2018-11-26, 20:06
Medlem
SpYRaLs avatar
Hej!

Ätir Xanor 1mg (Alpraxolam) en tid nu, med 1-3mg om dagen. 2-3mg på helgerna efter fester och 1mg på vardagarna på kvällarna och känner utsättningssymtom på kvällarna.

Jag undrar när avtändningen drar igång på riktigt, och när börjar det bli farlig att klippa rakt av? Har väl ätit dagligen i en månad nu cirka.
Citera
2018-11-27, 17:52
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
6-12 timmar, upp till ett dygn i bästa fall, efter senaste intag så har den kommit igång och peakar när substansen gått ur kroppen helt och hållet, mellan dag 2-4. Hur länge den sitter i och när den börjar att avta är väldigt individuellt. Notera att jag personligen inte har haft någon AT på alprazolam förutom bekantas berättelser och även här på flashback. Plus grundläggande faktabaserade kunskaper så som duration och half life.
Citera
2018-11-27, 17:54
Medlem
Mia-Rovys avatar
Du kan nog klippa rakt av redan nu.

Det är endast farligt med cold turkey vid mycket tungt missbruk under en längre tid. Och även om tillståndet då är livshotande så uppstår det väl märkbara symptom innan dess, som t.ex. kräkningar, hallucinationer, epileptiska anfall m.m.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Delirium_tremens
https://en.wikipedia.org/wiki/Delirium_tremens

Ring 1177 för rådgivning om du är osäker.
Citera
2018-11-27, 18:21
Medlem
darkomcfaces avatar
Eftersom du endast ätit det under en kort period och inte speciellt höga doser så kan du sluta direkt utan att det skulle vara farligt överhuvudtaget.

mvh
Citera
2018-11-27, 18:34
Medlem
Pukeeyes avatar
Jag käkade dumt nog upp ca 150 mg alpralazolam, som jag "ärvt" efter farsan under en tremånadersperiod i våras när jag mådde dåligt. Aldrig käkat benzo innan.
När jag slutade ta dem fick jag tydliga abstinenssymtom efter ca 24 timmar. Brainzapps och märkligt flimmer i synfältet samt äckliga panikångestsymptom. Som tur var hade jag några kvar som jag kunde dela i småbitar, och lyckades trappa ner det med att ta 0,5 mg. några dagar och sen 0,25 i ytterligare några dagar. Sen tog pillrena slut som tur var.
Usch fy fan alprazolam är farliga saker. Akta er!
Citera
2018-11-27, 19:00
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpYRaL
Hej!

Ätir Xanor 1mg (Alpraxolam) en tid nu, med 1-3mg om dagen. 2-3mg på helgerna efter fester och 1mg på vardagarna på kvällarna och känner utsättningssymtom på kvällarna.

Jag undrar när avtändningen drar igång på riktigt, och när börjar det bli farlig att klippa rakt av? Har väl ätit dagligen i en månad nu cirka.
Visst kan du få lite abstinensbesvär, men det går över.
Är det något farligt? NEJ

Se till att lägga ner detta nu bara och var glad för att du inte fastnat i ett djupare missbruk. Klokt av dig att inse att det är dags att lägga av.

Do it!
Citera
2018-11-27, 19:10
Medlem
SpYRaLs avatar
Tack för svar!

Dem dagliga besvären är relativt enkla att hantera för tillfället, men sömnlöshet är det som sliter. En här på forumet har sagt att z-analoger ej korsas med detta, så borde isåfall gå smärtfritt om man kör några zopiklon i ett par dagar.
Citera
2018-11-28, 16:39
Medlem
st33rs avatar
lånar tråd

Om man käkat cirka 1 mg alprazolam om dan, typ klockan 23-00 , för att sova pga tjack, o hållt på så cirka 1,5 månad
Kan man förvänta sig nån sort avtändning av benzon?
Har en vit dag från tjack ibland då tar jag ingen benzo och då sover jag ofta djupt och märker inget mer än jag är trött

Tänker avveckla tjack och det kommer ju bli besvärligt nog som det är. Vill inte ha nån sorts benzo-deliium dessutom
Citera
2018-11-28, 19:09
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
lånar tråd

Om man käkat cirka 1 mg alprazolam om dan, typ klockan 23-00 , för att sova pga tjack, o hållt på så cirka 1,5 månad
Har en vit dag från tjack ibland då tar jag ingen benzo och då sover jag ofta djupt och märker inget mer än jag är trött

Tänker avveckla tjack och det kommer ju bli besvärligt nog som det är. Vill inte ha nån sorts benzo-deliium dessutom

Du har ätit låg dos i lite över en månad och tror du kommer få dille? Nej det kommer du inte få.Det är bara sluta.

mvh
Citera
2018-11-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
lånar tråd

Sluta med tjack kan man göra på dagen oavsett hur länge du har varit igång. Alprazolamen är faktiskt mycket värre.
Lycka till!
Citera
2018-11-28, 22:27
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukas
Sluta med tjack kan man göra på dagen oavsett hur länge du har varit igång. Alprazolamen är faktiskt mycket värre.
Lycka till!

absolut, fast det blir inte svårt rent psykiskt för jag gillar inte effekten av benzo förutom när jag inte kan sova pga tjack. effekten märker jag inte ens som nån sorts skön känsla utan mer på att jag somnar helt tvärt. så det psykiskt jobbiga blir nog tjacket för det gör mig till en fungerande social person. var dock orolig att man kunde bli fysiskt beroende av alpra på den tid jag använt den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in