2012-08-27, 20:51
Medlem
BattleBuddhas avatar
Uppdatering: Jag ska ner till min tjej imorgon och planerade då att snacka med honom, men fick höra nu att han hade kommit idag igen och hennes unge berättade att gubben hade kramat honom i soffan!?

Ungen är 12 år och jag tycker det känns jävligt wierd i någon situation öht att en 45-årig granne ska krama en tolvåring i sin soffa
ÅTERIGEN var det ett skitproblem dessutom!!

Det känns som att det ligger en hund begraven här..

Ska ner och prata med honom imorgon men är osäker nu på om jag ska ta ett snack med honom eller smälla av för att få honom att förstå ordentligt första gången. Jag vet inte hundra hur det "såg ut" eller hur det var för jag var ju inte där. Men man börjar ju undra, minst sagt.

Ungen påstår att det var en "tacksam" kram typ, men det kan man ju inte gå efter.
Vill ha mer skinn på näsan nu egentligen, men tänker inte handla försent heller!

EDIT: Han har tydligen sagt saker till henne "som hon inte mådde bra av" kom nu med.. Jag förstår inte varför jag måste utsättas för sådana här situationer alltid. Man gör ingenting, sköter sitt och ändå måste man ta itu med såna här jävla psykfall titt som tätt..
Hujedamig för Sverige idag.

EDIT 2: Upptäckte med lite googlande att det är en någorlunda känd person det handlar om! Han jobbar med barn varje dag.. Antingen är han dum och snäll eller så är han pedofil alltså.
Senast redigerad av BattleBuddha 2012-08-27 kl. 21:47.
Citera
2012-08-27, 21:48
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBuddha
Uppdatering: Jag ska ner till min tjej imorgon och planerade då att snacka med honom, men fick höra nu att han hade kommit idag igen och hennes unge berättade att gubben hade kramat honom i soffan!?

Ungen är 12 år och jag tycker det känns jävligt wierd i någon situation öht att en 45-årig granne ska krama en tolvåring i sin soffa
ÅTERIGEN var det ett skitproblem dessutom!!

Det känns som att det ligger en hund begraven här..

Ska ner och prata med honom imorgon men är osäker nu på om jag ska ta ett snack med honom eller smälla av för att få honom att förstå ordentligt första gången. Jag vet inte hundra hur det "såg ut" eller hur det var för jag var ju inte där. Men man börjar ju undra, minst sagt.

Ungen påstår att det var en "tacksam" kram typ, men det kan man ju inte gå efter.
Vill ha mer skinn på näsan nu egentligen, men tänker inte handla försent heller!

EDIT: Han har tydligen sagt saker till henne "som hon inte mådde bra av" kom nu med.. Jag förstår inte varför jag måste utsättas för sådana här situationer alltid. Man gör ingenting, sköter sitt och ändå måste man ta itu med såna här jävla psykfall titt som tätt..
Hujedamig för Sverige idag.

Ta och snacka med han i första hand och ge helt enkelt fan i att öppna (ha dörren låst om det krävs) när han ringer på, fungerar inte det med samtal får ni kanske hota med att polisanmäla honom alternativt tala med hyresvärden även om det känns lite väl drastiskt med en polisanmälan direkt.

Har du någon koll på om han är på samma sätt mot andra grannar eller om det bara är hos din tjej han hälsar på stup i kvarten?
Citera
2012-08-27, 21:57
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Ta och snacka med han i första hand och ge helt enkelt fan i att öppna (ha dörren låst om det krävs) när han ringer på, fungerar inte det med samtal får ni kanske hota med att polisanmäla honom alternativt tala med hyresvärden även om det känns lite väl drastiskt med en polisanmälan direkt.

Har du någon koll på om han är på samma sätt mot andra grannar eller om det bara är hos din tjej han hälsar på stup i kvarten?

Japp, får bli ignorering med låst dörr. (efter jag pratat med honom)

Nej jag vet inte ifall han springer hos fler grannar men frågade henne nu. Däremot så vet jag att hennes granne en gång ringde till henne för att säga att hon sett hennes son lite mycket hos den här grannen.. Kom jag på nu.

EDIT: Vad som oroar mig mest nu är om han skulle vara småstjärtbeundrare, då han jobbar med barn och är "framgångsrik" och känd i vad han jobbar med.
Senast redigerad av BattleBuddha 2012-08-27 kl. 22:18.
Citera
2012-08-30, 16:08
Medlem
Cruella de Vils avatar
Hur har det gått med grannen, har du talat med honom än?
Citera
2012-08-30, 23:33
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruella de Vil
Hur har det gått med grannen, har du talat med honom än?

