2006-05-27, 14:41
Medlem
Uppercuts avatar
Fler Sundsvall:

2003 Nathaliemordet: Pojkvännen Janne Svärd slog ihjäl och grävde ner henne.
Jävligt tråkig historia.
Citat:
Ursprungligen postat av Åklagare, Göran Kvist
Jag vill bespara familjen detaljerna kring hur kroppen såg ut

2002 Pistoolmordet: Taxichaffisen Pistool plockade upp två ryska asylsökande i sundsvall. Han hittades åtta dagar senare, strypt om jag inte minns fel, ett par mil väster om stan. Ryssarna greps tre dagar efter mordet i Finland där dom dumskallarna hade använt hans mastercard/visa och mobil.
Citera
2006-05-29, 01:27
Medlem
WorlocKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppercut
2003 Nathaliemordet: Pojkvännen Janne Svärd slog ihjäl och grävde ner henne.
Jävligt tråkig historia.
Ja fyfan alltså, det där är en riktigt ruggig historia.
Citera
2006-05-29, 19:58
Medlem
Henkeeee-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
I Höganäs 1998, mördades 18-åriga Juliana Oltenau i närheten av sin bostad. Detta är fortfarande olöst.

http://www2.unt.se/article/1,1786,MC=1-AV_ID=502569,00.html?from=latestnav
Citera
2006-05-30, 21:04
Medlem
jeppstahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XarsioN
Bor också i sollentuna. Vet inget om det där med ryssarna men mordet på kärleksudden vet jag en del om . Killen som sitter inne för det gick i 1:an i el på rudbeck när det hände. idag skulle han altså gå i tvåan på gymnasiet halvsvensk, halvchilensk var han.

Han som blev mördad vet jag inte så mycket om..förutom att han såg ut som en nazze, umgicks ävem med nazzar.

Mördarens kompisar var även väldigt delaktiga i mordet, men dom kom undan..

"Patriot", inte nazist.
Och notera "" eftersom snubben var 13år.

Jag gick i samma klass om storebrodern, som var anarkist.
Han hade en skinnjacka med ett överkryssat hakkors på under alla 3år i gymnasiet. Tvivlar på att lillebrodern var särskillt annorlunda, hans flickvän var ju faktiskt chilenare.

Att babbarna från malmvägen tjaffsar med alla ungdomar som är ute och festar i sollentuna är ingen nyhet, tack o lov så kännde jag alla babbar så jag undvek bråk.

Jocke, som mördaren heter, kommer få det hårt om han kommer tillbaka till sollentuna, den saken är iaf säker.
Citera
2006-05-30, 21:49
Avslutad
Ängelholm - Höganäs

Båda mord som jag skrivit om tidigare, får förhoppningsvis en lösning nu, båda ingår i "cold-case gruppen":

Ängelholm: Mordet på Henrik 12 år, (1999):
http://hd.se/angelholm/2006/05/30/pappa_misstaenks_ha_moerdat_sin

Höganäs: Mordet på Juliana 18 år, (1998):
http://hd.se/hoganas/2006/05/29/29_aaring_anhaallen_foer_julia

EDIT: Henkeeee- hann före med det senare fallet...
Citera
2006-05-30, 21:55
Medlem
Imzadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marie006
Kungsbacka:

För ett antal år sedan en mamma som först försökte köra ihjäl sin man så han fick rusa in till grannen och skydda sig och sedan gick mamman in i deras egna hus och högg ihjäl deras två döttrar. Detaljerna kommer jag inte ihåg, jag vet bara att en av de första som kom från räddningstjänst inte klarade av att arbeta mer efter han sett de döda flickorna.

I Forsbäck tror jag det var. Jag och min far åkte förbi när det hände.

Göteborg

2006: Bobby, 10 år.

2005: Kvinna (Kommer inte ihåg hennes namn) hittas död i butik på Kyrkogatan. Verkar vara rån.

2004: Isabella dödade sin pojkvän med en dödlig dos av GHB.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=235343

1994: Malin Olsson, 16 hittades död på begravninngsplats. Har blivit våldtagen.
Citera
2006-05-31, 21:20
Medlem
Most Wanteds avatar
Inte riktigt min hemstad men nära.

Nyårsdagen 2005. Therese Alexandersson försvinner spårlöst från en fest i Rörvik. Sju månader senare hittas hennes kropp i en sjö nån kilometer bort. Hennes pojkvän sitter anhållen vid ett par tillfällen för "mordet" men åtalas aldrig.

