2018-11-26, 13:26
Medlem
Tja
Går nu en yrkesutbildning (järnvägsprojektör) är klar i sommar och utbildningen jag går känns värdelös. Har även praktik nu och arbetet är inte stimulerande för fem öre!
Av det jag har förstått går det inte att lägga till en påbyggnadsutbildning för yh-utbildningar.
Är ändå intresserad av järnväg och kikade förbi kths sida och såg att det fanns en järnvägsutbildning om man väljer civilingenjör i tf eller farkost.
Är det någon som vet något om det inriktningen?
Eller är det bättre att gå järnvägsingenjör i hässleholm?
Senast redigerad av Benz.97 2018-11-26 kl. 13:28.
Citera
2018-11-26, 14:05
Medlem
Är det typ Yrkesutbildning via Lernia eller annat billigt AF liknande? I sådana fall bör du hoppa på en verklig Högskoleutbildning som du kikat på ja!
Citera
2018-11-26, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Är det typ Yrkesutbildning via Lernia eller annat billigt AF liknande? I sådana fall bör du hoppa på en verklig Högskoleutbildning som du kikat på ja!

Nej, Stockholms Tekniska Institut.
Citera
2018-11-26, 17:28
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.01.

Rubrikändring i förtydligande syfte.

/Mod.
Citera
2018-11-26, 23:12
Medlem
Gabriel Knights avatar
Är det den här utbildningen?

https://www.sti.se/yh-utbildningar/s...ghet-antagning

Den är uppdelad i teori och praktikdelar med tre olika inriktningar: El, Tele eller signalteknik.
Utbildningen som sådan verkar inte vara så tokig eftersom den samverkar med olika företag som känner till branschen.
Kanske du har valt fel inriktning på utbildningen?
Branschen söker bla folk som jobbar med signalsystem. ERTMS-systemet håller på att spridas över hela Europa och där behövs många, både på fältet och inom projektering. Det var bara någon månad jag läste att man sökte just sådana med din utbildning för utlandstjänster inom EU så arbetsmarknaden kan nog vara god om man kämpar sig igenom utbildningen.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2018-11-26 kl. 23:19.
Citera
2018-11-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Är det den här utbildningen?

https://www.sti.se/yh-utbildningar/s...ghet-antagning

Den är uppdelad i teori och praktikdelar med tre olika inriktningar: El, Tele eller signalteknik.
Utbildningen som sådan verkar inte vara så tokig eftersom den samverkar med olika företag som känner till branschen.
Kanske du har valt fel inriktning på utbildningen?
Branschen söker bla folk som jobbar med signalsystem. ERTMS-systemet håller på att spridas över hela Europa och där behövs många, både på fältet och inom projektering. Det var bara någon månad jag läste att man sökte just sådana med din utbildning för utlandstjänster inom EU så arbetsmarknaden kan nog vara god om man kämpar sig igenom utbildningen.

Ja det är den!
Är rätt så rastlös av mig, har svårt att sitta still framför en dator liksom.
Borde fråga någon på skolan men går det att vidare utbilda sig efter en yh utbildning?
Citera
2018-11-26, 23:57
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benz.97
Ja det är den!
Är rätt så rastlös av mig, har svårt att sitta still framför en dator liksom.
Borde fråga någon på skolan men går det att vidare utbilda sig efter en yh utbildning?

Högskolan ser väl på behörigheter men det bör väl gå att läsa strökurser i olika ämnen utan att behöva gå program. Jag har gått strökurser på universitetet som påbyggnad på min utbldning så länge jag har behörigheter till kurserna. För säkerhets skull är det bäst att du även frågar på din skola men som sagt bör du åtminstone kunna läsa strökurser på högskola/universitet utifrån de behörigheter du har och de kurser du har läst.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2018-11-27 kl. 00:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in