Citat:
Ursprungligen postat av
filifjonken
Du menar om man har $3000 på kontot? Då får man väl se till att inte ha det då.
Har du nån referens när det gäller det här? Har bara läst motsatsen nämligen. Det har ju varit nåt rabalder nyligen där myndigheterna i USA tvingade PP att raportera. Antar att nedanstående är resultatet. Det är möjligen inte det du syftar på?
https://www.paypal.com/se/smarthelp/topic/TAX_CENTER
Det är den ackumulerade summan över tid i sig som verkar vara vad som triggar det hela, inte valutan i sig.
Har letat som fan men hittar ingenting värt att länka till då det här dessutom är gammalt. Hängde mycket på wn.se förr i tiden och där minns jag att många störde sig på sina frusna konton också trots att allting var "by the book".
Jag har själv haft 2 PayPal-konton genom åren, ett privat (tog många år innan de hörde av sig pga småsummor) och ett för företaget (30K+ i månaden) och båda har det blivit just så här runt 30K där jag måste identifiera mig själv med ID-kort/pass för att kunna fortsätta använda kontot igen.
Paypal skapades 1998 så det är ju ubergammalt. Många tjänster i Sverige erbjuder betalning med Paypal (onlinebutiker exempelvis) och gör du affärer i Sverige så vill Skatteverket kolla, något annat vore ju konstigt.