Måste få skriva av mig lite angående en av mina grannar.
Jag bor i lägenhet, bostadsrätt, min mamma äger den (jag bor hemma), på nedersta våningen.
Mellan vårat hus och lägenhetshuset bredvid har några lägenheter så kallade loggior, som stora balkonger i princip bara att dom har 3 "väggar". Se bild;
http://img833.imageshack.us/img833/9858/balkong.jpg, röda markeringen är där balkongerna är byggda, jag bor i hus A.
Min granne som bor högst upp i huset och har sin balkong ovanför mig klagar på att jag röker på balkongen, att röken "sugs in" på hennes balkong eftersom den är i vinkel(?) som hon säger.
Senast idag när jag tog en cigg balkongen började hon skrika där uppe "Nu är hela min balkong fylld av rök!!"
Stäng dörren då säger jag, och hon kontrar med "Varför röker du inte inne i lägenheten?"
Jag - För att jag inte vill att det ska lukta rök i hela lägenheten såklart
Grannen - Nej exakt, och jag vill inte att det ska lukta rök på balkongen, det är bara att gilla läget!!
Sen hör jag också hur hon muttrar "korkade brud"
Jag kan verkligen förstå henne, alla gillar inte rök, men just när hon säger till mig att jag "bara ska gilla läget" tänker jag bara att det är ju för fan hon som bara ska gilla läget. Om man bor i en lägenhet med balkong så finns det väl alltid en risk att någon av grannarna röker. Det finns inga regler alls som säger att jag inte skulle få röka på balkongen. Hon skulle ju kunna röka hur mycket hon ville, hon har ingen lägenhet ovanför sig, men är det bara hon som ska ha den lyxen att få göra vad hon vill på balkongen eller?
Hennes lösning är jag ska gå ut på gården eller ställa mig utanför porten varje gång jag vill ta en cigg, något jag fan inte tänker göra.
Jag är skitsur, känner dessutom att jag blir jävligt påhoppad just för att jag är ung, hade det varit en 70-årig tant som satt och tog en cigg tror jag inte hon skulle skrika på det sättet som hon gör på mig.
Ursäkta för wall of text, men jag vill höra era åsikter om det här.