2018-11-28, 07:06
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Detta är bisarrt nog något som jag har funderat på i tider då jag varit extremt förkyld, haft influensa och ständigt har haft mängder med snor i näsan och gjort slut på enorma mängder näsdukar dagarna i ända.
Låt oss säga att du befinner dig på en plats där det inte finns något att äta men du är extremt förkyld och har ständigt nytt tjockt, kletande snor i näsan.
Kan du då bli mätt på ditt egna snor i stora mängder? Innehåller snor någon näring?
Citera
2018-11-28, 07:15
Medlem
Rent spontant, vad tror du själv?

Även om man som förkyld tycker det är mängder kan du ju ana att den mängd inte är tillräcklig för att mätta en vuxen person dagligen. Döda hudceller och slem är inte särskilt näringsrikt, svar nej.
Citera
2018-11-28, 07:17
Bannlyst
Ja det kan man
Citera
2018-11-28, 07:29
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Rent spontant, vad tror du själv?

Även om man som förkyld tycker det är mängder kan du ju ana att den mängd inte är tillräcklig för att mätta en vuxen person dagligen. Döda hudceller och slem är inte särskilt näringsrikt, svar nej.
Med dom mängder som åtminstone jag anser snyta mig fram när man har en riktig megaförkylning så borde det kunna räcka till att åtminstone stilla hungern!
Man kanske kan blanda ut det med vatten, värma upp och göra en slemsoppa?
Citera
2018-11-28, 08:41
Bannlyst
Ja det kan ju bli upp till två deciliter snor varje dag, så nog borde kan kunna Överleva på det till viss grad. Frågan är väl hur länge man kan det och i vilket kick man kommer att vara efter några veckor när man bara sörplat i sig snor?
Citera
2018-11-28, 08:50
Medlem
Lika dumt som att tro att en mamma skulle överleva på sin egen bröstmjölk utan att äta något annat. Var tror du snoret kommer ifrån? Framställs magiskt från inget?

Det är ju kroppen som framställer snoret så det blir ju då snarare att du förlorar lite mindre om du äter ditt snor. Men överleva på att äta endast ditt eget snor kommer ju inte fungera. Äter du flera andra personers snor kanske. Frågan är hur mycket proteiner det innehåller. Förmodligen inte så mycket näringsämnen.
Citera
2018-11-28, 09:08
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonleaf
Lika dumt som att tro att en mamma skulle överleva på sin egen bröstmjölk utan att äta något annat. Var tror du snoret kommer ifrån? Framställs magiskt från inget?

Det är ju kroppen som framställer snoret så det blir ju då snarare att du förlorar lite mindre om du äter ditt snor. Men överleva på att äta endast ditt eget snor kommer ju inte fungera. Äter du flera andra personers snor kanske. Frågan är hur mycket proteiner det innehåller. Förmodligen inte så mycket näringsämnen.
Som jag förstått det så bildas snor genom att slemhinnorna producerar vätska.
Vad mennar du med att man förlorar på att äta snor för att överleva?
Citera
2018-11-28, 23:05
Medlem
Man kanske klarar sig längre om man äter sitt hår,öronvax,sårskorpor,naglar,sperma
Citera
2019-01-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Som jag förstått det så bildas snor genom att slemhinnorna producerar vätska.
Vad mennar du med att man förlorar på att äta snor för att överleva?

De näringsämnen som finns i snor (om några) kommer från din egen kropp. Så du skulle möjligen kunna "återvinna" dessa och på så sätt behöva äta mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in