2018-11-30, 14:51
Medlem
Som C och L beter sig borde Kristersson och Bush Thor gå ut offentligt och döda rådande allians.

Men helt ärligt.
Varför skulle M och KD vilja regera samman med C och L när de inleder förhandlingar med Löfven?

M, KD och SD är väldigt nära en egen majoritet. Åker MP och L ut i ett extra val är det bara några mandat som behövs för ge dom majoritet.

Om de inte lyckas tycker jag det är bättre att M och KD går i opposition fram till 2022. Låt de andra fortsätta förstöra Sverige några år till, så kommer M, KD och SD få sin majoritet 2022.

Jag förespråkar normalt inte en konflikt men här tycker jag Kristersson är för mesig. Det tror jag han tappar väljare på.

Eller vad tycker ni?

Borde M och KD redan nu gå ut officiellt och "döda" nuvarande allians?

Eller ska de vänta på utfallet av Löfven omröstningen?
Citera
2018-11-30, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Som C och L beter sig borde Kristersson och Bush Thor gå ut offentligt och döda rådande allians.

Men helt ärligt.
Varför skulle M och KD vilja regera samman med C och L när de inleder förhandlingar med Löfven?

M, KD och SD är väldigt nära en egen majoritet. Åker MP och L ut i ett extra val är det bara några mandat som behövs för ge dom majoritet.

Om de inte lyckas tycker jag det är bättre att M och KD går i opposition fram till 2022. Låt de andra fortsätta förstöra Sverige några år till, så kommer M, KD och SD få sin majoritet 2022.

Jag förespråkar normalt inte en konflikt men här tycker jag Kristersson är för mesig. Det tror jag han tappar väljare på.

Eller vad tycker ni?

Borde M och KD redan nu gå ut officiellt och "döda" nuvarande allians?

Eller ska de vänta på utfallet av Löfven omröstningen?
Vad skulle fördelen vara med att dödförklara alliansen sett med m,kd ögon ? Man vet ju aldrig vad som händer längre fram.
Citera
2018-11-30, 15:00
Medlem
M,KD och SD är ju bara 3 versioner av samma konservativa men det är ju klart genom vara en trio är de ju fler som får sin snaskar peng av staten.
Citera
2018-11-30, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Vad skulle fördelen vara med att dödförklara alliansen sett med m,kd ögon ? Man vet ju aldrig vad som händer längre fram.

Jag säger inte det är en fördel att döda den nu. Det var ställt som en fråga.

Kristersson har dock uttalat sig om att omröstningen av Löfven kan vara en fråga om alliansen är död eller inte. Inte just i de ordalagen. Men underförstått.

Jag tycker dock Kristersson beter sig som en "cuckold" just nu. Frugan (C och L) försöker få till ett "fuck" med grannen medan Kristersson tittar på. Det är inte säkert att frugan får sitt "fuck", men bara det att frugan öppet försökt gör Kristersson till en cuckold.
Citera
2018-11-30, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DukeOfEarl
M,KD och SD är ju bara 3 versioner av samma konservativa men det är ju klart genom vara en trio är de ju fler som får sin snaskar peng av staten.

Jag vet inte om det är rätt att kalla M, KD och SD konservativa. Vi har haft en generös invandring under lång tid. De partier som fortsätter förespråkar det är snarare konservativa.

Nu måste man börja se med nya ögon på hur Sverige utvecklats. Och då kan man knappast kallas konservativ.
Citera
2018-11-30, 15:48
Medlem
kristofferGs avatar
Hur menar du "låta de andra förstöra Sverige"? Nog för att Centerpartiet och Folkpartiet har haft händer med i spelet, men Kristdemokraterna och inte minst Moderaterna har varit högst delaktiga i det här.
Citera
2018-11-30, 16:01
Medlem
Rasse-Oscars avatar
Citat:
Jag vet inte om det är rätt att kalla M, KD och SD konservativa. Vi har haft en generös invandring under lång tid. De partier som fortsätter förespråkar det är snarare konservativa.

