagen efter så hörde jag av mig och sen snapade vi fram och tillbaka i 1,5 vecka tills vi träffades. Fast ska nog tillägga att det var jag som föreslog att vi skulle träffas.

Vi möttes upp och han föreslog att vi skulle käka något. Han frågade vad jag ville göra och jag sa att vi kunde åka hem till honom. När vi väl var hos honom käkade vi och kollade film. Han försökte inte kyssa mig och var inte liksom sliskig och för på alls. Utan det var jag som kysste honom och det ledde till sex. Efteråt så kollade han på mig, som att han betraktade mig. Så jag frågade vad han tänkte på. Då sa han ”Du gör mig nervös. Jag brukar aldrig vara nervös”. Märkte att han var rätt nervös då han kändes lite återhållsam. Efteråt spelade vi lite brädspel och fortsatte kolla på filmen. Sen frågade jag om han ville att jag skulle åka hem men han sa att jag kunde sova hos honom om jag ville. Dagen efter erbjöd han sig skjutsa mig till tåget då det är en bit med buss. Han bjöd mig även till hans hemmafest som han skulle ha senare på kvällen och nämnde det ett antal gånger att om jag vill så kan jag komma på den.

Vi skriver i princip varje dag och vi har liksom saker planerat inför nästa gång vi ses. Till exempel så hade jag sagt att jag ville åka skridskor vid kungsträdgården och frågade om vi kunde göra det. Han svarade ”Ja lätt!😍” och sen skrev jag då ”I veckan?☺️” Då skrev han ”Det kanske vi kan göra☺️”. Alltså kan han inte ta intiativ till att föreslå en dag? Vill han inte träffas? Idag har vi inte skrivit på hela dagen och jag vet inte om jag ska vara lite ”svår” och inte så lättillgänglig. Känns som att det ofta är jag som tar intiativ till att skriva och föreslå att träffas. Eller är han bara nervös?

Hur tänker ni killar? Det är ju så svårt att veta hur man ska göra i början. Jag gillar honom väldigt mycket och vill träffas. Men vet inte riktigt hur jag hantera det här. Verkar ändå som att han vill träffas då vi planerar saker vi ska göra och så. Tycker ni att jag borde föreslå en dag? Men vill liksom inte vara för ”på”.
Senast redigerad av Marie455 2018-12-05 kl. 04:44.
Citera
2018-12-05, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie455
Så det finns en kille som jag träffade på krogen för ca 2 veckor sen. Vi tog en promenad i 3 timmar tills vi till sist drog hem till honom. Vi hade sex men efter det så fortsatte vi prata. Vi liksom klickade och tröttnade inte på att prata. Sedan dagen efter så låg vi kvar i sängen och fortsatte prata ett tag tills jag till sist sa skämtsamt ”Alltså det är bara att kasta ut mig när du vill”. Men han ville att jag skulle stanna så vi låg kvar i sängen i 4 timmar och bara pratade och myste.
Åhhh, det där låter helt klart underbart. Jag har länge tänkt på att bara mysa & prata med någon. I flera timmar med motsatta könet och den som man tycker om väldigt mycket om helt klart. Så härligt! Grattis förresten! Man säger ju många gånger att krogen är det inte alltid så lätt att hitta en förälskelse.

Det låter kanske som att han är intresserad, jag är inte helt säkert.

Anledningen till varför han inte har tagit någon initiativ ännu, kan bero på hans personlighet. Eller en psykologisk sak som att han är blyg. Han kanske helt enkelt gillar dig så pass att han inte vill skrämma dig och vill vara försiktig. Men då blir han tyvärr FÖR försiktig.

Han får skärpa till sig 😉

Jag är ingen expert, men lyssna på din magkänsla. Du kan även tänka efter vad som känns bäst. Om du vill ta upp det eller inte. Jag tänker att om du tar upp det, så framlägg det med försiktighet. Få det inte att låta som om att du KRÄVER att han skall meddela dig om att ni skall ses.

Hoppas alltid blir JÄTTEBRA och du får jättegärna uppdatera dig här. Eller åtminstone skicka ett PM om uppdatering. Du får du ta och göra. 🙂
Citera
2018-12-05, 05:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie455
Så det finns en kille som jag träffade på krogen för ca 2 veckor sen. Vi tog en promenad i 3 timmar tills vi till sist drog hem till honom. Vi hade sex men efter det så fortsatte vi prata. Vi liksom klickade och tröttnade inte på att prata. Sedan dagen efter så låg vi kvar i sängen och fortsatte prata ett tag tills jag till sist sa skämtsamt ”Alltså det är bara att kasta ut mig när du vill”. Men han ville att jag skulle stanna så vi låg kvar i sängen i 4 timmar och bara pratade och myste. Sen när vi till sist gick upp så lagade han pannkakor och sen följde han med mig till bussen. Vi hade addat varandra på snap och dagen efter så hörde jag av mig och sen snapade vi fram och tillbaka i 1,5 vecka tills vi träffades. Fast ska nog tillägga att det var jag som föreslog att vi skulle träffas.

