• 2
  • 3
2022-04-20, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Du menar om man har $3000 på kontot? Då får man väl se till att inte ha det då.

Har du nån referens när det gäller det här? Har bara läst motsatsen nämligen. Det har ju varit nåt rabalder nyligen där myndigheterna i USA tvingade PP att raportera. Antar att nedanstående är resultatet. Det är möjligen inte det du syftar på?
https://www.paypal.com/se/smarthelp/topic/TAX_CENTER

Det är den ackumulerade summan över tid i sig som verkar vara vad som triggar det hela, inte valutan i sig.
Har letat som fan men hittar ingenting värt att länka till då det här dessutom är gammalt. Hängde mycket på wn.se förr i tiden och där minns jag att många störde sig på sina frusna konton också trots att allting var "by the book".

Jag har själv haft 2 PayPal-konton genom åren, ett privat (tog många år innan de hörde av sig pga småsummor) och ett för företaget (30K+ i månaden) och båda har det blivit just så här runt 30K där jag måste identifiera mig själv med ID-kort/pass för att kunna fortsätta använda kontot igen.

Paypal skapades 1998 så det är ju ubergammalt. Många tjänster i Sverige erbjuder betalning med Paypal (onlinebutiker exempelvis) och gör du affärer i Sverige så vill Skatteverket kolla, något annat vore ju konstigt.
Senast redigerad av ClitEastwood 2022-04-20 kl. 09:06.
Citera
2022-04-29, 01:30
Medlem
Men vilken tid? Det är ju lite skillnad på 30K på en vecka och på 10 år liksom.

Vad jag fattar är det de amerikanska myndigheterna som tvingar dem att låsa även utländska konton. Himla röra. PP har faktiskt väldigt dålig, och überkrånglig, information om vad som egentligen gäller.

Jag har stött på väldigt få svenka sajter som accepterar PP-betalningar. Du får gärna tipsa om fler.

CDON
Tradera
HM
Zalando
Webbhallen
e-ville.com (finskt företag, svensk sajt)

Av dem är det bara Webhallen jag vill handla från och det är inte varje vecka liksom. Och köpte faktiskt en kinatelefon från e-ville, inte för att de ha PP utan för att de hade telefonen jag ville testa, men det var ju rätt kul att betala ett större köp med PP. Förut handlade jag mycket från UK och kunde ofta använda PP, men det roliga är det ju slut med.
Citera
2022-04-29, 09:18
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Kom igen. Man gör det ju inte som ett förvärvsarbete som betalar ens räkningar. Utan som konsument. Alla företag vill såklart undersöka vad deras målgrupp tycker/behöver/vill ha. Man kan klicka i en enkät om året eller en om dagen. Om man tycker det är lite kul.
Jag minns att jag svarade på några, kanske en handfull enkäter, hos WIFOG för att få några extra gratisminuter telefontid för några år sedan. Men det tog väl max 2 eller 3 enkäter så tröttnade jag på detta. Roligt? Nej, det kan jag inte säga.

Jag förstår ju iof naturligtvis syftet med enkäter. Marknadsföring i alla ära.
Citera
2022-05-24, 15:12
Medlem
Är Kundpanel något att ha eller?
Tycker jag blir diskad från många undersökningar utan anledning.
Citera
2022-11-30, 04:19
Medlem
tro fan ni inte tjänar på det om ni väljer de med presentkort. välj de som betalar i pengar
Citera
2022-11-30, 07:28
Medlem
Har erfarenhet av det här. Det värsta nämner ni inte ens. En stor del av undersökningarna kastar ut dig efter att du fyllt i uppgifter i fem minuter för att du inte tillhörde målgruppen. En del undersökningar är trasiga och visar det endast på sista sidan.

Samma med vissa som redan fått tillräckligt med ansökningar. Räkna med att minst 30-50% av alla undersökningar går bort av liknande anledningar.
Citera
2024-01-09, 15:36
Medlem
Extremeflys avatar
Någon som har en lista på bra betalda undersökningar?

Jag kan bistå med några

- Mobrog (mycket undersökningar, ok betalt genom PayPal)
-Yougov (få undersökningar men ok betalt i form av produkter)
- M3 panel (ok betalt i form av presentkort eller produkter)
- ipsos ( ingen erfarenhet)
-Svea panelen (lite undersökningar, dåligt betalt - uttag genom swish)
Citera
2024-01-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Någon som har en lista på bra betalda undersökningar?

Jag kan bistå med några

- Mobrog (mycket undersökningar, ok betalt genom PayPal)
-Yougov (få undersökningar men ok betalt i form av produkter)
- M3 panel (ok betalt i form av presentkort eller produkter)
- ipsos ( ingen erfarenhet)
-Svea panelen (lite undersökningar, dåligt betalt - uttag genom swish)

Tjänat ganska okej på opinionapp. 200 per månad minst. Lycka till!
Citera
2024-01-10, 16:27
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananarchistmind
Tjänat ganska okej på opinionapp. 200 per månad minst. Lycka till!

Tack jag hitta inget på play butik. Heter dom så opinionapp?
Citera
2024-01-10, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Tack jag hitta inget på play butik. Heter dom så opinionapp?

Exakt. Finns kanske bara då på appstore, men kolla AttaPoll också, helt okej betalt…
Citera
2024-01-10, 17:20
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananarchistmind
Exakt. Finns kanske bara då på appstore, men kolla AttaPoll också, helt okej betalt…

Den har jag redan, den är nog den bästa jag har 😂 Snabba utbetalningar som kan användas direkt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in