2008-08-17, 13:02
Citat:
Ursprungligen postat av CJF
Bara det faktum att du på fullaste allvar använder uttryck som "bonnluffare" talar om vad du är för något. Annars kan man lyssna på ditt resonemang.
Dessutom vill jag se den resande som genom vanligt arbete tjänar ihop sitt levebröd. Det heter att dom är för "fina" för det, egentligen handlar det om att de oftast är för dumma för att klara av ett vanligt jobb.
Det finns folk av resande-släkt som är vettiga, dock är detta människor som inte skryter om det. Det du verkar prata om är folk som försörjer sig på att "randa", "pramma", "beckna tjor" och allt annat som ni gör pengar på. Det kallar inte jag hederligt arbete, det är slödder som pysslar med sånt här.
Dessutom vill jag se den resande som genom vanligt arbete tjänar ihop sitt levebröd. Det heter att dom är för "fina" för det, egentligen handlar det om att de oftast är för dumma för att klara av ett vanligt jobb.
Det finns folk av resande-släkt som är vettiga, dock är detta människor som inte skryter om det. Det du verkar prata om är folk som försörjer sig på att "randa", "pramma", "beckna tjor" och allt annat som ni gör pengar på. Det kallar inte jag hederligt arbete, det är slödder som pysslar med sånt här.
Hur många bönner tror du inte sysslar med kriminell verksamhet då?
Men MEJ veterligt så är det ytterst få resande som sysslar med ren kriminell verksamhet som knarkförsäljning, inbrott och rån, utan det är mer i en ekonomisk gråzon som resande i 2000-talet befinner sig, precis som politikerna och företagspamparna sysslar med.
Jag förstår inte vilka resande du pratar om, kan du säga vilket släkte du känner till?
______
Jag, och vi andra skiter väl i vad du kallar hederligt arbete. Spring till ditt 8-16 jobb och slava åt någon annan du - jag bryr mig inte.
Med det sagt så finns det gott om resande som slavar åt bönnerna på vanliga jobb oxå. Det är deras val. Jag skulle dock aldrig göra det.
Ja, det är ju ett vanligt svenskt hundnamn så varför inte?