2018-11-29, 00:33
Medlem
SvenBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserdude
Livet är en jäkla gitta, håller med fullständigt

Nej nej nej. Det löser absolut ingenting. Har kompisar som tagit livet av sig, inget blir bättre. Ring mig så kan vi prata
2018-11-29, 01:23
Medlem
letsseesomeids avatar
Försökte skicka PM men det gick ej, skickar här istället:
Hej laserdude. Jävla soppa du befinner dig i då. Verkar som att det känns som att det bara blir tyngre och tyngre också.

Jag har också mått så pass dåligt att jag övervägt självmord. Som tur är har jag haft tur med goda omständigheter för att ta mig ur både missbruk och psykisk ohälsa. Turen kom dock inte direkt. Jag hann plåga mig själv ett jävla tag på en jävla massa olika sätt först. Det gäller bara att fan hålla ut. Håller du ut tillräckligt länge så kommer det att vända. Det GARANTERAR jag dig. Det är ett PERSONLIGT JÄVLA LÖFTE från mig till dig. Jag skiter i vad du har gjort och jag skiter i om du kommer hamna på kåken, psyket eller gatan. Håll ut så kommer det att vända och då kommer det gå uppåt med en sån jävla kraft så du kommer bli helt omtöcknad av färden.
Försök att inte knarka så kommer vändningen komma tidigare. Försök att prata med någon så kommer vändningen att komma tidigare. Jag lovar dig detta.
Jag känner tårarna rinna här. Jag är väl en blödig jävel men på något jävla sätt så kan jag känna att jag älskar dig. Jag tror fan inte att jag är ensam om det heller.

Svara på detta meddelande så får du mitt telenr så kan vi snacka lite? Kan snacka redan inatt om det är så.
2018-11-29, 01:38
Medlem
Jag levde med en man som tog samma beslut som du. Jag saknar honom så det gör ont varje dag, det finns antagligen folk runt dej som kommer sakna dej. Tänk på dom några minuter. Lev för dom ett tag till så ska du se att du finner en anledning att leva för din egen skull med! Du har kämpat för att få hjälp ett helt år. Du är fantastisk som har kämpat, fortsätt med det! Det är svart nu men det kommer inte vara så jämnt. Jag lovar dej!
Du är inte ensam, även om det känns så! Skriv om du vill. Vi kan snacka i telefonen en stund?
2018-11-29, 01:42
Medlem
DR-Drunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbast83
Jag levde med en man som tog samma beslut som du. Jag saknar honom så det gör ont varje dag, det finns antagligen folk runt dej som kommer sakna dej. Tänk på dom några minuter. Lev för dom ett tag till så ska du se att du finner en anledning att leva för din egen skull med! Du har kämpat för att få hjälp ett helt år. Du är fantastisk som har kämpat, fortsätt med det! Det är svart nu men det kommer inte vara så jämnt. Jag lovar dej!
Du är inte ensam, även om det känns så! Skriv om du vill. Vi kan snacka i telefonen en stund?

Finns bra mediciner och nu tar du upp folk i släkten
2018-11-29, 01:43
Medlem
Birdogirls avatar
Ts, om du läst tråden så ser du att du har massa människor som bryr sig om dig. Flera har erbjudit att du kan ringa, skicka PM eller ses över en öl. Om du känner att allt hopp är ute så har du absolut ingenting att förlora på att ge dessa fina människor en chans. Vi är nog många som vet precis vad du går igenom och känner att vi verkligen vill hjälpa dig. Du behöver inte hitta en lösning på alla problem ikväll, lägg allt åt sidan en stund. Snurrar tankarna för mycket så skriv ner allt. Skriv av dig. Sen väljer du själv om du vill dela det med någon i ett PM eller elda upp det. Som sagt, det viktiga är att du inte ger upp! Jag erbjuder mig också att hjälpa dig. Du får gärna skicka PM. Kan också snacka och dricka öl om du vill det. Vi står till ditt förfogande! 😊
2018-11-29, 02:46
Medlem
parfymkalles avatar
Nä TS gör inte detta, Vinden vänder alltid

Köp en hund eller en hamster eller något om du gillar djur.
2018-11-29, 04:49
Medlem
everythingiss avatar
Kämpa vidare grabben, det blir bättre snart. Sov på saken och träffa någon som står dig nära imorgon. Berätta för en anhörig hur du mår och säg att du tänker på självmord och är beredd på att ta steget. ... Jag förstår att det känns hopplöst, men det kommer att bli bra tillslut.
2018-11-29, 09:00
Medlem
Snälla gör det inte du förtjänar att leva och må bra ta hjälp och försök hitta lyckan många har hittat lycka när dom fokuserat på att hjälpa andra kan du testa jobba i en organisation som räddar liv och hjälper utsatta.
2018-11-29, 09:03
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Bästa revanschen du kan göra är att fortsätta leva ditt liv, låt inget få dig att vilja avsluta det.
Du är värdefull och ditt liv är värdefullt!
Lev livet, ta tillvara på det. Kämpa för ditt liv!
2018-11-29, 10:25
Medlem
Ibland är livet skit i perioder.. Det kommer bli bättre. Se alla människor som vill ta en öl med dig, en liten guldkant på tillvaron.

Hoppas verkligen man får se dig online igen TS..

Om inte, Vila i frid.
2018-11-29, 10:32
Medlem
Kom igen TS, låt inte jävlarna vinna!
Finns ingen anledning att hänga sig om du inte gjort nå dumt.
2018-11-29, 10:59
Medlem
Acedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserdude
Har bestämt mig nu för att ta livet av mig genom att hänga mig. Har testat med en hängsnara lite för att känna hur det kommer kännas. Vet dock inte om jag riktigt vågar. Hade känns enklare med en överdos, att bara få sömna in

Hängning är nog sjukt smärtsamt och kan dessutom bli väldigt utdraget. Knäcks inte nacken så kan du behöva kämpa rätt länge innan det är över.

MEN, anledningen till att du skriver på Flashback är ju att du mår psykiskt dåligt, och sådant kan gå över. Det känns väl inte så just nu för dig, men det är ändå sanningen. Det du vill ha är bevisligen hjälp, för annars hade du ju inte känt ett behov av att berätta om det här på Flashback.

Så, sök hjälp. Ring psykakuten eller något.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in