Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Polisen kan ju faktiskt inte göra något åt detta så det är hyresvärden som får ta tummen ur och göra något- stör en hyresgäst hela huset på okristliga tider så ska det åtgärdas.
Man kan vräka en person eller ta kontakt med hyresgästens närmaste om problemet, det kanske är dags för tanten att få bo på hem och få mediciner för sina hallucinationer?
Jag finner det märkligt att hyresvärden hellre ser att flera familjer flyttar därifrån än att problemet tas om hand så att en lägenhet får stå tom titt som tätt.
Verkar mest som hyresvärden är lat eller inte vet själv hur man ska tackla problemet.
Kontakta hyresgästföreningen!
Man skall inte bara gnälla på hyresvärden för det är oerhört svårt med sådana här fall ,Jag känner till ett par sådana här fall nämligen.
Är personen sjuk som i detta fall går det knappast att vräka rent juridisk.
Jag är inte så insatt i juridiken men tror det är så här med tanke på det jag känner till.
Hyresvärden måste alltså försöka förhandla med den sjuka personen vilket inte är det lättaste ,vill personen inte göra något eller saknar sjukdomsinstinkt är fallen hopplösa.
Och det skall oerhört mycket till innan myndigheterna kan tvångsomhändtaga en person.
Vad hyresvärden (har dom troligen redan försökt!) och ni kan kan göra är att kontakta dom anhöriga för att försöka få dessa att diskutera någon lösning.