Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-05, 07:45
  #13
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Det låter riktigt nice
Kan bara för egen del säga wowowow jag bor här sedan 1.5 år och har familj
När vi är lata så köper vi lokal mat som redan är tillagad.
Oftast köper vi 4-5 olika mindre portioner och Lunch för 3 vuxna och 1 barn kostar från 16-22:-.
Det enda som är skräp är om man behöver registrera något eller ha med myndigheter att göra
då är allt krångligt i princip men det är för att dom fortfarande lever i pappersvärlden och inte använder bankid säkerhetsdosa och moderna saker.
Sist vi var ute med våra polare bjöd jag laget runt med fri alkohol free disco etc etc.
Vi var 7 personer typ alla blev lagom fulla och notan landade på 940:-
För att sedan ta taxi hem på ca 1.15 timmar den notan slutade på 55:-
Satsa på det hemma i sverige så lär notan landa på minst 5000;.
Alla är trevligare här och uppskattar små saker inte som hemma alls.
Testa Phillipinera det är värt allt du kommer aldrig att ångra dig.
Citera
2018-12-29, 17:01
  #14
Medlem
[quote=sebastian66|66026704]Kan bara för egen del säga wowowow jag bor här sedan 1.5 år och har familj
När vi är lata så köper vi lokal mat som redan är tillagad.
Oftast köper vi 4-5 olika mindre portioner och Lunch för 3 vuxna och 1 barn kostar från 16-22:-.
Det enda som är skräp är om man behöver registrera något eller ha med myndigheter att göra
då är allt krångligt i princip men det är för att dom fortfarande lever i pappersvärlden och inte använder bankid säkerhetsdosa och moderna saker.
Sist vi var ute med våra polare bjöd jag laget runt med fri alkohol free disco etc etc.
Vi var 7 personer typ alla blev lagom fulla och notan landade på 940:-
För att sedan ta taxi hem på ca 1.15 timmar den notan slutade på 55:-
Satsa på det hemma i sverige så lär notan landa på minst 5000;.
Alla är trevligare här och uppskattar små saker inte som hemma alls.
Testa Phillipinera det är värt allt du kommer aldrig att ångra dig.

Låter ju helt underbart men man måste väl på nåt sätt ha inkomst, jobbar du eller ni med nåt där eller hur gör ni ?
Citera
2018-12-31, 02:24
  #15
Medlem
sebastian66s avatar
[quote=Lowri|66262427]
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Kan bara för egen del säga wowowow jag bor här sedan 1.5 år och har familj
När vi är lata så köper vi lokal mat som redan är tillagad.
Oftast köper vi 4-5 olika mindre portioner och Lunch för 3 vuxna och 1 barn kostar från 16-22:-.
Det enda som är skräp är om man behöver registrera något eller ha med myndigheter att göra
då är allt krångligt i princip men det är för att dom fortfarande lever i pappersvärlden och inte använder bankid säkerhetsdosa och moderna saker.
Sist vi var ute med våra polare bjöd jag laget runt med fri alkohol free disco etc etc.
Vi var 7 personer typ alla blev lagom fulla och notan landade på 940:-
För att sedan ta taxi hem på ca 1.15 timmar den notan slutade på 55:-
Satsa på det hemma i sverige så lär notan landa på minst 5000;.
Alla är trevligare här och uppskattar små saker inte som hemma alls.
Testa Phillipinera det är värt allt du kommer aldrig att ångra dig.

Låter ju helt underbart men man måste väl på nåt sätt ha inkomst, jobbar du eller ni med nåt där eller hur gör ni ?
Lång story men från början körde jag på alfakassan småpengar men dom dagarna tog slut.
Jag lirar nätpoker oddsar lite ibland och får ihop typ 7-11.000 i månaden så vi klarar oss otroligt goot här vi äter bra chillar mycket och lever bättre här än hemma i sverige,
Vi har gott väder 10 månader av 12.Folk är trevligare att ha att göra med här än i sverige.
Respekt har du överallt alla talar bra engelska inte som i Thailand där talar 25% engelska här gör 85% det.
Är man själv och kan hitta 1 billig bostad här klarar man sig otroligt gött för ca 5000.
Jag menar u snackar vi om wowow levande
Citera
2018-12-31, 23:00
  #16
Medlem
Okej låter ju hur bra som helst , lite annorlunda från att leva som idiot i Sverige och inte göra annat är jobbba o betala räkningar liksom
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2998897

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback