• 1
  • 2
2018-12-03, 13:57
Medlem
Vet inte om det här är rätt delforum, men jag prövar.

Jag fick reklam från Betalda Enkäter Online; man ska helt enkelt kunna tjäna pengar på att svara på enkäter.

Någon som har erfarenhet av detta? Är det seriöst?
Citera
2018-12-03, 14:05
Bannlyst
Det finns seriösa men det är massor av jobb för småpengar.
Citera
2018-12-03, 14:08
Medlem
Jag har ingen erfarenhet av just den avsändaren. Men det vanligt med digitala undersökningar. Norstadt, Yougov, Panel.se etc. De som svarar utgör en konsumentpanel helt enkelt. Man sparar ihop poäng som kan växlas in till biobiljetter, trisslotter etc.
Citera
2018-12-03, 14:20
Medlem
321js avatar
Tycker du att en timlön på mellan 25-50 kr är okej utan att vara pensiongrundande, så är det seriöst.
Citera
2018-12-03, 19:20
Medlem
Kom igen. Man gör det ju inte som ett förvärvsarbete som betalar ens räkningar. Utan som konsument. Alla företag vill såklart undersöka vad deras målgrupp tycker/behöver/vill ha. Man kan klicka i en enkät om året eller en om dagen. Om man tycker det är lite kul.
Citera
2018-12-03, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Det finns seriösa men det är massor av jobb för småpengar.

Och oerhört tråkigt.
Citera
2018-12-04, 23:28
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Tycker du att en timlön på mellan 25-50 kr är okej utan att vara pensiongrundande, så är det seriöst.

Om man får ut ens så mycket. Prövade i somras när jag hade semester och reggade mig på ett gäng seriösa sidor, blev inte många kronor per timme. Mycket mer lönsamt att dela ut reklam eller samla tomburkar.
Citera
2018-12-05, 14:54
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Om man får ut ens så mycket. Prövade i somras när jag hade semester och reggade mig på ett gäng seriösa sidor, blev inte många kronor per timme. Mycket mer lönsamt att dela ut reklam eller samla tomburkar.

Jag är tveksam till att tomburkar är mer lönsamt. Jag brukar fylla i undersökningar på kvällarna när jag kollar på tv. Det ger endast småpengar men jag brukar stoppa dem i min ISK
Citera
2020-05-12, 23:29
Medlem
Fabianzzos avatar
Tjäna pengar via online enkäter

Godkväll, jag blev lite sugen på att dra in lite extra deg på online enkäter, hört att många gör det nu för tiden och att du kan få relativt bra betalt. Är det någon som har erfarenhet av detta? Isåfall undrar jag vilka sidor som är seriösa och vilka som gäller!
Tack på förhand
Citera
2020-05-12, 23:34
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Godkväll, jag blev lite sugen på att dra in lite extra deg på online enkäter, hört att många gör det nu för tiden och att du kan få relativt bra betalt. Är det någon som har erfarenhet av detta? Isåfall undrar jag vilka sidor som är seriösa och vilka som gäller!
Tack på förhand

Vilka har du hört det av? Sanningen är att du inte tjänar på det.
Citera
2020-05-12, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Tack på förhand

Bra betalt med nordkoreanska mått mätt på sin höjd.
Citera
2020-05-12, 23:45
Medlem
Stenballes avatar
Eller så löser du korsord där vinsterna är trisslotter.
Skulle tro att det inkomstmöjligheten ligger på ungefär samma nivå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in