• 1
  • 2
2006-02-17, 18:38
Medlem
yonnys avatar
Vad kan man säga till tonåringar eller vuxna så att dom reagerar och faktiskt vill sluta röka? "Det skadar dig" brukar inte hjälpa.
Citera
2006-02-17, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Vad kan man säga till tonåringar eller vuxna så att dom reagerar och faktiskt vill sluta röka? "Det skadar dig" brukar inte hjälpa.

Man kan visa bilder på diverse sönderrökta organ, samt på friska så att de ser skillnaden.
Citera
2006-02-17, 18:44
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Inget hade bitit på mig då jag i tonåren stod och blossade på min lilla gift pinne..
Möjligtvis att nån sagt att man blev ful av o röka, rynkig, finnig.. Men jag tror inte ens det hade hjälpt.

Man kan iofs säga att man tycker dem luktar illa.. Men jag vet inte om det biter så hårt heller.

Hellre att man ger sin tonåring eller sin vuxna vän en stor bamse kram och säger: Jag älskar ju dig så mycket och vill inte att du ska bli sjuk av rökningen, snälla du kan väl sluta för miiin skull..

Jag ar rökt sen jag var 15 år, är 26 nu, och i sommras la jag bara av.. Ingen sa nått, jag bara slutade.. Och jävlar vad stolt jag är över mig själv..
Citera
2006-02-17, 19:56
Bannlyst
Citat:
De sexigt med brudar som röker låt dessa hålla på, föräldrar ska inte vara inne peta för mycket i sina barns liv tycker jag.
Citera
2006-02-17, 20:01
Medlem
BagareBengts avatar
Det finns nog inget du kan säga.
De som röker idag är medvetna om alla biverkningar och risker men röker ändå, för att de vill, eller är beroende, eller snarare en combo av de två.

Den idiot som slutar för att någon viktigpetter säger: "det är farligt att röka" behöver snarast en förmyndare.

Man måste själv vilja lägga ner sitt "missbruk", hur du sen kan påverka någon att vilja något sådant har jag ingen aning om, det är troligen en process som tar mycket lång tid.
Citera
2006-02-20, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love=Fröling
De sexigt med brudar som röker låt dessa hålla på, föräldrar ska inte vara inne peta för mycket i sina barns liv tycker jag.

Va hoppas du skojar!!! Det finns inget ofräschare än en brud som röker cigg.

tror inte det finns några ord som biter på en rebellisk tonåring, Dom kanske lyssnar hemma men när dom kommer ut till sina kompisar så är det kört.
Citera
2006-02-20, 19:00
Medlem
Zencores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeskier
Va hoppas du skojar!!! Det finns inget ofräschare än en brud som röker cigg.

Jo, en brud med snus i hela käften.

Jag tvivlar också faktiskt på att det inte finns speciellt mycket som biter på folk som röker förutom att påminna dom om priset hela grejen går på sammanlagt.
Citera
2006-02-20, 21:17
Medlem
Lambis avatar
Skadorna efter rökning uppkommer inte föränn man kommer upp i åldrarna.
Det är därför det inte fungerar med bilder, text och dylikt för ungdomar.
En typisk ungdom innan det verkliga beroendet:
"Äsch, det där drabbar inte mig föränn på bra många år. Jag kan sluta innan det blir allvarligt"
Äldre personer som fått skador av rökning kan inte sluta p.g.a beroendet eller för att det redan gått för långt så det spelar ingen roll.

Det är så jag tror. Bilder hjälper troligtvis inte, möjligtvis om man är i det stadiet där man börjar se/få en förändring på kroppen (KOL, cancer, ytliga skador)
Citera
2006-02-21, 16:08
Medlem
Ultimates avatar
inget har bitit på mig.. men de som känns läskigast är att sperman blir sämre det ilar i pungen när jag tänker på det :P fast det e ju lite olika, jag har ju velat röka så mkt att jag inte kunnat sova (hihi fjortis :P) innan jag tagit mitt första bloss. vissa kasnke bara röker för grupptryck och om de vet va som e farligt kan de skylla på sånt när de inte vill. sen ekonomi e rätt bra men jag e så rik att jag ändå går pluss varje månad..
jaja för att tydliga säg
det e ruskigt farligt på alla sätt (visa bevis)
det kostar
du luktar
jag gillar dig och jag vill inte att du ska dö (fast detta funkar inte så bra o säga till kompisar eftersom man kanske ändå inte kommer känna dem när man växxer upp)
Citera
2006-02-22, 02:34
Medlem
prettygirls avatar
En person som betyder mycket för mig uttryckte sin avsmak för cigaretter
och det var nog det som gjorde att jag slutade. Plus att det luktar HORA.
Citera
2006-02-22, 19:57
Medlem
Lambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimate
de som känns läskigast är att sperman blir sämre det ilar i pungen när jag tänker på det
Precis så! Det är nog det enda som skulle fungera för mig (förutom om min familj eller någon mycket nära vän skulle be mig) Jag tänker faktiskt på det då och då och blir väldigt rädd.
Citera
2006-02-24, 03:17
Medlem
Man får äcklig sträv tunga av rökning och då vill iiiingen kyssa dig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in