2018-10-12, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalEssence
Filma och lägg upp fattar du det eller?!??!
Klart att han inte ska filma och lägga ut någon som kanske är psyksjuk eller missbrukare och bortom ansvarig för sina handlingar. Det är kränkande.
Citera
2018-10-12, 02:08
Avslutad
Pics of it didnt happen
Citera
2018-10-12, 02:08
Medlem
Inkommers avatar
Bjud in honom på en kaffe. Du kanske får ligga
Citera
2018-10-12, 02:16
Bannlyst
Så nu vart han hämtad i alla fall. Måste vara nån annan granne som ringt för till slut kom snuten och sen for dom iväg :/

Hoppas han inte blir borta för länge för han har katt. Tror jag i alla fall då jag sett honom bära på kattsandpaket.

Angående film och bilder så känns det inte riktigt schysst att göra det. Visst om det var nån random snubbe som jag inte har nån aning om vem det är, då kanske, men nu är det en granne ändå. Nåja, allt ordnade sig till slut (?).
Citera
2018-10-12, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapatisten
Min granne, man ca 45 år, har härjat på gården och i trappuppgången sedan klockan elva. Såg vid elva tiden att han var ute på parkeringsplatsen och gapade åt bilarna där, helt ensam. Han hade en "stav" i händerna, typ en sopskaft eller liknande. Tänkte att han är väl på fyllan eller nåt och brydde mig inte mer, man har väl sett värre saker va?

Går sen till macken för att köpa cigg och när jag kommer tillbaka står grannen i trappuppgången med en jävla Gandalf-hatt på huvudet och när jag ska upp så skriker han "You shall not pass" på dålig engelska! Går inte att prata med honom för han bara gapar samma sak om igen så jag tränger mig förbi och går in i min lya. Det är nästan en timme sedan nu och han går omkring i trappan och gapar och knackar på dörrar med sin "stav". Ser honom genom dörrkikaren ibland men hör honom nästan hela tiden.

Han bara trampar runt där, yrar för sig själv, knackar på dörrar och ibland skriker han repliker ur filmer, typ Sagan om Ringen. Just nu står han så att jag ser honom bakifrån genom dörrkikaren, han bara står där och babblar för sig själv med sin stav och Gandalf-hatt.

Har ringt polisen men dom säger att dom inte hinner just nu. Fan ska man göra då då?

Vänta till han vänder sig mot din dörr, slå han hårt utav helvete på näsroten. Du ska träffa med dina 2 yttre knogar och med nästan rak arm. Skjut på med höften.

Fy fan! Orka bo i lgh....
Citera
2018-10-12, 03:30
Medlem
zerocolas avatar
Finns det någon ”knäppa grannar” tråd?
Citera
2018-10-12, 03:40
Bannlyst
Du ska utvinna maximal njutning av denna underbara underhållning varvid du erbjudits första parkett. Håller med dig om att du inte behöver filma men för i helvete ut och observera spektaklet så pass mycket du kan.

Att han vrålade you shall not pass är fantastiskt.
Citera
2018-10-12, 03:44
Medlem
Grymt avundsjuk, mina ängsliga grannar ser man aldrig för dom lurpassar innanför dörren ifall man själv går ut. Lev lite.
Citera
2018-10-12, 04:58
Medlem
Filma och lägga upp på youtube. Annars ljuger du bara.
Citera
2018-10-12, 06:51
Medlem
borrizs avatar
Var ytterst försiktig ts! Får han reda på att du är ett troll så slår han staven i skallen på dig.
Citera
2018-10-12, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapatisten
Nja nja nja, så stor fara på taket är det ju inte såklart men tänk om han får för sig att nån av oss andra i huset är Balrog och försöker mörda oss? Kan ju vara att han bara druckit och tagit några tabletter samtidigt, men jag har bott här i över ett år och han har alltid varit tystlåten och knappt sagt hej när man råkats i trappan. Fast nu när jag tänker efter så var det en kväll i somras när han lyssnade på rock'n'roll jävligt högt och sjöng, men han tuppade nog av ganska tidigt då för jag minns inte att det störde mig särskilt.

Det har du rätt i, du får va på din vakt medans du observerar Gandalf
Citera
2018-10-16, 14:41
Medlem
Mitch-Moons avatar
Jag hade ett jävla oskönt exemplar boendes i lägenheten ovanför förut. Han och hans familj levde rövare som ena jävla tjackpundare nätterna i ända.
Han kopplade en mikrofon till förstärkare och högtalare, högtalaren vände han med elementen nedåt i sin parkett som är direkt ovanför mitt tv-rum.
Så tog han med sig mikrofonen in på muggen och pissade rakt ned i toavattnet.

Han fick bo kvar hos det kommunala fastighetsbolaget, så jag antar att han inte var mentalsjuk.
Senast redigerad av Mitch-Moon 2018-10-16 kl. 14:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in