28 Juli 1997. Jasmina Jasharaj, 6 år, försvinner ifrån bostadsområdet Ripan i Sävsjö. Hon har aldrig återfunnits. Ett par misstänkta (bla Ulf Olsson) har förhörts om saken men inget vettigt har framkommit.
Citera
2006-06-10, 14:57
Medlem
Soterns avatar
Någon som kommer ihåg "hammarmordet" i Helsingborg?
En man smög in till sin svärson och slog ihjäl honom med en hammare. Svärsonen hade under lång tid torterat hans dotter.
Det skrevs en hel del om det här då det hände men jag kommer inte ihåg när det var.
Citera
2006-06-14, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilla fågel blå
Boogie-ad: Hur kom det sig att man troligen hade gärningsmannen, pizzabagaren, men inte kunde sätta dit honom? Var finns denne pizzabagare, kvar i Skellefteå? Jobbar?

Vid tillfället för mordet bodde jag mycket nära mordplatsen. Hade det inte varit att det den natten blåste otroligt mycket skulle jag säkert hört eventuella skrik. Polisen förhörde alla i området, inklusive mig och min familj.

Det har uppstått många rykten kring gärningsmannen och hur brutalt mordet skulle ha varit. Jag kan inte annat än komma med fler rykten. Jag har inte hört något om att en pizzabagare skulle vara inblandad. Däremot har jag (genom polisen) fått höra att den som stod högst upp bland de misstänkta var en psykisk sjuk man som bodde i samma hus. Jag vet mycket väl vem denna man var/är. Han var inte känd som en särskilt trevlig person och hade periodvis våldsamma utbrott samt en förkärlek till att bekanta sig med yngre kvinnor. Andra grannar i det huset varnades av polisen för kontakt med den mannen. Eftersom mordet ej klarats upp blev denne man så klart ej fälld.

Jag bor inte kvar i samma stad längre men har inte sett honom då jag varit där (man såg honom ofta annars). Vad som hänt med honom vet jag inte.
Citera
2006-06-17, 16:58
Bannlyst
I Vendelsö (Haninge) i slutet av 70-talet så blev Bobo Krulls (ja, den Bobo Krull) farsa mördad av en blatte som trodde att Bobos farsa och hans käring hade ihop det. Han väntade vid radhuset till farsan kom hem och sköt honom sedan med ett gäng skott, sen stod han helt lugnt kvar och väntade tills polisen kom och plockade honom. Vi grabbar var där dagarna efter mordet och fluktade, glömmer aldrig den röda sprejfärgen de hade markerat kroppens läge och tomhylsornas placering med.

Stackars Bobo och Patrik, lider med er.
Citera
2006-09-15, 22:24
Medlem
snauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffmutti
I Vendelsö (Haninge) i slutet av 70-talet så blev Bobo Krulls (ja, den Bobo Krull) farsa mördad av en blatte som trodde att Bobos farsa och hans käring hade ihop det. Han väntade vid radhuset till farsan kom hem och sköt honom sedan med ett gäng skott, sen stod han helt lugnt kvar och väntade tills polisen kom och plockade honom. Vi grabbar var där dagarna efter mordet och fluktade, glömmer aldrig den röda sprejfärgen de hade markerat kroppens läge och tomhylsornas placering med.

Stackars Bobo och Patrik, lider med er.

En Haningebo alltså. Zigenarmordet har vi ju i Haninge också. För några år sedan mördades ju en kille med Canada Goose-jacka i Västerhaninge. Blev hoppad på, av några grabbar höga på roppar.

Polarn känner mördarna och tydligen kör de på som vanligt, med rohypnol, misshandlar folk och gör inbrott. Var bara ett par dagar sedan en av dem tryckte in en skruvmejsel i ansiktet på någon annan missbrukare. Ett väldigt bra samhälle vi lever i där psykfall som dessa kan springa runt trots att dem brutalt dödat en annan människa.
Citera
2006-09-16, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snaus
En Haningebo alltså. Zigenarmordet har vi ju i Haninge också. För några år sedan mördades ju en kille med Canada Goose-jacka i Västerhaninge. Blev hoppad på, av några grabbar höga på roppar.

Polarn känner mördarna och tydligen kör de på som vanligt, med rohypnol, misshandlar folk och gör inbrott. Var bara ett par dagar sedan en av dem tryckte in en skruvmejsel i ansiktet på någon annan missbrukare. Ett väldigt bra samhälle vi lever i där psykfall som dessa kan springa runt trots att dem brutalt dödat en annan människa.
Ex-Haninge-bo, Brandbergen, Handen, Vendelsö, och Jordbro, bland annat

Många mord i Haninge har det blivit genom åren, tex polismordet i garaget under Handens centrum nån gång för länge sedan där mördaren hette Peters,
eller dödsskjutningen på Brandbergspuben för några år sedan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in