2013-05-09, 08:15
Medlem
Förbannads avatar
Jag tycker att du ska gå ner och i vänlig ton beskriva för henne att du får in massa ovälkommen rök i din lägenhet när hon sitter där och blossar.

Ovanstående torde ses som en bra första åtgärd. Beroende på henne reaktion/svar så kan du börja fundera på hur du ska föra henne till din tortyrkammare och utsätta henne för diverse hemskheter.

Jag tror helt enkelt inte att hon tänkt så långt att om hon röker på sin balkong så sprider det sig in i hennes grannars lyor. Vem vet, hon kanske är jättehygglig och väljer att gå ut i fortsättningen. Känns dumt att överreagera utan att ens ha talat med henne.
Citera
2013-05-09, 08:27
Medlem
apakuls avatar
Varför röker folk på balkongen för? Det är ju gott och härligt med rök så varför inte göra det inne i lägenheten?
Citera
2013-05-09, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
Det finns inget förbud mot att röka på balkongen.

Det finns däremot förbud mot att agera på sådant sätt att grannar störs. Om din balkongrökning medför att röken hamnar i grannens lägenhet ja då är balkongrökningen inte tillåten. Så JA, balkongrökning är förbjuden om den medför olägenhet för annan.
Citera
2013-05-09, 08:44
Medlem
santos_devilles avatar
Är hon en hora så kan du ju betala henne för att sluta röka.
Horor är giriga..
Citera
2013-05-09, 08:46
Medlem
Littlepaw13s avatar
Bo inte i lägenhet då din dumma fitta.
Klarar man inte av andra människor köper man hus. Men det är du väl för fattig för.
Citera
2013-05-09, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Klarar man inte av andra människor köper man hus.

Den som inte klarar av andra människor är den rökande horan. Det är den rökande horan som stör andra människor, inte trådskaparen. Trådskaparen är offret.
Citera
2013-05-09, 08:49
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apakul
Varför röker folk på balkongen för? Det är ju gott och härligt med rök så varför inte göra det inne i lägenheten?

På många ställen är det ej tillåtet att röka inomhus eller så vill den som röker inte att hela lägenheten skall bli totalt inpyrd vilket den blir förr eller senare om man röker inne, möjligen kan man slippa det värsta om man röker under fläkten.
Citera
2013-05-09, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
På många ställen är det ej tillåtet att röka inomhus eller så vill den som röker inte att hela lägenheten skall bli totalt inpyrd vilket den blir förr eller senare om man röker inne, möjligen kan man slippa det värsta om man röker under fläkten.
Ja så då är det ju bättre att låta granarna ta del av mumset man själv inte vill ha inne...
Citera
2013-05-09, 08:59
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanlosaVandraren
Man kan inte ens ha fönster öppet den här tiden på dygnet utan att man börjar känna horans röklukt inom några minuter.

Jag funderar på tvångsmata horan med ett flak cigaretter, men jag är inte säker; vill inte hamna i finkan. Jag tvekar dessutom på att hyresvärden har bollarna att ge horan ett ultimatum då rökare tycks vara den nya adeln (just det att parasiter och löss får särbehandling tycks vara den röda tråden numera).

Vad ska jag göra? En våldsam konfrontation känns som sagt inte angeläget, och jag tänker inte förklara vänligt för horan att det finns människor som inte har mycket till övers för andrahandsrökning eftersom horan inte förtjänar ett mänskligt bemötande.

Tack på förhand!

Har du några bevis att hon är hora?
Många kunder eller har du sett henne på gatan?
Citera
2013-05-09, 09:01
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Den som inte klarar av andra människor är den rökande horan. Det är den rökande horan som stör andra människor, inte trådskaparen. Trådskaparen är offret.

Självklart är han det. Jag skulle nog vilja sträcka mig så långt som att säga att horan kränker honom genom att agera utifrån sin egen agenda och inte TS.

Be henne, bestämt, sluta eöka och som kompensation från hyresvärden tycker jag nog du kan kräva minst ett års hyresreduktion pg av det lidande denna kvinna utsatt dig för.
Inte mer än rätt!

UPP TILL KAMP TS!
Citera
2013-05-09, 09:01
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murder Inc.
Ja så då är det ju bättre att låta granarna ta del av mumset man själv inte vill ha inne...

Röker man inomhus finns det en risk att röklukten kan sprida sig via ventilationssystemet till andra lägenheter istället så det bästa är att inte röka alls eller snusa om man nu måste nyttja nikotin.
Citera
2013-05-09, 09:10
Medlem
santos_devilles avatar
Ja eller leva sitt liv och sluta försöka spela Stalin mot sina grannar.
Min lägenhet, min rök. Gillar du det inte sug kuk och köp hus

Jag stör mig som fan på mina grannar som är fula tjocka svennebananer, ska vi tvinga dem sluta vara fula feta svennebananer också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in