Japp. Blev ganska hastigt dock, men han var ganska medgörlig och ursäktade sig. Har inte hört av honom sen jag mötte han i trappan idag.
Citera
2012-09-09, 08:14
Medlem
Repeatzs avatar
Är trött på min granne!

Hejsan!
Idag droppade bägaren över totalt! Klockan är inte ens 09 och jag sitter klarvaken och vet inte vad jag ska göra! Jag bor i en lägenhet med min mamma, mitt rum ligger vägg-i-vägg med grannens kök, tror jag.
Det spelar ingen roll vilken tid det är på dygnet, men ibland kan jag höra min granne diska, och självklart är det inget fel med det. Sen kommer dessa stunder, som kom i morse klockan 07.

Min granne är en äldre dam uppåt 60. En av detta samhällets största ruggugglor. Trots sin relativt unga ålder går hon med rullator och har en röst som påminner om den värsta whiskyrösten du har hört. Detta beror självklart på den stora mängden cigaretter som intas, om vi säger att jag har 200meter till Ica från min lägenhet, går min granne dit med sin rullator stannar hon minst 3 gånger och röker, så kanske ni får en uppfattning. Till råga på allt detta är hon tydligen sjuk också, enligt hennes syster som bor i andra änden av denna längan så hör hon röster och liknande.

Men, nu till problemet. Det är så att vid denna tiden (eller vilken tid som helst) kan hon börja vråla ut inne i sin lägenhet, då det enbart är väggar av gips så kan ni tänka er att det hörs rätt väl, jag kan tyda varje ord hon säger. Det kan låta; "FAN, JÄVLA HELVETE!" osv. Då självklart med denna riktigt risiga röst och hon kan hålla på uppåt en timme. Har bott här i snart 2 år och nästan alltid tänkt; "äh, hon är sjuk, give her a break.." men ibland har jag bankat rejält i väggen, och detta har också hjälpt en kortare stund. I morse dock, droppade bägaren över som sagt.

Så nu undrar jag, eftersom min sympati totalt har tagit slut så tänker jag ringa till min hyresvärd. Vad har jag för rättigheter på min sida? Kan jag bara lämna klagomål, eller kan jag gå hårdare in och begära flytt av antingen henne eller oss? Är riktigt trött på denna situationen!

Frågor? Bara fråga på! Tacksam för svar!
Citera
2012-09-09, 08:20
Medlem
Repeatzs avatar
Värt att nämna: har innan pratat med hennes syster som även bor i kvarteret utan resultat.
Citera
2012-09-09, 08:40
Moderator
v50s avatar
Har ni en störningsjour kan du ringa dit så de förhoppningsvis kan dokumentera störningarna vilket är viktigt då det kommer ligga till grund för en eventuell vräkning längre fram. Har du provat prata med kvinnan angående hennes störningar, om inte kan det vara värt ett försök förhoppningsvis skärper hon sig då även om det är risk för att inget händer om hon är sjuk.

Annars kan du prata med hyresvärden som du är inne på, man får enligt lag inte föra sådant liv att det stör grannarna oavsett tid på dygnet men nattetid är det striktare regler. Dock får man leva om lite mer dagtid och utföra sådant som anses vara normalt alltså diska och så vidare men att skrika tillhör knappast det, inte om det pågår uppemot en timme i alla fall.
Citera
2012-09-09, 08:59
Medlem
TripleXLs avatar
Ring din hyresvärd och säg som det är: du tycker det är väldigt obehagligt och störande att din granne skriker rakt ut och svär i upp till en timme vid olika tidpunkter på dygnet. Detta stör övriga grannars nattsömn. Du behöver nu hyresvärdens hjälp för att åtgärda problemet med din nattsömn och ditt välbefinnande samt att få henne avlägsnad och omhändertagen av någon instans som kan hjälpa henne med sina psykiska besvär.
Citera
2012-09-09, 09:10
Medlem
Jag tycker att när man bor i lägenhet får man ta lite ljud. Precis som du skriver så är det acceptabelt att hon går upp och diskar ect. Men att stå och vråla tycker jag är över gränsen. Oavsett om hon är psykiskt sjuk eller inte så stör det ju övriga grannar så jag tycker faktiskt du ska ringa hyresvärden. Att ta konflikten med henne tror jag inte ger något för det verkar ju uppenbart att hon har ett avvikande beteende.
Citera
2012-09-09, 09:14
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Du kan ju inte ha gips mellan dig och grannen. Tycker du ska ta en titt på om det är din morsa som vrålar eftersom det går mellan gipsväggar.
Citera
2012-09-09, 09:16
Medlem
Kethrs avatar
Gå dit med ett hagelgevär och avsluta hennes "sjukdom"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in