2012-09-18, 08:15
Medlem
Haajibs avatar
Jo det är något alvarligt psykiskt om man dushar 30 min varje dush, totalt 3 timmar varje dag

410 liter vatten vid varje 30 min dush

2460 liter vatten om dagen låter jävligt sjukt.
Citera
2012-09-18, 08:17
Medlem
Det är nog inte din granne det är fel på utan er.

Duscha gör man på max fem minuter per dag.
Är din fru psykiskt sjuk så finns det hem för henne. Man ska inte vistas i samhället om man ej kan sköta sig.
Citera
2012-09-18, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magirus
Det är nog inte din granne det är fel på utan er.

Duscha gör man på max fem minuter per dag.
Är din fru psykiskt sjuk så finns det hem för henne. Man ska inte vistas i samhället om man ej kan sköta sig.

Ha. så alla som duschar mer än 5 min per dag är oacceptabla? då har du minst 60% av alla där.... Sköta sig ? för att man duschar länge? shit..... då har du nog inte hört vad missköta sig är för nått...
Citera
2012-09-18, 08:24
Medlem
lrtzs avatar
Men vilka jävla idéer.
Vill TS duscha en timma varje dag så ska TS givetvis få duscha en timma varje dag.
Ingen granne skulle någonsin få reglera mina duschrutiner.

TS: Kontakta din BRF och berätta att en diskussion har uppstått och ge din (något förskönande) bild av det hela. Om gubbfan nu skulle vända sig dit så kommer de redan veta vad det handlar om.
Gubben verkar vara en ensam människa som bara vill skapa bråk (låter som en flashbackare?), så det är inte omöjligt att din BRF redan känner till honom. Duscha på!
Citera
2012-09-18, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Jo det är något alvarligt psykiskt om man dushar 30 min varje dush, totalt 3 timmar varje dag

410 liter vatten vid varje 30 min dush

2460 liter vatten om dagen låter jävligt sjukt.

du kanske kan räkna, men fan inte stava!
Citera
2012-09-18, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lrtz
Men vilka jävla idéer.
Vill TS duscha en timma varje dag så ska TS givetvis få duscha en timma varje dag.
Ingen granne skulle någonsin få reglera mina duschrutiner.

TS: Kontakta din BRF och berätta att en diskussion har uppstått och ge din (något förskönande) bild av det hela. Om gubbfan nu skulle vända sig dit så kommer de redan veta vad det handlar om.
Gubben verkar vara en ensam människa som bara vill skapa bråk (låter som en flashbackare?), så det är inte omöjligt att din BRF redan känner till honom. Duscha på!

Skönt att det finns lite vettigt folk här iaf. Jo är i telefon med dem nu.
Citera
2012-09-18, 08:30
Medlem
duscha på du hur länge du vill iaf innan 22 på kvällen. inte fan kan din granne avgöra om du fåt stå under rinnande vatten eller inte. ta hans plaströr och slå han i nyllet nästa gång han bankar på fönstret.
Citera
2012-09-18, 08:37
Medlem
Alvaros avatar
Ja vafan duschande kan gå i perioder, har själv haft perioder när jag brukade sitta och chilla i duschen typ 30min per dusch(varannan dag kanske) och så duschade flickvännen så som brudar gör(30min per dag) vilket jag anser högst normalt.

Nu för tiden kör jag själv oftast 5min typ, ni vet, faser i livet och allt det där. Har svårt att tänka mig att det står något i reglerna om hur vida man får duscha en viss begränsad tid eller inte. Personligen duschar jag sällan innan 0:00 dessutom. Har aldrig fått klagomål på det.. Hade däremot en granne som klagade när jag spelade musik typ 15:00 och sånt, det var lätt irriterande.

Prata med bostadsföreningen, säg att ni duschar normalt och att dom får göra något åt gubbfan som uppenbarligen är aggressiv och möjligtvis behöver en diagnos där han kan få lugnande utskrivet.
Citera
2012-09-18, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvaro
Ja vafan duschande kan gå i perioder, har själv haft perioder när jag brukade sitta och chilla i duschen typ 30min per dusch(varannan dag kanske) och så duschade flickvännen så som brudar gör(30min per dag) vilket jag anser högst normalt.

Så som brudar gör???? Inte fan många brudar som duschar 30 min om dan.
Jag duschar varje dag och det tar 5 min och tvätta och ha balsam i håret. Vad gör då din tjej i duschen i 30 min kan man undra?
Citera
2012-09-18, 09:24
Medlem
Schibsteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Hej!

(FAQ: Bor i bostadsrätt, hör aldrig när någon annan granne duschar, hör inte ens om min sambo duschar med stängd dörr.)

Nu är det så att "varje" gång jag duschar så dunkar min granne HÅRT, och då menar jag damp hårt i väggen, har även slagit med ett plast rör på mitt fönster. (fråga inte varför han har ett plaströr på balkongen). Han har också "bus" plingat på dörren 2-3 gånger.

Men "nyss" plinga det på dörren igen, och den fega fan stod faktiskt kvar idag. Han var sjukt arg. (klockan ca 21:15)

Det första han fick ur sig var att:
-Nu får ni fan sluta duscha!.

(H=han)
(J=jag)

J-Är det olagligt att duscha?
H-Ni har fan duschat varje dag i 4-5h. (ej sant)
H-Det är faktiskt fler som betalar vattnet här i bostaden!
J-Ja, och det gör jag med.
H-Jag ska fan snacka med bostadsförenigen.
J- Ja gör det... Låter det mycket med vår dusch (försöker hålla nere nivån).
H- Ja som FAN.
J- Men duscha måste man ju göra.
"han blir drygt sne och försöker slänga igen min dörr"
J-Vem fan tror du att du är!?
"han sätter sin fot så jag ej kan stänga dörren"
J-Ska jag polisanmäla dig?
H-ska du det?!
J-Ja!
"han försöker slänga igen dörren igen"
J-Du är en jävla idiot!
"han går ner för trappan och jag stänger dörren"

Typ så var snacket, inte 100% på allt som sa. adrenalint pumpa.

Men som sagt, har aldrig hört nån annan klaga och jag hör ju typ ALDRIG någon annan duscha. Bott där i 2 år nu, och det är typ sista 3 månaderna som han blivit galen. Min sambo har haft mycket ångest och har faktiskt duschat 1-3h per dag i början av året. (inte efter kl 22) men nu duschar vi max 30 min per/person. Om det inte är att raka benen hon gör. då kan det ta lite längre tid.

Vad ska jag göra? ringa bostadsföreningen eller? Bara köra på som vanligt?

Hade en liknande granne.
Hon klagade att någon "spolade" vatten hela nätterna.
Trodde att vi kokade sprit om nätterna, höll på att ringa snuten och störningsjouren stup i kvarten.
Visade sig att hon var psykiskt sjuk. Det är svårdiskuterat med sådana grannar.

Du får tala direkt med styrelsen och säga hur det ligger till.
Citera
2012-09-18, 09:31
Medlem
konan-babarens avatar
Lider du av tvångssyndrom? Det är nog du som har problem.
Citera
2012-09-18, 09:34
Medlem
johannes Xs avatar
Var lite proaktiv och gå till styrelsen först. Plaströret är ju helt galet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in