Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2021-10-02, 11:14
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag har också använt Vimla, fungerade perfekt ett år och även roaming tills den dagen jag behövde support. Fullständigt uselt, vänta 10 dagar på mailsvar som var något copy paste som inte alls gav mig någon hjälp. Försökte igen men det var bara god dag yxskaft till svar. Norska bolag i allmänhet gör allt för att spara in på supportpersonal då det är svårt att få kompetent personal till first line support i Norge. I Norge tycker folk det är skitjobb och kräver för mycket betalt och bolagen tror det fungera likadant i Sverige. Ja jag vet att Telenor Sverige är bolaget.
Har märkt att Vimla lägger precis all sin kraft på chatten.
Citera
2021-10-06, 13:14
  #62
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allahkadabra
Har märkt att Vimla lägger precis all sin kraft på chatten.

Hur har du märkt det, menar du?
Citera
2021-10-06, 13:52
  #63
Medlem
De saknar flera funktioner.

Vimla saknar: wifi-samtal och 4G-samtal
Hallon saknar: 2G (gsm)
Citera
2021-10-06, 14:18
  #64
Medlem
Fello har väl ingen nämnt i tråden eller.
Det är bra, speciellt om man inte bor på "rätt" ställe, då det går på Telias nät.
Jag använde mig av Hallon i flertal år, tills jag såg jag hade 4G först i annan stad, med lockande erbjudande just då även på Fello som jag hade prövat på en extra telefon tidigare, så valde jag helt hoppa över till Fello. Även bäst reviews på Trustpilot av alla operatörer jag kollat upp.
Nu fått över andra även till Fello och fått gratis månad när de fixat Fello.

Datamängd för dessa företag är enormt billigt, jag antar de drar in tillräckligt med pengar.
När jag lämnade Hallon dessutom, så ringde de mig och ville ha feedback om vad jag tyckte som kund hos Hallon, sa som det var samt att jag kanske funderat på ha Hallon på min extra telefon istället men att jag inte var helt säker. Då gav de mig erbjudandet att jag betalar priset som yngre personer/studenter får. De tjänar nog oavsett på ha mig då jag inte använder andra telefonen såpass mycket men det är ändå helt klart värt enligt mig att ha det.

Förstår mig inte alls på folk som använder Halebop och Telia bland annat. Inte ens totalpriset om man köper med telefon+abonnemang blir billigare i längden, det satt jag för skojskull och räknade ut på ett par månader sedan när jag övertalade vän att byta till Fello också.
Citera
2021-10-06, 15:01
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Usrnm
Förstår mig inte alls på folk som använder Halebop och Telia bland annat. Inte ens totalpriset om man köper med telefon+abonnemang blir billigare i längden, det satt jag för skojskull och räknade ut på ett par månader sedan när jag övertalade vän att byta till Fello också.

Jag använder ca 100 gb surf i månaden, skulle jag använt Fello skulle de kosta över 2000 sek i månaden. Telia med obegränsad surf kostar ca 600 kr, delar mitt abonnemang med familj så blir ca 300 kr månaden.. Dessutom saknar Fello VoLTE och VoWIFI vilket är ett måste.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback