Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-22, 18:28
  #13
Medlem
Cthulhummms avatar
Update nu, någon vecka senare!

Allt är frid och fröjd i akvariet, botiorna får mat, malen får mat, tetrorna får mat. (Dock är dessa reducerade ner till nio, tyvärr. Vila i frid.)

Provade inga av tipsen utan provade bara att mata dem i en ny ordning. Därefter satte jag mig och iakttog dem ett tag. Malen och botiorna äter tydligen samma mat. Släpper ned deras mat i tre delar, och eftersom malen och botiorna sammanlagt är tre stycken så bör de ju då få en bit var.

Är tacksam för alla svar dock!

Ha en jävligt god jul till samtliga som läser detta!
Citera
2018-12-23, 21:49
  #14
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Nu är det rätt länge sen jag hade fiskar, så jag hoppas mina råd fortfarande är relevanta.

Mina ancistrus älskade ärtor. Brukade skala dem och ploppa ner halvorna. De låg på dem precis som Arne skriver, åt och åt tills de knaprat i sig hela. Färskt, gott, grönt och de verkade må prima så jag tror det är bra mat. Kanske kan du testa ge det och botiorna får äta i fred. Inte varje dag då för det tror jag bir för ensidigt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback