2018-12-04, 22:49
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du är korkad och jag har svårt att argumentera på din nivå.
Det finnsinget att argumenter mot. Många var vi som varnade för vad följderna skulle bli av den tillfälliga maktsensation som kvinnor upplevde under #metoo. Du kan hitta flertalet män som blev kallade för det ena och det andra. Nu ser vi början av följderna. Det kommer bli värre. Jag skulle aldrig bli handledare åt en kvinnlig praktikant eller likande - finns inte på kartan efter #metoo. Inte för att jag tafsar eller liknande, utan för att det finns så många kvinnor som just vill känna den där maktberusningen och som gärna ljuger för att få uppleva den. Nu är det bara att äga konsekvenserna.

Det finns säker några äldre kvinnor som gärna ställer upp och tar hand om unga vackra och intelligenta tjejer utan att må dåligt över det.
Citera
2018-12-04, 22:58
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Japp exakt. Att det ska vara så jääävla svårt att uppföra sig respektfullt mot sina medmänniskor.

Har själv jobbat på 99% manliga arbetsplatser och har bokstavligen fått freda mig många gånger, låsa om mig osv. Även om jag är hårdhudad så är det så tröttande i längden att hela tiden behöva vara på sin vakt.

Många män är helt enkelt svin och jag har blivit jävligt trött på att försöka hitta förklaringar till deras beteende och vara förstående. #metoo behövdes verkligen, det är dags att vi sätter hårt mot hårt.
Jag känner inte alls igen mej på verkstadsgolvet, de kvinnor jag arbetat ihop med föredrar oss män som arbetskollegor.
Kvinnor snackar bara skit bakom ryggen, och fryser ut andra kvinnor. (Ungefärlig sammanfattning av deras åsikter inte mina) Men detta beteende kan man även se bland flickor redan när de är små barn.

Nu bär ju vi uniform i form av skyddskläder, i en verkstad så inget att bli upphetsad över, och firmafesterna sker med respektive. Snusk talas i fikarummet, och alla tycker det är kul. Men jag är ändå övertygad om att du antingen missat något, eller snackar skit.
Citera
2018-12-04, 23:37
Medlem
messiasibids avatar
Extrema strategier att undvika kvinnor. Som nämnt i artikeln att inte vara ett svin är ju den uppenbara lösningen. Dock är väl ett fåtal rädda för att bli felaktigt anklagade.

Finansfolk tänker ofta i termer av uppsida och nedsida. Har man en väldigt bra position där man tjänar mycket och ens rykte är viktigt att då exempelvis inte ha enskilda möten med kvinnor 1 till 1 gör ju att man skyddar sig mot den risken.

Att inte ha möten 1 till 1 med kvinnor anser de väl att "förlusten"/kostnaden att ha det så är begränsad. Men att uppsidan är stor det vill säga att de totalt eliminerar risken att hamna i trubbel.

Tycker det hela verkar barnsligt. Men tjänar man väldigt mycket pengar och absolut inte vill förlora sin position, så kanske det är "rimligt" att undvika kvinnor för att ta bort risken att bli anklagad för något även om man inte har gjort något felaktigt.

Hög riskaversion i beteendet men japp. Ironisk lösning på problemet hur som helst.

Om man ska säga det i mer statistiska manér kan man säga att det är en hög tail-risk.
Chansen är liten men inträffar det då tar det hus i helvete. Och sitter man dag ut och dag in och prissätter optioner och estimerar sannolikheter då kanske man blir paranoid på köpet
Senast redigerad av messiasibid 2018-12-04 kl. 23:46.
Citera
2018-12-05, 00:00
Medlem
Jag förstår dom, även om jag kan hålla mig från sådana situationer så är det lätt för någon manlig kollega att trilla dit och det kan bli väldigt jobbigt/kostsamt för företaget.

Sen hittas nog mycket skit på, om man har ett tufft samtal med en kvinnlig anställd om något som dom inte sköter eller måste göra på annat sätt som man skulle ha med vilken manlig anställd som helst. Så finns det nog en del instabila kvinnor som hade hittat någon form av Metoo anklagelse ur ingenting för att dom känner sig kränka.

