Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-29, 17:56
  #1
Medlem
Man hör och läser från alla kattälskare att katter är det smartaste djuret, dock tycker jag hästar är bra mycket smartare än katter. Vad tycker ni?
Citera
2018-11-29, 17:59
  #2
Avstängd
JagBlirVansinnigs avatar
Hestar är bland det dummaste djuret jag har träffat på, ingen kattälskare men den här matchen tar katten hem med 10-0
Citera
2018-11-29, 18:06
  #3
Medlem
Yahnoovass avatar
Hästar är som kor, efterblivna.
Katter är rätt smarta, men så jävla egoistiska så dem blir äckliga

Hundar vinner
Citera
2018-11-29, 18:07
  #4
Medlem
Hegamons avatar
Hästar är jättedumma. Jag red på en häst och jag upplevde djuret som oerhört korkat. Katter däremot upplever jag som sluga. Katter kan hoppa efter en pappersfluga i ett snöre, försök få en häst att göra det?
Citera
2018-11-29, 18:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
Hästar är som kor, efterblivna.
Katter är rätt smarta, men så jävla egoistiska så dem blir äckliga

Hundar vinner

Hundar är det mest korkade djuret som existerar. Vilken nytta har dessa djur gjort?
Citera
2018-11-29, 18:14
  #6
Medlem
Max3xs avatar
Katten vinner med hästlängder.
Citera
2018-11-29, 18:15
  #7
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NivekOgre
Hundar är det mest korkade djuret som existerar. Vilken nytta har dessa djur gjort?
Man kan göra goda måltider på dessa har jag hört men de är också de enda.
Citera
2018-11-29, 18:24
  #8
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NivekOgre
Hundar är det mest korkade djuret som existerar. Vilken nytta har dessa djur gjort?
Du har aldrig hört talas om narkotikahundar, ledarhundar, patrullhundar, räddningshundar, assistenshundar eller likhundar etc etc. Hundar har ett stort värde för många ensamma människor och en stor hjälp för barn med bland annat autism, aspberger, adhd eller andra Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar i skolan t ex?
Citera
2018-11-29, 18:57
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NivekOgre
Man hör och läser från alla kattälskare att katter är det smartaste djuret, dock tycker jag hästar är bra mycket smartare än katter. Vad tycker ni?

Jag tror katter vinner den generellt alltså.
Citera
2018-11-29, 19:05
  #10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NivekOgre
Man hör och läser från alla kattälskare att katter är det smartaste djuret, dock tycker jag hästar är bra mycket smartare än katter. Vad tycker ni?
Hästen är vad jag känner till ett av få djur man kan rida till döds, låter det smart?
Citera
2018-11-29, 19:15
  #11
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hästen är vad jag känner till ett av få djur man kan rida till döds, låter det smart?
Tja, hästen är ett av de få djur man kan rida på.
Citera
2018-11-29, 19:55
  #12
Moderator
Ancistruss avatar
Hästar kan man efter hundratals timmar lära att gå i den riktning deras huvuden pekar åt, förutsatt att de gått samma väg hundratals gånger förrut och helst att de ser en annan hästs röv framför sig och bara kan följa efter. De är m.a.o. något smartare än en ko.

Katter däremot lär sig allt själva blixtsnabbt, om de tycker något är intressant, vilket de uteslutande gör om det gynnar dem. Det är det som är "problemet" med katter, de skiter verkligen i allt och alla utom sig själva.

Så katter är absolut mycket smartare än en häst, men du kan inte lära dem något. De lär sig själva det tycker är kul och inget annat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback