Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-29, 03:53
  #1
Avstängd
Om man tar trådstarter till att börja med, istället för inlägg, vilken har bäst chans att överleva:

1) En kort trådstart med bara frågor.
2) En kort trådstart med bara påståenden.
3) En lång trådstart med bara frågor.
4) En lång trådstart med bara påståenden.

I (FB) Vilken mening är det att kalla försvarande män för whiteknights? skriver buffymylove: "Vad tror ni det beror på? Jag har mina teorier men vill höra era först!"

Jag tyckte det var en intressant och rolig sak att skriva. Att den ackompanjerades av ett vackert ansikte och stora bröst gjorde väl sitt till, men jag funderar ändå: vilka fördelar och nackdelar finns det att starta en tråd så här försiktigt, är det generellt bra eller dåligt?

Jag har mina åsikter men vill höra era först.
Citera
2018-11-29, 06:43
  #2
Medlem
Trådstarter med enbart påståenden brukar ganska snabbt bedömas som att de inte har något diskussionsunderlag. Så det är helt klart 1 och 3 som har bäst chans. Längden på trådstarten har ingen större betydelse så länge det inte handlar om extremer.
Citera
2018-11-29, 07:34
  #3
Medlem
kalkryggars avatar
Trådstarter med bara påståenden kan överleva om man formulerar sig så det blir enkelt att förstå diskussionsunderlaget. Nackdelen kan vara att ämnet blir för stort och att det gör så tråden bli ohanterlig.

Just tråden skapad av buffymylove framstår som genomtänkt, kort och enkelt formulerad, tydlig frågeställning. buffymylove hintar om en egen tanke/åsikt som kommer när några andra formulerat sig. Det sistnämnda kan trigga mig till att tänka att om du har en idé så kläm fram den. Medans jag också inser att det kan trigga en nyfikenhet som lockar till engagemang i tråden. Jag tycker det var en bra trådstart i förhållande till längd och tydlighet.

Men den tråden kan också hamna i soppen av många andra anledningar ändå.

Det jag stör mig mest på i en trådstart är när påståenden görs med hänvisning till något annat och där inte finns någon källhänvisning. Det borde vara absolut förbjudet i en trådstart.
Även otydliga trådstarter borde slängas omedelbart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback