Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-26, 21:45
  #1
Medlem
Gimbal på små drönare är väl knappast starka nog att ha en dslr kamera eller tex nikon p900?

Vill alltså fästa en dslr eller större zoom kompaktkamera för att då kunna styra den på avstånd.

Har alltså bara tänkt ha den på marken. Alternativt på en liten radiostyrd båt för att fotografera tex fåglar på nära håll medans man själv står på stranden.


Drönare med styrbar kamera kan man ju få rätt billigt idag men de kameror som sitter på är ju väldigt små så antar det inte går att sätta dit ennkanera som väger kring kilot.
Citera
2018-11-26, 23:20
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Gimbal på små drönare är väl knappast starka nog att ha en dslr kamera eller tex nikon p900?

Vill alltså fästa en dslr eller större zoom kompaktkamera för att då kunna styra den på avstånd.

Har alltså bara tänkt ha den på marken. Alternativt på en liten radiostyrd båt för att fotografera tex fåglar på nära håll medans man själv står på stranden.


Drönare med styrbar kamera kan man ju få rätt billigt idag men de kameror som sitter på är ju väldigt små så antar det inte går att sätta dit ennkanera som väger kring kilot.

Jag har en gimbal till min Sony Nex7. Jag gav cirka 7 000kr för gimbal med "prisvärd" controller.

Jag räknade på vad det skulle kosta för min D3s. Jag blev lite illamående av summan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback