Citat:
Ursprungligen postat av
20152015
I framtiden kan du nog göra det utan problem

En liten och relativt tyst drönare som drar snålt med batteri, både för motor och kamera, samt ett batteri med relativt stor kapacitet, borde väl räcka? Jag är inte insatt i drönare, finns det inte något lämpligt tillgängligt på marknaden?
Sen behövs såklart distansen som inte alla klarar, men tekniken finns ju där somsagt, med tanke på mars.
Jag behöver kunna stänga av både motor och batteri, för att spara ström, på så sätt kan jag spara mycket ström. Beroende på var jag reser, kommer drönaren utsättas för värme, kyla och väder, t.ex brukar mobiler ladda ur snabbt i kyla, men det finns iuförsig batterier som klarar sånt, den behöver såklart vara vattenresistent också
Jag tror det skulle gå att spara mycket batteri, tänk såhär
Om jag utgår från stockholm, så landar jag på ett tåg som går ner till köpenhamn, under restiden stänger jag av drönaren och lagom till ankomsten i kbh sätts den igång, jag flyger då vidare till en hamn, kanske via tåg och bussar, för att ta mig ombord på en båt som går till Marocko, jag landar drönaren högt upp på något tag och stänger av, kanske sätter igång den under färden för att kolla läget, på plats i Marocko fortsätter jag vidare in i Afrika via tåg, bilar och liknande, nu har ju inte just Afrika speciellt bra infrastruktur men ni förstår tanken
Hade varit kul att utforska Mogadishu, eller varför inte den där ön där en ”missionär” blev mördad, North Sentinel Island? lovar att sända live på flashback om jag når dit