2018-11-26, 12:58
Medlem
Hur skall jag agera behöver man gå till vetinär?
Hon äter som vanligt o fångar fågla
Det våre bra och får råd
Citera
2018-11-26, 13:00
Medlem
Rotschildjugends avatar
Borde vara lugnt.
Citera
2018-11-26, 13:05
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargen74
Det våre bra och får råd
Det är lugnt såvida det inte blir inflammerat, men så länge hon äter så vet du att hon inte har ont...
Så du behöver inte oroa dig.
Citera
2018-11-26, 13:32
Medlem
Mr Hectors avatar
Katter tappar inte tänder utan orsak. Rek starkt att kolla upp detta.
Citera
2018-11-26, 16:53
Medlem
Om det är så att tandnerven är blottad så kan det bli en dyrare operation än om du går nu.
Katter visar inte smärta och kan ha ont fast den inte avslöjar det, den kan även lika bra inte ha ont men det vet man ju inte.

Så ring en veterinär och fråga hur du ska göra.
Citera
2018-11-26, 22:56
Medlem
Instämmer med föregående. Konatakta veterinär. Det kan ju hända att inte hela tanden är borta och då gör det förbaskat ont. Likaså om det blir inflammerat. Inflammationer i munnen är inte att leka med, det kan sprida sig till andra delar av kroppen bland annat till hjärtat.
Citera
2018-11-28, 18:22
Medlem
Kroppsliga besvär som man inte vet orsaken till ska alltid kollas av veterinär.

Och kom ihåg att katter kryper ihop och spinner när de har ont, så var försiktig så att du inte tolkar det som att allt är okej.
Citera
2018-11-28, 19:42
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargen74
Det våre bra och får råd

Gå till en veterinär som får kolla upp om katten lider av inflammerat tandkött/tandlossning, katter behöver även ta bort tandsten då de sällan äter mat som håller ordning på tänderna. I det vilda så kan de gnaga på ben och liknande om de får problem med tandköttet/tänderna. Det räcker inte med "Hård mat" även om det är bra att de har detta). Kattmaten i butikerna innehåller en massa saker katter inte skall äta. När såg du ex en katt dra hem en morot den dragit upp ur marken ? Eller så vete, skörda och mala ? Katter är kassa på jordbruk och skall inte äta spannmål alls.
Citera
2018-11-28, 19:44
Medlem
Hur gammal är katten? Tror det är ganska vanligt att katter tappar någon tand sådär, men jag tycker ändå du borde gå till veterinären så de bara kan kolla på tänderna. Så det inte beror på något.
Citera
2018-11-28, 23:35
Medlem
Hur gammal är katten? Katter har också mjölktänder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in