Citat:
Ursprungligen postat av
Tok-Frans
Jag har läst att uranet till bomben kan analyseras och geografiskt placeras till specifika områden i världen. Så smäller det en bomb kan man få reda på i vilket land uranet bröts. USA har förövrigt några kilo svenskt uran, som vi gav dom.
I boken/filmen "The sum of all fears" lyckas de ju genom isotopanalys identifiera i vilken reaktor som bombmaterialet producerades och när. Hm, det låter lite för bra att kunna göra det i alla lägen. Visst, om det kommer från en tidigare vänligt sinnad nation med vilken man har informationsutbyte om sådana saker så kanske det är möjligt men jag är lite skeptisk till att exempelvis USA vet isotopsammansättningen på särskilt många laddningar i Ryssland, Kina, Nordkorea eller ens Israel. På den tiden när det gjordes atmosfäriska provsprängningar kunde man ju snappa upp luftprover och analysera sammansättningen men många underjordiska provsprängningar släpper ut så lite så det går knappt att mäta, i alla fall inte många mil bort.
Jag är verkligen ingen expert i ämnet men jag tror inte man kan identifiera ursprunget för alla kärnvapen genom isotopanalys, för det har man nog för lite att jämföra med.
Men går det inte att spåra på det viset så finns i alla fall klassiskt detektivarbete att ta till. En stor mängd personer kommer att ha behövt vara involverade i dådet och de skulle ha hela jäkla USA uppretat som att ha trampat i världens största jordhumlebo. Förr eller senare skulle jänkarna få reda på vem det var och sedan väntar "fire and fury like the world has never seen", bokstavligen och garanterat.
Sedan var det plutonium vi skickade till USA.
Citat:
Ursprungligen postat av
mystikernsmystik
¨
Det har redan hänt och det heter Fukushima, vart kallduschen lite för kall.. ?
Nej idiot, det var ingen atombomb i Fukushima.