2012-12-04, 13:43
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rowtheboat
Har en granne ovanför som antingen lirar innebandy eller har en katt som studsar en boll. Bor i en liten studentlägenhet precis som personen ovanför gör, och låter sjukt om det vore så att hon spelar innebandy hemma. Detta bollstudsande hörs ett par gånger per dag i ca en halvtimmes intervall per gång.

Vad gör man? Snacka med hyresvärden dirr?
Hämnd som gäller eller är det bättre att gå upp och be henne ge fan i det?
Håller på att dampa sönder

Nästa gång ljudet håller på så gå och ring på och förklara att vad det än är hörs väldigt mycket i din lägenhet.
Citera
2012-12-04, 14:21
Medlem
rowtheboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Nästa gång ljudet håller på så gå och ring på och förklara att vad det än är hörs väldigt mycket i din lägenhet.

Sant, saken är den att det finns risk att hon blir lack på att jag säger till henne, vilket kan resultera i att hon börjar jävlas ännu mer. Men jag satsar på att göra så som du säger.

För man ska la inte behöva höra något jävla bollstudsande dagarna i ända eller? Eller bör jag låta det vara? Hämnd kan nog bara göra det värre i detta skedet antar jag.
Citera
2012-12-06, 18:11
Medlem
Bladderblads avatar
Kan inte fatta att den här tråden bara har 100-200 sidor... grannar är väl det mest irriterande som finns. Ville bara dela med mig istället för att plinga på hos grannarna: De har nu spelat jävla fitt-hopp sedan jag gick iväg till jobbet på morgonen kl 0600 (cirka) och kom hem vid 1600. Har de gått hemifrån och glömt skiten på - dunk-dunk-dunk; men var faaaan går kvotmänniskor som dessa på dagarna? De har ju inga jobb! Äckelgrannar.

Varför ska JAG behöva gå och plinga på? Kan inte ni göra det? Det bor ju för f-n en miljard andra människor i det här förtortsråtthålet, någon av er sitter säkert och runkar i lägenheten bredvid och blir lika störd. Blir inte dom andra grannarna irriterade när de sitter och tittar på Jalla-jalla eller Kopps eller vad de nu slösar bort sina värdelösa, onödiga liv med? I det här sinnestillståndet har ju tre öl knappast hjälpt mig och banne mig om jag ska gå och plinga på där full!

Kära flashback, som vanligt är det personen i inlägget som skrivit brevet, vad ska jag göra?

Notera:

1) Nej, jag vill inte beblanda mig med patrasket (för feg och full).
2) Ja, jag har bankat i väggen.
3) Ja jag har spelat hög musik själv (som de antagligen inte hörde annat än en resonerande bas-störning).
4) Ja ja jag kan flytta men med exfamiljeliv och helvete så går det inte bara att slänga ut möblerna i snön och hoppa efter fyra våningar.

Moment 22: Är för arg för att plinga på och för arg för att sitta kvar och försöka njuta av lugnet efter en helvetesdag på firman. Och nej, jag vill inte härda ut. Kreativa lösningar eftersökes, öppen för svavel och eld...
Citera
2012-12-06, 19:25
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rowtheboat
Sant, saken är den att det finns risk att hon blir lack på att jag säger till henne, vilket kan resultera i att hon börjar jävlas ännu mer. Men jag satsar på att göra så som du säger.

För man ska la inte behöva höra något jävla bollstudsande dagarna i ända eller? Eller bör jag låta det vara? Hämnd kan nog bara göra det värre i detta skedet antar jag.

Om det blir värre så kontaktar man hyresvärden, men det brukar alltid vara en bra ide att lugnt prata med den som "stör" först, oftast så är dom inte medvetna om hur pass olika aktiviteter hörs hos grannarna.
Citera
2012-12-06, 19:29
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladderblad
Kan inte fatta att den här tråden bara har 100-200 sidor... grannar är väl det mest irriterande som finns. Ville bara dela med mig istället för att plinga på hos grannarna: De har nu spelat jävla fitt-hopp sedan jag gick iväg till jobbet på morgonen kl 0600 (cirka) och kom hem vid 1600. Har de gått hemifrån och glömt skiten på - dunk-dunk-dunk; men var faaaan går kvotmänniskor som dessa på dagarna? De har ju inga jobb! Äckelgrannar.

Varför ska JAG behöva gå och plinga på? Kan inte ni göra det? Det bor ju för f-n en miljard andra människor i det här förtortsråtthålet, någon av er sitter säkert och runkar i lägenheten bredvid och blir lika störd. Blir inte dom andra grannarna irriterade när de sitter och tittar på Jalla-jalla eller Kopps eller vad de nu slösar bort sina värdelösa, onödiga liv med? I det här sinnestillståndet har ju tre öl knappast hjälpt mig och banne mig om jag ska gå och plinga på där full!

Kära flashback, som vanligt är det personen i inlägget som skrivit brevet, vad ska jag göra?

Notera:

1) Nej, jag vill inte beblanda mig med patrasket (för feg och full).
2) Ja, jag har bankat i väggen.
3) Ja jag har spelat hög musik själv (som de antagligen inte hörde annat än en resonerande bas-störning).
4) Ja ja jag kan flytta men med exfamiljeliv och helvete så går det inte bara att slänga ut möblerna i snön och hoppa efter fyra våningar.

Moment 22: Är för arg för att plinga på och för arg för att sitta kvar och försöka njuta av lugnet efter en helvetesdag på firman. Och nej, jag vill inte härda ut. Kreativa lösningar eftersökes, öppen för svavel och eld...

Har du testat ringa störningsjouren om ni har en sådan?
Citera
2012-12-07, 01:03
Medlem
biljons avatar
Dealande haschtomte som ny granne, vad göra?

Vad ska jag göra för att få bort en knarksäljande haschtomte som flyttat in som granne? Han står inte på lägenheten själv utan det verkar någon annan göra. Polisen har gjort en razzia hos honom men så snart han var ute (1 dag var han borta) så började dealandet igen. Han för liv på nätterna och verkar inte bry sig det minsta om tillsägelser. Hyresvärden verkar inte heller speciellt bekymrad vilket är konstigt eftersom det aldrig annars är några problem i dessa hus, han borde vara rädd om ryktet kan man tycka.

Vad kan jag göra för att få bort snubben? Jag försöker själv föra mycket liv när jag går upp tidigt på morgonen men jag antar att tomten är så inne i dimman då att han varken ser eller hör något vid den tiden. Han lämnar dessutom dörrar till källar och vindsförråd öppna så hans "kunder" kan härja fritt och finansiera sitt knarkande genom stölder.

Vad hatar dessa knarkare? Vad kan jag hitta på för att få han att vantrivas så att han flyttar ut?
Citera
2012-12-07, 01:07
Bannlyst
Ta ett snack med honom och säg att han får lugna ner sig lite med oväsendet annars ringer du polisen!
Citera
2012-12-07, 01:11
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Vågar du inte ta ett snack med han eller? haha så svensson..
men bete dig som en liten feg småunge som för liv på morgonen och så.

skäll ut din hyresvärd, ta kontakt med andra grannar, ring polisen
men det är väll ditt sista bekymmer?
Citera
2012-12-07, 01:19
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stridsflygplan
Ta ett snack med honom och säg att han får lugna ner sig lite med oväsendet annars ringer du polisen!

Jag har snackat med honom säkert 20 gånger, han skiter så klart i det, det trots allt en jävla pundare.
Polisen har varit där med jyckar och hela baletten, tror att han var så "cool" att han lät tjejen som står på lägenheten ta hela smällen efter den razzian eftersom jag inte sett henne sedan dess.
Citera
2012-12-07, 01:22
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Vågar du inte ta ett snack med han eller? haha så svensson..
men bete dig som en liten feg småunge som för liv på morgonen och så.

skäll ut din hyresvärd, ta kontakt med andra grannar, ring polisen
men det är väll ditt sista bekymmer?

Som sagt, varken polis eller hyresvärd verkar särskilt intresserade av att ta tag i skiten, återstår att försöka själv.

Gola på vad? Killen dealar droger som finansieras via stölder i källarförråd, inte mycket att försvara där tycker jag, snubben ska tryckas till rejält.
Citera
2012-12-07, 01:25
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stridsflygplan

Jag gissar att han inte kommer bry sig nämnvärt om denna taktik. Du kommer nog bara skapa osämja med din granne och det kommer knappast hjälpa situationen.

Kontakta polisen är ditt bästa kort. Är han högljud på kvällen/natten ring polisen, ser du något konstigt så ring polisen, alltså försök få polisen att komma förbi så ofta som möjligt för att störa honom. Det är det enda som kommer fungera.

Sen är det synd att hyresvärden inte verkar bry sig. Men försök ändå påtala för hyresvärden så ofta som möjligt att denna granne skapar problem. Att belysa problemet för hyresvärden gör nog mer nytta i det långa loppet än du tror. Du kanske inte märker av det direkt men det brukar ändå ha ganska bra effekt och hyresvärden vet nog mer än du tror.
Citera
2012-12-07, 01:30
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Ring snuten varenda gång du är säker på att det finns röka i lägenheten, och helst när de nyligen har rökt med. Till sist lär väl värden fatta.. Han kanske inte får råd att betala hyran heller pga böter.

Bara att ligga på snuten i telefon så skickar de nån till sist. Tjata lite trevligt bara.

Ogillar fan grannar med noll respekt mer än vad jag gillar röka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in