Usch om man behöver sparka en sån instabil kvinna vilket är rätt troligt om hon är instabil... då är man rökt ju.

Lika bra att inte utsätta sig för risken.
Citera
2018-12-05, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Aldrig slagit dig att en orakad, osminkad kvinna, som gör det hon själv faktiskt har lust med, ex har åsikter, väljer själv, har sex, inte bantar etc etc faktiskt ÄR det normala och biologiskt kvinnliga?
hmm? en noppad, slimmad, utsvulten, rakad, sminkad, oskuld vid 25 etc etc är raka motsatsen vad all biologi föreskriver henne

Men när man frågar kvinnor om deras vikt är det jobbigt?
Eller när man väljer att inte ha sex med en tjockis just på grund av att det är en tjockis?

För övrigt, att vara överviktig är inte normalt.
Citera
2018-12-05, 07:26
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hat i form av våld, mord, hot, krig, rasism, sexism etc etc sprids mest av män i världen skulle jag våga hävda, knappast kvinnor specifikt, så gör det själv tack, behandla kvinnor så som du själv vill bli behandlad

Jag vill bli tafsad på. Grab them by the cock!

Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Behandla andra som du vill bli behandlad själv. Jag tror det är ett talesätt som är kränkande för feminister, för så långt tänker dom aldrig.

Hen ovan missar det du skriver, hur kan man missa så mycket?
Citera
2018-12-05, 07:32
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det finnsinget att argumenter mot. Många var vi som varnade för vad följderna skulle bli av den tillfälliga maktsensation som kvinnor upplevde under #metoo. Du kan hitta flertalet män som blev kallade för det ena och det andra. Nu ser vi början av följderna. Det kommer bli värre. Jag skulle aldrig bli handledare åt en kvinnlig praktikant eller likande - finns inte på kartan efter #metoo. Inte för att jag tafsar eller liknande, utan för att det finns så många kvinnor som just vill känna den där maktberusningen och som gärna ljuger för att få uppleva den. Nu är det bara att äga konsekvenserna.

Det finns säker några äldre kvinnor som gärna ställer upp och tar hand om unga vackra och intelligenta tjejer utan att må dåligt över det.

Ja, det gick ett par dar så såg man hur backlash skulle bli av metoo för kvinnor.

Än idag fattar dom inte någonting.......

https://www.expressen.se/dinapengar/frida-bratt/mannen-i-kostym-kan-inte-bete-sig-mot-kvinnor/
Citera
2018-12-05, 10:45
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Ja, det gick ett par dar så såg man hur backlash skulle bli av metoo för kvinnor.

Än idag fattar dom inte någonting.......

https://www.expressen.se/dinapengar/frida-bratt/mannen-i-kostym-kan-inte-bete-sig-mot-kvinnor/
Precis. Vi män är ju elaka monster som inte kan bete oss mot kvinnor. Lika bra att vi, av respekt och omtanke, slutar anställa kvinnor och lägger av med att försöka hjälpa dem fram här i livet. De får helt enkelt hoppas på att det finns några äldre, erfarna kvinnor som vill ställa upp och hjälpa fram en ung, snygg och intelligent tjej. Får hoppas att de inte känner sig hotade.
Citera
2018-12-05, 15:10
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Finansfolk tänker ofta i termer av uppsida och nedsida. Har man en väldigt bra position där man tjänar mycket och ens rykte är viktigt att då exempelvis inte ha enskilda möten med kvinnor 1 till 1 gör ju att man skyddar sig mot den risken.

Att inte ha möten 1 till 1 med kvinnor anser de väl att "förlusten"/kostnaden att ha det så är begränsad. Men att uppsidan är stor det vill säga att de totalt eliminerar risken att hamna i trubbel.
Jag tänker på de kvinnliga fotbollsspelare som precis vunnit priser och som resultat håller politiska pamflett-tal på TV. Så otroligt obehagligt och o-roligt och o-sportigt. Dam-fotboll kommer snart att kopplas till obehagskänslor, medans herrfotboll fortfarande bara är kul.