Nu måste man börja se med nya ögon på hur Sverige utvecklats. Och då kan man knappast kallas konservativ.

Skön infallsvinkel. Ur ett genusvetenskapligt perspektiv så är det dessutom SD som är normbrytande, vilket brukar anses som positivt. Jag tycker HBTQ-maffian borde lära sig att se på saken ur detta perspektiv istället.
Citera
2018-11-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasse-Oscar
Skön infallsvinkel. Ur ett genusvetenskapligt perspektiv så är det dessutom SD som är normbrytande, vilket brukar anses som positivt. Jag tycker HBTQ-maffian borde lära sig att se på saken ur detta perspektiv istället.

Folk är låsta i gammalt tänk. Om vi haft en generös invandringspolitik under senare delen av seklet så är det konservativt att fortsätta ha generös invandringspolitik.

HBTQ frågan är däremot lite paradox. Här försöker Sverige utvecklas i positiv riktning, och ligga i framkant, samtidigt som vi importerar 1200 år gamla traditioner som är totalt helt i strid med vår utveckling. Då får man väl kanske kalla Sveriges utveckling i positiv riktning som konservativ och 1200 år gamla traditioner som nyskapande?
Citera
2018-11-30, 16:21
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DukeOfEarl

Utveckla gärna hur fler skulle kunna få mer "snaskarpeng" än om de är var för sig?
Citera
2018-11-30, 16:26
Medlem
Rasse-Oscars avatar
Citat:
HBTQ frågan är däremot lite paradox. Här försöker Sverige utvecklas i positiv riktning, och ligga i framkant, samtidigt som vi importerar 1200 år gamla traditioner som är totalt helt i strid med vår utveckling. Då får man väl kanske kalla Sveriges utveckling i positiv riktning som konservativ och 1200 år gamla traditioner som nyskapande?

PK-maffian kör med dubbla måttstockar - en för svenskar och en annan för MENA-folk. Det är förstås rasistiskt att inte förespråka särlagstiftning och särbehandling av islamister.
Citera
2018-11-30, 16:29
Medlem
I-van-Toers avatar
För att bilda ett konservativt block beståendes av SD, M och KD så skulle M och KD behöva rensa ut alla globalister och nyliberaler ur partierna. Det skulle vara svårt för KD och nästan omöjligt för M. I M:s fall skulle ju i stort sett nästan alla partitoppar behöva rensas. Nu har man ju i och för sig börjat med häxan Bildt och Calle får inte längre något gehör för sina åsikter. Man skulle därför kunna säga att M iallafall påbörjat något men det är som sagt väldigt långt kvar. Ett konservativt block kan först skapas när M och KD byter linje i EU-frågan och aktivt börjar arbeta för ett svenskt utträde. Med andra ord, det är långt kvar, för långt.

Det är bättre om SD i framtiden koncentrerar sig på sig själva istället. Först att bli näst störst och sen störst. Det är den enda vägen.
Citera
2018-11-30, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
För att bilda ett konservativt block beståendes av SD, M och KD så skulle M och KD behöva rensa ut alla globalister och nyliberaler ur partierna. Det skulle vara svårt för KD och nästan omöjligt för M. I M:s fall skulle ju i stort sett nästan alla partitoppar behöva rensas. Nu har man ju i och för sig börjat med häxan Bildt och Calle får inte längre något gehör för sina åsikter. Man skulle därför kunna säga att M iallafall påbörjat något men det är som sagt väldigt långt kvar. Ett konservativt block kan först skapas när M och KD byter linje i EU-frågan och aktivt börjar arbeta för ett svenskt utträde. Med andra ord, det är långt kvar, för långt.

Det är bättre om SD i framtiden koncentrerar sig på sig själva istället. Först att bli näst störst och sen störst. Det är den enda vägen.

Men kalla det inte konservativt block. Jag tycker det är fel. Det är istället en ny era i Sveriges historia. Socialdemokraternas dominering är historia.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in