Vi möttes upp och han föreslog att vi skulle käka något. Han frågade vad jag ville göra och jag sa att vi kunde åka hem till honom. När vi väl var hos honom käkade vi och kollade film. Han försökte inte kyssa mig och var inte liksom sliskig och för på alls. Utan det var jag som kysste honom och det ledde till sex. Efteråt så kollade han på mig, som att han betraktade mig. Så jag frågade vad han tänkte på. Då sa han ”Du gör mig nervös. Jag brukar aldrig vara nervös”. Märkte att han var rätt nervös då han kändes lite återhållsam. Efteråt spelade vi lite brädspel och fortsatte kolla på filmen. Sen frågade jag om han ville att jag skulle åka hem men han sa att jag kunde sova hos honom om jag ville. Dagen efter erbjöd han sig skjutsa mig till tåget då det är en bit med buss. Han bjöd mig även till hans hemmafest som han skulle ha senare på kvällen och nämnde det ett antal gånger att om jag vill så kan jag komma på den.

Vi skriver i princip varje dag och vi har liksom saker planerat inför nästa gång vi ses. Till exempel så hade jag sagt att jag ville åka skridskor vid kungsträdgården och frågade om vi kunde göra det. Han svarade ”Ja lätt!😍” och sen skrev jag då ”I veckan?☺️” Då skrev han ”Det kanske vi kan göra☺️”. Alltså kan han inte ta intiativ till att föreslå en dag? Vill han inte träffas? Idag har vi inte skrivit på hela dagen och jag vet inte om jag ska vara lite ”svår” och inte så lättillgänglig. Känns som att det ofta är jag som tar intiativ till att skriva och föreslå att träffas. Eller är han bara nervös?

Hur tänker ni killar? Det är ju så svårt att veta hur man ska göra i början. Jag gillar honom väldigt mycket och vill träffas. Men vet inte riktigt hur jag hantera det här. Verkar ändå som att han vill träffas då vi planerar saker vi ska göra och så. Tycker ni att jag borde föreslå en dag? Men vill liksom inte vara för ”på”.

Du hade sex med honom första kvällen, och nu funderar du på om du är för lättilgänglig..? Det är nog... liiiite för sent för det.
Citera
2018-12-05, 05:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SverigeLand
Åhhh, det där låter helt klart underbart. Jag har länge tänkt på att bara mysa & prata med någon. I flera timmar med motsatta könet och den som man tycker om väldigt mycket om helt klart. Så härligt! Grattis förresten! Man säger ju många gånger att krogen är det inte alltid så lätt att hitta en förälskelse.

Det låter kanske som att han är intresserad, jag är inte helt säkert.

Anledningen till varför han inte har tagit någon initiativ ännu, kan bero på hans personlighet. Eller en psykologisk sak som att han är blyg. Han kanske helt enkelt gillar dig så pass att han inte vill skrämma dig och vill vara försiktig. Men då blir han tyvärr FÖR försiktig.

Han får skärpa till sig 😉

Jag är ingen expert, men lyssna på din magkänsla. Du kan även tänka efter vad som känns bäst. Om du vill ta upp det eller inte. Jag tänker att om du tar upp det, så framlägg det med försiktighet. Få det inte att låta som om att du KRÄVER att han skall meddela dig om att ni skall ses.

Hoppas alltid blir JÄTTEBRA och du får jättegärna uppdatera dig här. Eller åtminstone skicka ett PM om uppdatering. Du får du ta och göra. 🙂

Sådant här är för mig obegripligt. Man börjar med att ha sex med någon främmande, sedan blir man blyg, försiktig, vill inte skrämma bort..? I min värld så är man - eventuellt - blyg och försiktig när man börjar dejta någon, men sedan lär man känna varandra mer och mer, och i och med att man har sex första gången så försvinner de sista resterna av blyghet och försiktighet. Då är man ju i hamn?
Citera
2018-12-05, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Sådant här är för mig obegripligt. Man börjar med att ha sex med någon främmande, sedan blir man blyg, försiktig, vill inte skrämma bort..? I min värld så är man - eventuellt - blyg och försiktig när man börjar dejta någon, men sedan lär man känna varandra mer och mer, och i och med att man har sex första gången så försvinner de sista resterna av blyghet och försiktighet. Då är man ju i hamn?
Jag tänker mig att allt inte handlar om samlag. Så bara för att man har haft samlag så kanske det per automatik innebär att man blir icke blyg. Utan känslorna kanske blir mer och mer starkare. Vilket det leder till någon större form av rädsla/blyghet av att skämma bort sig inför personen. Även om man har haft samlag, så kanske personen oroar sig över att hon inte kommer tycka om hans idé om han ger förslag på film eller någon aktivitet. Han kanske oroar sig över att komma bort någon aktivitet aom anses för töntigt för henne och då backar han istället för att könslorna är så starka.

Jag tänker också att första gången kan det vara så att det inte fanns så mycket känslor och/eller han hade alkohol i sig.
Citera
2018-12-05, 05:53
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Jag tror så här;

Han är intresserad. Kanske till och med lite kär. Eller så här; Jag tror att han tvekar på om han verkligen är kär i dig eller bara kär i känslan. Att du verkar så angelägen, gör att han tvekar ännu mer. Tycker ändå han låter genuin på något sätt.

Att verkligen veta vad man vill och att gå från förälskelse till ett förhållande kan vara ett väldigt stort kliv för många människor. En del blir aldrig någonsin riktigt säkra på vad de känner/vill/är.

Vänta ut honom. Om du har tålamodet. Driv honom. Lite lagom.

Men framför allt - Prata om hur du känner. Han verkar ju inte ha svårt att prata iaf och han spelar säkerligen inget spel.

Lycka till.
Citera
2018-12-05, 06:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Nej han vill bli av med dig! Vad fan tror du? Det är därför han är efter dig som bara den. Märkligt vad mycket vi snubbar måste göra för att en kvinn ska fatta att vi är extremt intresserade. Även då fattar visst inte vissa.
Citera
2018-12-05, 08:30
Medlem
grungewhores avatar
skulle gissa att det är en rätt ny upplevelse för honom och han håller på att sortera sina känslor efter tidigare erfarenheter.
Citera
2018-12-05, 10:23
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Jag tänker att du kanske ska prata med honom om hur du tänker och känner.
Ni har ju ändå setts en del och haft mycket kontakt, så en sådan fråga är ju ok om man lägger fram den på ett smidigt och icke-trängande sätt.
Citera
2018-12-05, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
skulle gissa att det är en rätt ny upplevelse för honom och han håller på att sortera sina känslor efter tidigare erfarenheter.

Tror du är inne på rätt spår. Det har nog gått lite fort och han är lite osäker på vilken riktning allt ska ta. Ska hans ögon öppnas på IKEA om ett halvår när TS och killen ska flytta ihop och han tänker - hur fan gick det här till? Det är nog många män, mig inklusive, som har sett att en relation ibland skapas ur tomma intet och på ett sätt som man inte känner att man är med och styr.

Så det är ett svårt läge för TS nu. Antingen är killen osäker på TS känslor (av anledningar som inte framkommit i TS) och vill att hon ska ta nästa steg, ELLER så är han osäker på hur han känner. Att han är nervös pga henne innebär troligen att han har känslor.

Så det är viktigt för TS att inte få killen att känna sig trängd. Låt han ta initiativet lite. Han måste själv känna att han vill satsa på dig.
Citera
2018-12-05, 12:38
Bannlyst
Med risk att låta pessimistisk så har du varit alldeles för på. Du skriver först, du föreslår allting, du jagar honom och låter honom inte få ett par dagar att hämta sig på så han SEN kan föreslå saker att göra.

Män gillar att jaga. När en kvinna lägger sig i knäet på dem och erbjuder sig helt utan jakt, tappar hon sitt värde. Du måste låta honom jaga dig, sluta vara så på, han måste få se att du har ett eget liv och kan mycket väl vara det han menade med att du gör honom nervös. Han undrar förmodligen varför du är så lätt? Vad är fel på dig iom att du är så lätt?

I din sits borde du ta några steg tillbaka och låta HONOM få styra och ta initiativ. Umgås inte så länge utan låt några timmar räcka och ursäkta dig sen med att du har något inplanerat. Låt honom få sakna och längta efter dig och få se det som att det är ett privilegium att ha dig där och inte en vardagsrutin.
Citera
2018-12-05, 15:50
Medlem
Kickexs avatar
Han vill ha en skilsmässa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto