2012-12-07, 01:37
Medlem
biljons avatar
Ok, polisen får det bli varje gång då.

Jag har en ganska liberal livssyn så jag stör mig inte på folk som vill förstöra sina liv genom droger men när deras beteende går ut över andra (stöld, störande, våldsamt osv) så har dom gjort bort sig.
Citera
2012-12-07, 05:40
Medlem
Gå med i hyresgästföreningen, dom har jurister som kan sätta press på din hyresvärd, under tiden polisanmäl så kan dom peka på rapporterna som visar att det är problem
Citera
2012-12-07, 05:55
Medlem
Bladderblads avatar
Citat:
V50:
Har du testat ringa störningsjouren om ni har en sådan?
Vi har störningsjour - tack för övrigt för svaret. Men det löste sig av sig själv - vaknade nyss är redan sen till jobbet har sovit MASSOR! Jo jag drack sista ölen, hittade ÄNTLIGEN gamla öronproppar tvättade av dem och somnade trots skiten. Nu är det i alla fall tyst på grannarna. Nästa gång får jag nog gå över - nykter. Och funkar inte det så gör jag som du sa och ringer jouren vad de nu har för nr, vilket inte verkade föresväva mig igår...
Citera
2012-12-07, 09:31
Moderator
v50s avatar
Du får ligga på både hyresvärd och polis för att få bort denna person, när han lever om på kvällar och nätter så ringer du störningsjouren om ni har en sådan.

När du pratar med hyresvärden kan du ta upp att dörrarna till källare/vind står öppna trots att övriga grannar låser dem samt att inbrotten i förråden har ökat kraftigt sedan denna person bosatte sig i lägenheten. Du kan även prata med övriga grannar och försöka få dem att kontakta hyresvärden, de tar i regel sådana här saker på större allvar om det är många som klagar än om det bara är en enskild person.

Polisen får du tipsa så fort tillfälle ges, gör snubben sina affärer i lägenheten eller händer det att det sker utomhus? Om det sker utomhus kanske du ska vakta med din mobiltelefon och filma det hela så kan du överlämna det som bevis till polisen.

Ett annat alternativ är att du sätter en yxa i dörren hos hashtomten med en hälsning att om han inte avyttrar sig och sin verksamhet snarast möjligt så kommer han få den i skallen eller ryggen nästa gång då kanske han försvinner därifrån.
Citera
2012-12-07, 10:33
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Vågar du inte ta ett snack med han eller? haha så svensson..
men bete dig som en liten feg småunge som för liv på morgonen och så.

skäll ut din hyresvärd, ta kontakt med andra grannar, ring polisen
men det är väll ditt sista bekymmer?
Vad skulle du göra ifall du var i ts kläder? kräva granrabatt eller..

angående ditt påstående att:
Citat:
ingen gillar en golare
En Svenson golar aldrig, han bekämpar bara sociala skadedjur.
Det är enbart skadedjur som golar ner varandra.
Senast redigerad av borriz 2012-12-07 kl. 10:55.
Citera
2012-12-07, 10:38
Medlem
Spruta in rikligt med sånt här http://www.liquidass.com/ i brevinkastet.
Citera
2012-12-07, 10:40
Medlem
Rick.-.Jamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljon

Jag har en ganska liberal livssyn så jag stör mig inte på folk som vill förstöra sina liv genom droger men när deras beteende går ut över andra (stöld, störande, våldsamt osv) så har dom gjort bort sig.

Svår sits, om du känner någon som skulle kunna skrämma upp grabben ordentligt tror jag detta är det bästa alternativet. Han har ju uppenbarligen redan blivit bekväm med att jagas av polisen och ljuga dig direkt i ansiktet. Han kan ju knappast bry sig alls om han låter folk stjäla från hans grannar medvetet, det är ju enormt korkat.

Har du någon vän/granne som är Boxare eller liknande?
Citera
2012-12-07, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av biljon

Har ett liknande problem med en kille i huset, polisen har vart där 2 ggr med två bilar varje gång som stannat c:a 30-40 min. Har klagat till ISS fast dom verkar inte bry sig, sista gången svarade de inte ens på mitt mail. De har bott i andra hand i över två år, lgh tillhör ngn släkting. Förvaltaren bryr sig säkert inte då det kostar dom tid och pengar.
Citera
2012-12-07, 11:26
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Kör som alla andra svenssons och sätt upp anonyma lappar. Men för guds skull konfrontera aldrig personen! Knarklangare skjuter folk till höger och vänster ju!
Citera
2012-12-07, 11:32
Medlem
elastikmandens avatar
Kan man inte "röka" ut honom? (Använd brevinkastet.)

Men kanske socialen känner till honom redan så han kan bli tvångsinlagt på nån avvänjning?

Nej, du det är inte så lätt att bli av med folk nu för tiden, ofta händer det galna, att det är den drabbade som får flytta. Lider med dig.
Senast redigerad av elastikmanden 2012-12-07 kl. 11:39.
Citera
2012-12-07, 11:33
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Har ett liknande problem med en kille i huset, polisen har vart där 2 ggr med två bilar varje gång som stannat c:a 30-40 min. Har klagat till ISS fast dom verkar inte bry sig, sista gången svarade de inte ens på mitt mail. De har bott i andra hand i över två år, lgh tillhör ngn släkting. Förvaltaren bryr sig säkert inte då det kostar dom tid och pengar.
Polisen har inte tid att bry sig om din anmälan, snutarna är fullt upptagna med att jaga "pinnar" dvs enkla fall som snabbt kan avskrivas.
När socialkärringarna börjar rya (dvs fallet är uppe på mynightesnivå) då tar vågar fabror Blå inget annat än att ta fram murbräckan.
Citera
2012-12-07, 11:47
Medlem
Nu röker jag själv och förstår inte varför andra har något emot det. Tråkigt att ett fåtal individer ska förstöra för oss som faktiskt betalar räkningarna varje månad och aldrig stör någon. Det skapar fördomar.

Att din granne är en stökig jävel som inte respekterar sina medmänniskor kan du knappast beskylla cannabis för.

För att gå vidare så vill jag ge dig lite praktiska tips:
- Dokumentera allt
- Bjud över din granne på en kopp te och säg att du vill prata med honom. Att skapa en god relation till människor, oavsett hur jävliga de är, tror jag alltid är det bästa alternativet. Om du gnäller på honom och det inte fungerar så lär det inte fungera bättre för att du ökar gnällfrekvensen.
- Ring inte polisen. Detta är rent statistiskt (finns många rapporter som bekräftar detta) ett tilltag som med största sannolikhet gynnar hans missbruk då han hamnar längre ned i den sociala misären, med större skulder och mindre motivation att skaffa sig ett riktigt jobb. Han lär behöva sälja mer för att finansiera sin livsstil vilket innebär att du får fler objudna gäster i portuppgången.

Jag ser att många skriver saker som "skjut den jäveln! hota honom! döda honom!". Bortse från dylika råd då de kan orsaka dig stora besvär om du väljer att följa dem.
Senast redigerad av leo135 2012-12-07 kl. 11:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in