2018-11-28, 19:05
Medlem
Buffymyloves avatar
Har funderat på en sak en tid. Varför är det så många troll och andra som kallar män som försvarar tjejer på Flashback för "betacucks" och "whiteknights"?
Det handlar ju om totalt mer eller mindre anonyma personer på ett forum. Trollen brukar hävda att "knightsen"är ute efter sex. men det är ju knappast så att utsikterna för det är särdeles höga. Många av killarna har dessutom redan flickvänner.

Vad tror ni det beror på? Jag har mina teorier men vill höra era först!
Citera
2018-11-28, 19:13
Medlem
Buffy, seriöst dina profilbilder blir bara vackrare, men som svar på din fråga.. Många killar tar försvaret till en överdrift och med en tydlig indikation på hyckleri som bokstavligen skriker "jag vill bara ligga, därför försvarar jag henne!".

Många kvinnor kanske inte ser men vi killar kan se vad andra snubbar sysslar med!
Citera
2018-11-28, 19:20
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Buffy, seriöst dina profilbilder blir bara vackrare, men som svar på din fråga.. Många killar tar försvaret till en överdrift och med en tydlig indikation på hyckleri som bokstavligen skriker "jag vill bara ligga, därför försvarar jag henne!".

Många kvinnor kanske inte ser men vi killar kan se vad andra snubbar sysslar med!
Tack! Det var snällt sagt och det värmer mitt hjärta. Man ska lyssna på snällisar har jag lärt mig den hårda vägen.

Hmm, möjligen. Men hur stora är chanserna till det på ett anonymt forum liksom?
Citera
2018-11-28, 19:22
Bannlyst
Varför kallar du andra för pojkar?
Citera
2018-11-28, 19:25
Bannlyst
För att kunna svara på frågan behöver jag veta fördelningen mellan knightande för kvinnor som visat hur de ser ut kontra de som inte.

Män på nätet är väl inte de mest framgångsrika med kvinnor vilket ofta märks i kommentarer. En hel del knightar för dig tex, säkert inte enbart men förmodligen för att de är tända på dig och tror att de kanske, kanske har en mikroskopisk chans till lite knull eller kärlek. Jag tycker att det är övertydligt.
Citera
2018-11-28, 19:25
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Varför kallar du andra för pojkar?
Det gör jag när jag blir less på att för tretusende gången blir kallad äckligt vedervärdigt luder. I jämförelse med det är pojkar inte direkt så farligt.
Citera
2018-11-28, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Tack! Det var snällt sagt och det värmer mitt hjärta. Man ska lyssna på snällisar har jag lärt mig den hårda vägen.

<3

Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Hmm, möjligen. Men hur stora är chanserna till det på ett anonymt forum liksom?

Påtagliga? Varför inte liksom? Flashback må vara anonymt men kan användas som vilken "hitta och träffa någon" sida som helst förstår du. ;}
Citera
2018-11-28, 19:26
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
<3

Påtagliga? Varför inte liksom? Flashback må vara anonymt men kan användas som vilken "hitta och träffa någon" sida som helst förstår du. ;}
Nä det tror jag faktiskt inte.
Citera
2018-11-28, 19:27
Medlem
Buffedbygods avatar
Varför man kallar varandra för skällsord? Jadu, det är nog baserat på varje individ, det de har gemensamt kan vara en ideologi eller så mår de bara dåligt.
Citera
2018-11-28, 19:57
Medlem
antiprofeminists avatar
Du vill veta varför troll, som du beskriver dem, trollar? Det här är nästa generationens troll-ception.
Citera
2018-11-28, 20:07
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antiprofeminist
Du vill veta varför troll, som du beskriver dem, trollar? Det här är nästa generationens troll-ception.

Tyvärr tror jag att det faktiskt finns en hel del som verkligen sitter med de här åsikterna, även om de överdrivet något.
Citera
2018-11-28, 20:32
Medlem
Utan att personligen faktiskt ta ställning så kan nog fenomenet förklaras som att män låter uttryckligen påskina hur andra män opportunistiskt drar nytta av en situation för att framstå som goda, ärliga, omtänksamma och modiga fastän de inte egentligen är det. Särskilt inte på ett nätforum där det ju inte krävs mod för att skriva inlägg utan impulsivitet.

Att påpeka vad någon gör är även att dra ut det i ljuset för alla att se vilket inte bara förudmjukar föremålet utan också är ett sätt att säga: "hej, du, jag vet vad du gör, tro inte att du kan lura mig och tro inte att du kommer med det."

Om dessa män som "whiteknight:ar" faktiskt falskpelar på riktigt eller inte är ju upp till envar att själv avgöra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in