Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-26, 03:27
  #1
Avstängd
Förstår inte. Det är väl ologiskt. Om man har makten samt rätten o föda ngn får man väl döda denne också? I mellanöstern med hederskultur får man typ men inte här. Varför? E dt för at när man föder ngn har denne automatiskt nu fri vilja (TILL EN GROV MÅN)?
Citera
2018-11-26, 03:37
  #2
Medlem
Jag tycker att vi ska döda dig. Har du några invändningar emot det?
Citera
2018-11-26, 04:00
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnkn0wn
Förstår inte. Det är väl ologiskt. Om man har makten samt rätten o föda ngn får man väl döda denne också? I mellanöstern med hederskultur får man typ men inte här. Varför? E dt för at när man föder ngn har denne automatiskt nu fri vilja (TILL EN GROV MÅN)?

Abort finns ju.
Citera
2018-11-26, 04:10
  #4
Medlem
kalkryggars avatar
Det är våra instinkter som ligger till grund för hur vi formar våra moraliska lagar. I det sjuka och förvridna muslimska samhället så råder en psykotisk livsåskådning där en saga (Islam) har fått status som sanning. Då går det åt helvete och människor lever på ett förvridet sätt och i slutändan kommer dom att gå under totalt.

Men här i Sverige så har vi lyckats till stor del att förfriska oss ur masspsykosen och våra regler lagar och människans uppfattning om moral går mot ett sundare regelverk. Vi kan börja skönja en framtid där människan drivs mot förökning helt enligt evolutionen.

Att tjocka vita feminister allt mer börjar stödja Islam och på annat sätt försöker förvrida samhället kan vara ett tecken på mutation. En som inte är så bra och kanske borde vi skära bort den från genbanken?
Citera
2018-11-26, 04:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnkn0wn
Förstår inte. Det är väl ologiskt. Om man har makten samt rätten o föda ngn får man väl döda denne också? I mellanöstern med hederskultur får man typ men inte här. Varför? E dt för at när man föder ngn har denne automatiskt nu fri vilja (TILL EN GROV MÅN)?

Det är en följd av lagen som vi alla måste buga oss inför. I det gamla Rom ägde familjefadern absolut rätt att bestämma över övriga familjemedlemmars liv (möjligen avtog rätten en smula med åldern, i takt med vilken hans söner också växte sig starkare!)

Kuriosum: då kristendomen infördes på Island medgavs tre specifika undantag: rätten att i enskildhet offra till de gamla gudarna, rätten att äta hästkött samt rätten att sätta ut nyfödda barn att dö. Det är påfallande att debatten i frågan mest tycks ha handlat om hästköttet...
Citera
2018-11-26, 06:20
  #6
Medlem
KlitorisKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hihowru
Abort finns ju.
Han sa "barn". Man dödar knappast ett barn med abort.
Citera
2018-11-26, 06:21
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Det är en följd av lagen som vi alla måste buga oss inför. I det gamla Rom ägde familjefadern absolut rätt att bestämma över övriga familjemedlemmars liv (möjligen avtog rätten en smula med åldern, i takt med vilken hans söner också växte sig starkare!)

Kuriosum: då kristendomen infördes på Island medgavs tre specifika undantag: rätten att i enskildhet offra till de gamla gudarna, rätten att äta hästkött samt rätten att sätta ut nyfödda barn att dö. Det är påfallande att debatten i frågan mest tycks ha handlat om hästköttet...
Detta var det bästa svaret. Så nu har det blivit så att samhället i helhet bestämmer mer än själva familjen. ok
Citera
2018-11-26, 06:23
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av judektil
Jag tycker att vi ska döda dig. Har du några invändningar emot det?
Var otydlig med min fråga. Jag menar vf FÖRÄLDRAR inte får bestämma det. Dem föder ju liksom.. o svaret på din fråga e klart jag har men jag kan inte ifrågasätta min familj då dem är orsaken till vf jag lever. Menar su jag ska ta deras handling att föda mig för givet? uppskattning
Citera
2018-11-26, 06:37
  #9
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnkn0wn
Förstår inte. Det är väl ologiskt. Om man har makten samt rätten o föda ngn får man väl döda denne också? I mellanöstern med hederskultur får man typ men inte här. Varför? E dt för at när man föder ngn har denne automatiskt nu fri vilja (TILL EN GROV MÅN)?
Det är inte samma sak och kan därför inte jämföras. Får du in det i din autistiska skalle.
Citera
2018-11-26, 08:10
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnkn0wn
Förstår inte. Det är väl ologiskt. Om man har makten samt rätten o föda ngn får man väl döda denne också? I mellanöstern med hederskultur får man typ men inte här. Varför? E dt för at när man föder ngn har denne automatiskt nu fri vilja (TILL EN GROV MÅN)?

Du tycker kanske att man skulle kunna ha abort upp till 5 års ålder?
På så sätt skulle man hinna se om barnet är intelligent, harmoniskt och vackert ?
På så sätt blir man av med CP, Mongoloida, ADHD, Blinda, Döva, Saknar bollsinne, och inte minst fel kön.
Du borde starta ett parti som för den frågan. Jag tror inte att något av dagens partier skulle göra det. Vi vill ju att lagar fattas i demokratisk anda.
För säkerhets skull informerar jag om att detta är satir.
Citera
2018-11-26, 08:14
  #11
Medlem
gatsbydenstores avatar
Det är inte bara moraliskt eller filosofiskt fel, det är även biologiskt fel. Vi människor har något som kallas empati. Idiot
Citera
2018-11-26, 08:22
  #12
Medlem
Poteters avatar
Felet är att vem som helst får föda barn.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback