• 1
  • 2
2018-11-27, 18:12
Medlem
fluffypuffys avatar
Det hela ser jävligt fake ut,

https://youtu.be/BiufjRUmndE

Frågor:

Hur filmas Insight dels vid ingången genom atmosfären, och även vad som ser ut som en handhållen kamera vid landning?
Knivskarp bild live trots avståndet?
Himlen från mars ser blå ut, det hade jag inte förväntat mig.

Vad är det jag missar här?
Senast redigerad av fluffypuffy 2018-11-27 kl. 18:14.
2018-11-27, 18:22
Medlem
det är ju CGI (eller vad f*n det heter).
2018-11-27, 18:23
Medlem
Men jävla kiosk-mongo. Antar att du har en panna stor som bioduk?

De kan inte se landaren annat än via data-siffror. När rovern kommer ut kan den börja ta bilder och skicka dem (vilket tar tid) till Jorden igen. Just nu har de bara matematisk data.

Foliehatt på!
2018-11-27, 18:24
Medlem
enda riktiga bilden verkar vara vid https://youtu.be/BiufjRUmndE?t=298, och den tycker jag banne mig inte är mycket att klappa för.
2018-11-27, 18:26
Medlem
youarenothings avatar
Lol, Ja det är ju ganska uppenbart att det är data animerat. Vad är det för kamera som filmar landningen haha, Gillar att dom lägger på en ''earthquake'' effekt 1:23 i klippet
2018-11-27, 18:35
Medlem
youarenothings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ralphwiggum88

De kan inte se landaren annat än via data-siffror. När rovern kommer ut kan den börja ta bilder och skicka dem (vilket tar tid) till Jorden igen. Just nu har de bara matematisk data.

Foliehatt på!

en sådanna animation gör man inte på några minuter... Så hur visste dom i förväg att det skulle vara en lyckad landning? lr dom kanske renderade två olika scenarion där en krashar och en lyckas??? Hela NASA är ett skämt.
2018-11-27, 18:50
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ralphwiggum88

Foliehatt på!

Entry-filmningen är naturligtvis cgi, men det framgår inte tillräckligt tydligt.
Jag kan lova dig att en jävla massa människor tror att det är live.
Och himlen från den första bilden är fortfarande blå din gödselvagn.
2018-11-27, 19:01
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Hur filmas Insight dels vid ingången genom atmosfären,

Citat:
Entry-filmningen är naturligtvis cgi

Vad var frågan egentligen?
Det stod ju för f_n tydligt under sändningen att alla bilder (naturligtvis) var cgi.
De har ju vetat mycket länge hur planen för landningen såg ut och hade såklart preppat en film som illustrerade detta.

Vad är din poäng? Tror du Insight är en bluff?
2018-11-27, 19:13
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Det hela ser jävligt fake ut,

https://youtu.be/BiufjRUmndE

Frågor:

Hur filmas Insight dels vid ingången genom atmosfären, och även vad som ser ut som en handhållen kamera vid landning?
Knivskarp bild live trots avståndet?
Himlen från mars ser blå ut, det hade jag inte förväntat mig.

Vad är det jag missar här?
Sekenserna är givetvis animerade. Bilden i slutet är däremot äkta.
2018-11-27, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youarenothing
en sådanna animation gör man inte på några minuter... Så hur visste dom i förväg att det skulle vara en lyckad landning? lr dom kanske renderade två olika scenarion där en krashar och en lyckas??? Hela NASA är ett skämt.

Cgi-klippen visar hur förloppet förmodligen ser ut..? Inte en representation hur det faktiskt såg ut i realtid. Även om den sedan krashat så hade de ju ändå visat dessa klipp innan de visste hur det skulle gå.

Det är ju fruktansvärt uppenbart att det är cgi - vem fan skulle annars filmat farkosten utifrån?? Nån från SVT i jet-pack och kosmonautdräkt?
2018-11-27, 19:49
Medlem
Kan någon säga VARFÖR man skulle fejka såna här saker?

Är ni flat-earth believers också?
2018-11-27, 20:01
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Cgi-klippen visar hur förloppet förmodligen ser ut..? Inte en representation hur det faktiskt såg ut i realtid. Även om den sedan krashat så hade de ju ändå visat dessa klipp innan de visste hur det skulle gå.

Det är ju fruktansvärt uppenbart att det är cgi - vem fan skulle annars filmat farkosten utifrån?? Nån från SVT i jet-pack och kosmonautdräkt?

I ett seriöst sammanhang, det är faktiskt barn som tittar, borde detta naturligtvis framgå som en disclaimer i hörnet av bilden.
Eller hur?

Nasa är med andra ord inte seriösa.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in