2018-11-28, 22:16
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserdude
Mellan 25 o 30

Nu vet jag inte exakt vad du har för problem. Jag kan inte döma dig för att du funderar på att ta ditt liv, eller om du gör det.

1 år är faktiskt inte särskilt lång tid i ett liv ändå. Har du mått mycket dåligt även tidigare, men försökt "på egen hand" att må bra?

Om du inte mått dåligt längre än ett år, så råder jag dig att avvakta LITE till i alla fall, kom ihåg att valet blir det sista du gör om du gör det.

Sätt t.ex. upp ett mål att "Är det inte bättre när jag är 35, då skiter jag i det", sedan lever du bara på och försöker ditt bästa fram tills dess.

Lycka till vad du än gör.
2018-11-28, 22:19
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Mellan 25 o 30

Var över trettio när jag började hitta en stadig grund. Ett litet myrsteg om dagen. Plötsligt står man där med det mörka
I ryggen som en del av dig, men inte längre något som dödar dig.
2018-11-28, 22:19
Medlem
mjuk-kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssmakarskitbra
Glöm inte att bajsa, innan du hänger dig! Annars bajsar du på dig under hängningen medans du dör.

Vet inte varför det är så men kroppen fungerar på detta viset.
ja precis, TS vänta tills du skitit.
2018-11-28, 22:24
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Livet är en jäkla gitta, håller med fullständigt

Jag är i en liknande situation som dig. Eller liknande och liknande, likheten är väl att jag funderar också på att hänga mig, och har även jag testat. Jag håller dock ut ett tag till, även om jag tror att jag kanske också kommer att göra det.

Det är ett svårt beslut.
2018-11-28, 23:01
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Lever du TS?

Om du lever ännu, så fundera på det en stund till. Lägg dig och se någon tv-serie eller något så länge om du inte kan sova. Dumt att ta ett förhastat beslut, du är rätt ung och hade inte mått dåligt så jäkla länge ändå? 1 år?
2018-11-28, 23:02
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Mellan 25 o 30
Den hjälp du bli erbjuden av medmänniskor här som svarar dig sån hjälp får du, inte, från samhället/systemet/vården. Det har du ordet på.

När *vad som än klämmer din sko är i backspegeln i en annan tid i en annan situation i framtiden* så kommer du inte att kunna förstå varför du en gång i tiden övervägde självmord. De har du också ordet på.

Folk ha räckt ut handen här, av genuinitet istället för lön eller ogenuina intentioner, ta nu den handen o berätta för hon/han så att hon/han kan börja i rätt ände med att få bort de inre demoner som uppenbarligen håller på att puta dig utför avgrunden.
2018-11-28, 23:40
Medlem
Finns mycket att leva för.. Testat naturliga eller receptbelagda antidepp?
2018-11-28, 23:43
Medlem
Hänt dig inte umgås med mig istället
2018-11-28, 23:49
Medlem
Citat:
Mellan 25 o 30

All tid i världen att förändra ditt liv! Du har alla möjligheter, tro mig! Det gäller att våga bryta mönster, att våga ta andra vägar. Hela världen ligger öppen. Du är bara i början av ditt liv ännu - det är inte för sent att ändra riktning.
2018-11-28, 23:52
Medlem
ylnos avatar
Lever du TS? Isåfall gör det inte.
Lyssna och glo på någon rulle TS.
https://www.youtube.com/watch?v=MA-O5f8dv-s
2018-11-28, 23:52
Medlem
Du har tidigare skrivit att du behöver prata med någon. Du har även skrivit att du sökt hjälp men inte fått någon.

Mina erfarenheter är mina erfarenheter, och de utgör knappast någon universallösning på dina problem. Men jag väljer ändå att dela med mig av dem, då min situation påminde om din, och att jag trots det fann en ljusning.

Jag övervägde nämligen också att ta livet av mig. Precis som du hade jag haft problem med ordningsmakten. Jag väntade på en kallelse till psykolog som aldrig kom. Besök på psykakuten. Pundande för att sluta känna. Amfetamin och ladd varje helg. På krogen för att slippa vara hemma. Tvångstankar upptog 75 procent av min vakna tid.

Men en dag kom kallelsen. Jag fick min diagnos och påbörjade en behandling som kompletterades med psykofarmaka. På ett halvår gick jag från att stå vid självmordets rand till att vara full av liv igen.

Nu har några år passerat och jag har universitetsexamen, ett bra jobb, bostadsrätt och flickvän. Om du behöver stöd och hjälp kan du skicka ett PM. Om du bor i Stockholm, möt upp mig. Vi kan ta en öl och snacka igenom saken. Ta inte ditt liv. Mörkret kan te sig ogenomträngligt men det är det inte.

Hör av dig.
2018-11-28, 23:58
Medlem
-Andreas-s avatar
du har PM

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här