Samma med metoo. Nu jobbar jag inte i finansbranschen, men jag kan tänka mig att jag efter metoo och feminism snart skulle börja känna obehag över att ens träffa en kvinna som inte var känd för mig, en mot en i ett konferensrum.

Men all deppig feminist-plakatpolitik så blir det så uppenbart att kvinnor verkligen inte är män. Män ältar inte krav och ger inte negativa signaler. Det går utmärkt att driva ett finans-företag helt utan potentiellt obehagliga kvinnor. Så varför ens anställa dem?

Råd till (feminist-)kvinnor: kan ni sluta förknippa ert kön med obehag för oss män? Det skulle vara en stor vinst, både för oss och för er.
Senast redigerad av Paris24 2018-12-05 kl. 15:16.
Citera
2018-12-06, 12:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Att du blir ofredad och måste låsa in dig vet jag inte om jag tror på, har du jobbat i en Moské eller?

Jag tror du måste testa ett jobb på en kvinnodominerad arbetsplats så att du har nått an jämföra med, du kommer garanterat sakna dina gamla arbetskamrater.
Kvinnor är inte bara elaka mot varandra, dom är verkligen onda.

Nej jag har inte jobbat i moské, jag är kristen protestant. Jag har haft många jobb, exemplen jag tog upp var när jag jobbade inom handelsflottan.

Jag har jobbat på nästintill 100% kvinnodominerade arbetsplatser också, bl a inom apoteksbranschen. Nej kvinnor är inte onda mot varandra. Kvinnor kan absolut vara rövhål, men till skillnad från män verkar de ha ett samvete och kan be om förlåtelse och det gör stor skillnad.
Citera
2018-12-06, 12:48
Medlem
Citat:
Nej jag har inte jobbat i moské, jag är kristen protestant. Jag har haft många jobb, exemplen jag tog upp var när jag jobbade inom handelsflottan.

Jag har jobbat på nästintill 100% kvinnodominerade arbetsplatser också, bl a inom apoteksbranschen. Nej kvinnor är inte onda mot varandra. Kvinnor kan absolut vara rövhål, men till skillnad från män verkar de ha ett samvete och kan be om förlåtelse och det gör stor skillnad.

Jag tror faktiskt på din historia rörande dina erfarenheter rörande beteenden med karaktär av sexuellt ofredande från, som jag förstod det, europeiska män. Dock, som länkats tidigare, så kan faktiskt även kvinnor vara dumma mot varandra på en arbetsplats;
Citat:
Kvinnorna på nya feministmyndigheten mår dåligt och mobbar varandra
Publicerad 11 november 2018 kl 09.24

INRIKES. Nya Jämställdhetsmyndigheten har en ledning som består av hundra procent kvinnor.
Tio månader efter start slår en intern rapport nu larm om att arbetsmiljön är så usel att 70 procent av medarbetarna redan mår så dåligt att de "ligger i riskzonen för ohälsa", rapporterar Ekot ( https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3071&artikel=7087870 ).
En intern kartläggning som Ekot tagit del av visar också att en majoritet av de anställda på Jämställdhetsmyndigheten lider av sömnproblem och "riskerar utmattning".

Bland annat präglas den kvinnodominerade arbetsplatsen av mobbning och trakasserier, enligt kartläggningen.
http://www.friatider.se/kvinnorna-p-nya-feministmyndigheten-m-r-d-ligt-och-mobbar-varandra
Citera
2018-12-06, 15:21
Moderator
pewpews avatar
Citat:

Jag delar inte alls din erfarenhet. Har jobbat 20+ år i en mansdominerad värd. De flesta kvinnor jag stöter på i branschen klättrar gärna på sina kvinnliga kollegors bekostnad. Framförallt de yngre, mellan 20-35/40. Därefter har de flesta kommit till självinsikt, även kommit till en karriärsmässig trygghet som gör att de inte ser andra kvinnor som hotfulla längre.

Ashole män har jag träffat på i många lägen men absolut inte mer i mitt mansdominerade yrke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in