2018-11-28, 20:34
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Har funderat på en sak en tid. Varför är det så många troll och andra som kallar män som försvarar tjejer på Flashback för "betacucks" och "whiteknights"?
Det handlar ju om totalt mer eller mindre anonyma personer på ett forum. Trollen brukar hävda att "knightsen"är ute efter sex. men det är ju knappast så att utsikterna för det är särdeles höga. Många av killarna har dessutom redan flickvänner.

Vad tror ni det beror på? Jag har mina teorier men vill höra era först!
För min del får de väl drömma....
Citera
2018-11-28, 20:46
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
...

Hmm, möjligen. Men hur stora är chanserna till det på ett anonymt forum liksom?
Boosta sig själva? Framstå som hjältar (att man gör det under anonymitet spelar ingen roll då man helt enkelt identifiera sig/uppträder som den medlem man är).
Citera
2018-11-28, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Buffy, seriöst dina profilbilder blir bara vackrare, men som svar på din fråga.. Många killar tar försvaret till en överdrift och med en tydlig indikation på hyckleri som bokstavligen skriker "jag vill bara ligga, därför försvarar jag henne!".

Många kvinnor kanske inte ser men vi killar kan se vad andra snubbar sysslar med!

Or maybe some people just have dignity.
Citera
2018-11-28, 21:19
Medlem
Antagligen för att hindra att de börjar gilla dig.

Konfliktlösning går ut på att få parterna att gilla varandra mer och släppa det som får dem att ogilla den andre. Det är enkelt ,om man vill , sluta att ogilla den som ni är i konflikt med.

Ni som inte gillar TS , kan väl gå över de skäl ni har ,titta på dem och , helst överge dem.
Citera
2018-11-28, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Antagligen för att hindra att de börjar gilla dig.

Konfliktlösning går ut på att få parterna att gilla varandra mer och släppa det som får dem att ogilla den andre. Det är enkelt ,om man vill , sluta att ogilla den som ni är i konflikt med.

Ni som inte gillar TS , kan väl gå över de skäl ni har ,titta på dem och , helst överge dem.

Det kan ju också vara av avundsjuka eller missriktad känsla av att ha "hamnat efter" i uppvaktningsracet.
Citera
2018-11-28, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Det kan ju också vara av avundsjuka eller missriktad känsla av att ha "hamnat efter" i uppvaktningsracet.

I vilket fall som helst så har de svaret själva. De är bara de som inte gillar TS som vet varför och om de är villiga att bara ändra sig och tycka något annat.
Citera
2018-11-28, 22:08
Medlem
80kgProteins avatar
Citat:
brukar hävda att "knightsen"är ute efter sex. men det är ju knappast så att utsikterna för det är särdeles höga. Många av killarna har dessutom redan flickvänner.

Det är nästan alltid singlar som är whiteknights, säger inte det sig självt?
Citera
2018-11-28, 22:12
Medlem
Det är ju beskrivande och rimliga ord att använda om sådant patetiskt beteende.
Du kan ju vända på frågan: Varför skulle någon anonymt sitta och och försvara andra anonyma personer på ett forum? Vad är det för löjligt beteende?
Själv hade jag tyckt det vore förminskade om någon satt och försvarade allt jag sa - jag kan tala för mig själv, speciellt på ett jävla anonymt forum där man när som helst bara kan logga ut, ignorera eller skapa en ny användare om någon 'trakasserar' en.
Citera
2018-11-28, 22:29
Medlem
franges avatar
Citat:

Det enklaste är ju att titta på verkligheten - hur folk beter sig i verkligheten. I synnerhet när lite alkohol finns med i bilden, såsom i krogmiljö.

Då blir det absolut mest tydligt - när en tjej och en kille hamnar i gräl (oavsett anledning och vem som startade det) så går det fruktansvärt enkelt att se dessa white knights som alltid tar kvinnans försvar - just i hopp om att få vara den som tröstar henne, leder henne hem och tröstar henne lite till, och får vara hennes hjälte - och får komma innanför hennes trosor som tack.

Så fröken Ver. - kan du verkligen säga att du inte varit med om samma situation? Att de kommer framspringandes och skydda dig, för att imponera - just som en vit räddare som skall rädda den stackars ledsna och utsatta prinsessan mot de onda monstrena - och få ligga som tack?
Citera
2018-11-28, 22:32
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det enklaste är ju att titta på verkligheten - hur folk beter sig i verkligheten. I synnerhet när lite alkohol finns med i bilden, såsom i krogmiljö.

Då blir det absolut mest tydligt - när en tjej och en kille hamnar i gräl (oavsett anledning och vem som startade det) så går det fruktansvärt enkelt att se dessa white knights som alltid tar kvinnans försvar - just i hopp om att få vara den som tröstar henne, leder henne hem och tröstar henne lite till, och får vara hennes hjälte - och får komma innanför hennes trosor som tack.

Så fröken Ver. - kan du verkligen säga att du inte varit med om samma situation? Att de kommer framspringandes och skydda dig, för att imponera - just som en vit räddare som skall rädda den stackars ledsna och utsatta prinsessan mot de onda monstrena - och få ligga som tack?
Nja inte direkt i verkligheten, på nätet, javisst. Snubbarna jag hänger med vet att jag kan ta hand om mig själv och att jag skulle bli sur om de skulle försöka vara ridderliga. Och det blir sannerligen inget ligga för dessa.
Citera
2018-11-28, 22:34
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Buffy, seriöst dina profilbilder blir bara vackrare, men som svar på din fråga.. Många killar tar försvaret till en överdrift och med en tydlig indikation på hyckleri som bokstavligen skriker "jag vill bara ligga, därför försvarar jag henne!".

Många kvinnor kanske inte ser men vi killar kan se vad andra snubbar sysslar med!
Nä det kan ni inte se på ett anonymt forum. Det är en taktik de som inte har bättre argument använder och det är löjligt som f-
Citera
2018-11-28, 22:43
Medlem
Ziayas avatar
Citat:

Allt de vill är att få ligga. Tjejer vill inte med dem och därför börjar de avsky tjejer. Det är då obegripligt för dem att andra killar inte avskyr tjejer och slutsatsen blir att killar som på nåt vis försvarar en tjej är som dom och bara vill ligga.

Sen har de kanske inget annat att komma med heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in