Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-27, 23:32
  #1
Medlem
Hola, jag har en Samsung Galaxy s6 där skärmen är svart. Jag har testat alla knappkombinationer som jag hittat på Nätet. Mobilen svarar på knapptryckningarna men skärmen är ändå svart. Jag har kopplat mobilen med usb-kabel till datorn och där dyker den upp i Utforskaren som Galaxy s6 men eftersom usb-debugging inte är påslagen är mappen tom. Mobilens inre verkar alltså fungera.

Finns det några fler knep att testa? Är det bara att byta pekskärm på mobilen. En ny skärm är inte billig. För det priset kan man lika gärna köpa en ny mobil av ett annat märke.
Citera
2018-11-28, 00:46
  #2
Medlem
bjonndroggs avatar
Hittade denna

Have you tried download mode + Smart Switch Emergency Software Recovery?
Download for Windows here:

https://www.samsung.com/us/support/o...p/smart-switch

1. Press Power + Volume DOWN + Home for 3 sec then release power and keep holding Volume DOWN + Home for 5 more seconds then release.
2. Now press Volume UP and your phone should be in download mode even though your screen is black.
3. Open Smart Switch Emergency Software Recovery
4. Connect your phone to your computer.
5. When connected, click on "MORE" in the top right corner, then choose "Emergency software recovery and initialisation"
6. Follow the on-screen guide.
__________________
Senast redigerad av bjonndrogg 2018-11-28 kl. 00:48.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback